En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Avrupa Komisyonu yeni bir lastik etiket sistemi teklif etti

Avrupa'da lastik etiketleme sisteminin uygulamaya koyulmasından yaklaşık 6 yıl sonra Avrupa Komisyonu bu sistemi güncellemeyi ve birçok yenilik getirmeyi öneriyor. Lastik sektörünün önde gelen aktörleri bu girişimi destekliyor.

Lastik etiketi doğru lastiği seçmenize yardımcı olur

© rezulteo

Birçok yenilik öngörülüyor

Neredeyse 6 yıl sonra etiketleme sisteminde değişikliğe gidilmesi tartışılıyor. Avrupa Komisyonu söz konusu yönetmeliği gözden geçirmeyi teklif ederek bu konuyu taşımaya karar verdi. Bunun ilk adımı yönetmeliğin uygulama alanını genişletmek olacak. Mevcut durumda, AB lastik etiketi yalnızca yeni binek araç lastikleri için zorunlu.

Avrupa Komisyonu'nun yeni yasa önerisi ile fabrika çıkışlı yeni araç lastikleri, ağır ticari vasıta (C3 kategorisi) lastikleri ve yeniden kaplanmış lastikler de bu kapsama girecek. Bu çerçevede AB lastik etiketi kiralık araçlar için de zorunlu olacak.

Jean-Claude Juncker'in başkanlığını yaptığı Avrupa Komisyonu aynı zamanda yeni puanlandırma kriterlerinin kullanılmasını istiyor. Yuvarlanma gürültüsü, ıslak zeminde frenleme ve yakıt tasarrufu (yuvarlanma direnci) kriterlerine ek olarak kar ve buz üzerindeki kavrama kabiliyetine dair bilgilerin ve lastiğin kilometre ömrü ile yıpranma niteliğinin de değerlendirilmesi teklif ediliyor.

 

Daha detaylı testler ve bilgilere daha kolay bir erişim

Avrupa Komisyonu, halihazırda lastik üreticileri tarafından gerçekleştirilen testleri derinleştirmek istiyor. Bu doğrultuda, üreticilerin testlerini onaylı laboratuvarlarda gerçekleştirmelerini ve daha detaylı bir teknik dokümantasyon sunmaları bekleniyor. Avrupa Komisyonu aynı zamanda bütün etiketleme kriterlerini yeniden düzenlemeyi ve her notun maksimum değerini değiştirmeyi planlıyor. 

Tüketici, İnternet üzerinden tüm lastik etiketlerine Avrupa Birliği ülkeleri için oluşturulacak ortak kullanımlı bir merkezi ve resmi veri tabanı üzerinden erişecek. Lastik etiketlerinde  bulunması zorunlu hale gelecek QR kodu sayesinde de tüketici İnternet üzerinden lastiğin performanslarına kolayca ulaşabilecek. AB lastik etiketleme sisteminin görünürlüğü de artacak; Avrupa Komisyonu tüm lastik reklamlarında lastik etiketine de yer verilmesinin zorunlu hale gelmesini istiyor .

Bu yeniliklerin uygulamaya koyulması için son derece kısa bir takvim sunuluyor. Avrupa Komisyonu lastiklere dair veri tabanının 1 Ocak 2019 tarihi itibarıyla işler hale gelmesini planlıyor ve lastik üreticilerini 1 Ocak 2020 tarihinden önce lastiklerini bu sisteme kaydetmeye davet ediyor. Kanunun yürürlüğe girme tarihinin ise 1 Haziran 2020 olması planlanıyor. Tabii öncesinde yasa tasarısının Avrupa Parlamentosu tarafından kabul edilmesi gerekiyor.

BENZER KONULAR

Ford Fiesta için en uygun lastik hangisi? Ford Fiesta’nız için en iyi lastik önerilerimiz

Ford Fiesta sürücüleri hangi lastiğe yönelmeli? Türkiye’de ve Avrupa’nın diğer birçok ülkesinde son derece popüler olan bu araç, uzun yıllardır piyasada yer alıyor. Bu yazıda Ford Fiesta için 15 ile 18 inçlik jant çaplarındaki farklı ebatlarda en uygun lastikleri bulabilirsiniz.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5: Performanstan ödün vermeyen çok amaçlı bir lastik

Goodyear son derece popüler Eagle F1 Asymmetric 3'ün yerini alacak olan yeni nesil ultra yüksek performans lastiği Eagle F1 Asymmetric 5’i tanıttı. Amerikalı lastik üreticisi mümkün olan en dengeli yaz lastiğini tasarlamayı amaçladı.

Continental EcoContact 6, Alman üreticinin referans niteliğindeki yeni yaz lastiği

Continental binek araçlara yönelik yeni lastiği EcoContact 6’yı satışa sunacağını ilan etti. Satış sloganı ise tabi ki tasarruf!

Debica’dan yeni kış lastiği Frigo SUV2

Polonyalı lastik üreticisi Debica yeni Frigo SUV2 lastiğini tanıttı. Bu lastiğin kış mevsimindeki tüm sürüş şartlarına uyumlu olduğu belirtiliyor.