AutoBild kış lastiği testleri sezonuna hızlı bir giriş yaptı. Almanya'da yayımlanan dergi yakın zamanda piyasaya çıkan birçok kompakt otomobilde kullanılan 195/65 R15 ebatındaki 51 lastiği karşılaştırdı.
Frenleme mesafelerine dayalı bir ön eleme
Konu testlere geldiğinde AutoBild işin uzmanıdır. Alışılageldiği gibi Alman menşeli dergi 195/65 R15 ebatında olabildiğince çok kış lastiğini bir eleme safhasından geçirdi. 80 km/saat’lik bir hızda ıslak zemin üzerindeki frenleme mesafesine dayalı bir ön sınav neticesinde aşağıdaki 21 lastik elendi:
Lastik | 80 km/saat’lik bir hızda ıslak zemin üzerindeki frenleme mesafesi |
Antares Grip20 | 49,8m |
Maxtrek Trek M7 | 46,7m |
Z-Tire Z8 Winter | 45,5 m |
Chengshan Montice CSC-901 | 45,5 m |
Momo W1 North Pole | 44m |
Taurus 601 Winter | 43,7 m |
Syron Everest 1 plus | 43,7 m |
Meteor Winter | 43,3 m |
Laufenn I FIT | 43,2 m |
Compasal Iceblazer II | 43,1 m |
Star Performer SPTS Winter AS | 42,5 m |
Nankang NK Snow SV-2 | 42,5 m |
King-Meiler Winter Tact WT 81 | 42,5 m |
Tristar Snowpower HP | 42 m |
Minerva Frostrack HP | 41,7 m |
Fortuna Winter | 41,6 m |
Kenda Wintergen 2 | 40,9 m |
Dayton DW 510Evo | 40,3 m |
Tomket Snowroad 3 | 40,2 m |
Lassa Snoways 3 | 40 m |
Imperial Snowdragon HP | 39,8 m |
50 km/saat’lik bir hızda kar üzerinde gerçekleştirilen bir frenleme testinden sonra 10 lastik daha elendi:
Lastik | 80 km/saat’lik bir hızda ıslak zemin üzerindeki frenleme mesafesi | 50 km/saat’lik bir hızda kar üzerindeki frenleme mesafesi |
Westlake Snowmaster SW608 | 39 m | 30,6 m |
Aoteli Ecosnow | 38,9 m | 30,6 m |
Goodride SW608 | 37,5 m | 31,3 m |
Maxxis Arctictrekker WP-05 | 39,4 m | 28,3 m |
Toyo Snowprox S943 | 36,7 m | 30,6 m |
Cooper Weather-Master SA2+ | 37 m | 30,1 m |
Giti GitiWinter W1 | 38,9 m | 28 m |
Kumho Wintercraft WP51 | 38,8 m | 28 m |
Apollo Alnac 4G Winter | 37,8 m | 28,7 m |
Nexen Winguard Snow G WH2 | 36,8 m | 29,4 m |
Her 2 test için toplam frenleme performansı açısından en kısa mesafeleri gerçekleştiren 20 lastik daha detaylı testlerden (kuru, ıslak, karlı yolda frenleme, sürüş, suda kızaklama, kullanım ömrü ve yuvarlanma direnci) geçmek üzere “finale” kalabildi:
Lastik | 80 km/saat’lik bir hızda ıslak zemin üzerindeki frenleme mesafesi | 50 km/saat’lik bir hızda kar üzerindeki frenleme mesafes |
Gislaved Euro Frost 6 | 37 m | 28,1 m |
Firestone Winterhawk 3 | 38,2 m | 27,8m |
Matador MP92 Sibir Snow | 36,6 m | 28,6 m |
Vredestein Snowtrac 5 | 38 m | 27,9 m |
Barum Polaris 3 | 36,7 m | 27,8 m |
Yokohama BluEarth-Winter V905 | 36,6 m | 29,5 m |
Bridgestone Blizzak LM 001-Evo | 34,3 m | 29,8 m |
Pirelli Cinturato Winter | 35,9 m | 27,4 m |
Semperit Master-Grip 2 | 35,9 m | 27,4 m |
Michelin Alpin 5 | 37,1 m | 28,4 m |
Uniroyal MS plus 77 | 36,1 m | 27,9 m |
Nokian WR D4 | 37,3 m | 27,6 m |
Falken Eurowinter HS01 | 36,2 m | 28 m |
Debica Frigo HP2 | 36,6 m | 28,1 m |
Goodyear UltraGrip 9 | 35,5 m | 27 m |
Hankook Winter i’cept RS2 | 34,9 m | 27,7 m |
Fulda Kristall Control HP2 | 34,8 m | 27,6 m |
Kleber Krisalp HP 3 | 35,9 m | 27,1 m |
Continental WinterContact TS 860 | 34,5 m | 27,6 m |
Dunlop Winter Sport 5 | 34,8 m | 28,1 m |
Çekinceli olarak tavsiye edilen 2 lastik
Gislaved Euro Frost 6, AutoBild’in tavsiye listesinin son sırasında yer alıyor. Kış mevsiminde dengeli ve nispeten konforlu bir sürüş sunan bu model ıslak zeminde, özellikle virajda direksiyon hareketlerine geç tepki veriyor. Kuru zemindeki frenleme mesafeleri de bir miktar uzun.
Firestone Winterhawk 3 en ucuz lastiklerden biri. Kar üzerinde son derece iyi olan bu ürün diğer yüzeylerde o kadar başarılı değil. Gayet uzun frenleme mesafeleri ile kuru ve ıslak zemindeki yetersiz kavrama kabiliyeti karşılaştırmada yukarı tırmanmasını engelliyor.
Tatmin edici 10 lastik
Matador MP92 Sibir Snow kar üzerinde iyi bir sürüş konforu ve güvenlik temin ediyor. Üstelik bu performans özellikleri son derece ekonomik bir fiyat ile sunuluyor. AutoBild kuru ve ıslak yoldaki bazı durumlarda tutunma seviyesinin biraz eksik olduğunu ve kuru zemindeki frenleme mesafesinin bir miktar uzun olduğunu düşünüyor. Bu lastik kilometre ömrü açısından da sınırlı.
Vredestein Snowtrac 5 karlı ve kuru yüzeyler arasındaki güvenlik dengesini başarıyla kuruyor. AutoBild açısından tek olumsuz özellikleri düşük yuvarlanma direncine rağmen nispeten yüksek bir fiyata sahip olması ve ıslak zemindeki hafif kavrama kaybı.
Barum Polaris 3 ıslak zeminde iyi frenleme mesafeleri ortaya koysa da kuru zeminde bir miktar zorluk çekiyor. Düşük bütçelere yönelik bu model kar üzerinde yüksek bir kavrama ve dinamik bir sürüş sergiliyor. Ancak AutoBild ıslak zeminde hafif bir yetersiz dümenleme eğilimine ve sınırlı kilometre ömrüne dikkat çekiyor.
Yokohama BluEarth-Winter V905 kuru zeminde frenleme alanında karşılaştırmanın en iyi lastiği ve aynı zamanda son derece konforlu bir sürüş ortaya koyuyor. Islak zemindeki performansı da gayet iyi ancak kar üzerinde tutunma açısından sorun yaşıyor.
Bridgestone Blizzak LM 001 Evo kısa frenleme mesafeleri ve iyi suda kızaklama direnci sayesinde ıslak zemindeki en iyi lastikler arasında yer alıyor. Aynı zamanda düşük yuvarlanma direnci sergiliyor. AutoBild’e göre bu modelin olumsuz yönleri kar üzerinde artan frenleme mesafelerinden kaynaklanıyor.
Pirelli Cinturato Winter, AutoBild’in dikkatini sportif performansı ile çekiyor. Bu durum hiç şaşırtıcı değil zira İtalyan üreticinin bu lastik için hem ıslak hem de karlı zeminde hassas ve dinamik bir sürüşe odaklandığı biliniyor. Sınırlı kilometre ömrü ve kuru zeminde geri planda kalan sürüş performansı karşılaştırmada daha fazla tırmanmasını engelliyor.
Semperit Master-Grip 2 ıslak ve karlı zeminde oldukça dengeli. Son derece iyi bir yanal destek ve nispeten sessiz bir sürüş sergiliyor. Ancak kuru zeminde biraz uzun frenleme mesafeleri nedeniyle rakiplerinin gerisinde kalıyor.
Michelin bu lastiğin yeni bir modelini çıkarmış olsa da Alpin 5 bu sınavda gayet başarılı bir sonuç elde ediyor. Hem kuru hem de ıslak zeminde uzun kullanım ömrü ve son derece yüksek bir performans sunan bu lastik aynı zamanda iyi bir sürüş konforu temin ediyor. Buna karşılık kar üzerinde ciddi bir zorluk yaşasa da Michelin’e göre bu durum Alpin 6 modelinde giderilmiş durumda.
Uniroyal MS Plus 77 karlı ve nemli yollarda son derece yüksek performans özellikleri, iyi bir sürüş konforu ve makul bir fiyat sunuyor. Kuru zemindeki zafiyetleri, özellikle de bu tür yüzeylerdeki geç tepki hızı ve uzun frenleme mesafeleri nedeniyle diğer lastikler arasından sıyrılamıyor.
Nokian WR D4 kar ve buz üzerindeki tartışmasız en iyi lastik. Aynı zamanda karşılaştırmanın en düşük yuvarlanma direnci ile güzel bir kalite-fiyat oranı sunuyor. Ne yazık ki ıslak zeminde rakipleriyle bol ölçüşemiyor ve suda kızaklamaya karşı zayıf bir direnç sağlıyor.
İyi olarak nitelendirilen 4 lastik
Falken Eurowinter HS01 gayet ekonomik bir fiyat karşılığında kuru ve karlı yollarda ortalamanın üzerinde bir güvenlik ve sürüş kalitesi sergiliyor. AutoBild tarafından ıslak zeminle alakalı olarak belirtilen birkaç çekincenin dışında bu model suda kızaklamaya karşı en iyi direnci ortaya koyuyor.
Debica Frigo HP2 karşılaştırmanın en ucuz lastiklerinden biri ancak buna rağmen performans açısından da geri kalmıyor. Her türlü iklim şartındaki kısa frenleme mesafeleri ile AutoBild’i kendisine hayran bıraktı. İyi bir sürüş deneyimi sunmakla beraber virajlardaki yanal kavrama kabiliyeti zayıf.
Goodyear UltraGrip 9, AutoBild’in testlerinden son derece dengeli bir lastik olarak çıkıyor. Tek zafiyeti kuru zemindeki biraz uzun frenleme mesafeleri. Ancak özellikle ıslak ve karlı zeminde hassas bir sürüş sunuyor. Suda kızaklamaya karşı da iyi bir direnç sergiliyor.
Fiyatına ve üst sınıf model olarak sınıflandırılmasına rağmen Hankook Winter i*cept RS2 her türlü sürüş şartında mükemmel performans özellikleri ve iyi bir kontrol edilebilirlik temin ediyor. Bir miktar yüksek yuvarlanma direnci ve özellikle virajdaki düşük suda kızaklama direncine rağmen son derece uzun kilometre ömrü sayesinde karşılaştırma içerisindeki en iyi kalite-fiyat oranına sahip modellerden biri.
Örnek alınası 4 lastik
Fulda Kristall Control HP2, AutoBild’e göre kış sürüşünün uzmanlarından biri. Tüm yüzeylerdeki kısa frenleme mesafeleri, gayet dengeli performans özellikleri ve yok sayılabilecek zafiyetleri ile dergi editörlerinin övgüsünü kazanıyor. Suda kızaklamaya karşı yüksek direnç, sessiz sürüş ve iyi bir enerji verimliliğine ek olarak en düşük yuvarlanma direnci değerlerinden biri de bu lastiğe ait.
Kleber Krisalp HP 3 özellikle sunduğu kaliteye oranla son derece ekonomik bir model olarak görülüyor. Karlı ve buzlu yollarda en iyi sürüş bu lastik tarafından sergileniyor. Frenleme mesafeleri her türlü sürüş şartında kısa olmakla beraber en iyi performansını kar üzerinde gösteriyor.
Continental Winter Contact TS 860 kış şartlarındaki çok amaçlı kullanım özellikleri ile ön plana çıkıyor. AutoBild bu lastik için herhangi bir olumsuz özellik tespit etmemiş ve hassas sürüş sunan, direksiyon hareketlerine hızlı tepki veren, karlı ve ıslak yollarda dinamik ve konforlu bir ürün değerlendirmesi yapıyor.
Dunlop Winter Sport 5, AutoBild’in test sorumlularını tamamen büyülemiş. Tüm sürüş şartlarında dengesini koruyor ve direksiyon hareketlerine hızlı tepki veriyor. Düşük yuvarlanma direnci sayesinde en verimli lastik olarak ön plana çıkıyor.