Auto Club Europa tarafından yayımlanan ACE Lenkrad dergisi, 185/65 R15 ebatındaki 9 kış lastiğini ve 3 adet dört mevsim lastiğini karşılaştırdı.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri1005 kelime5.2 dakika okuma
ACE Lenkrad, 2018 sezonuna yönelik son testinde 9 kış lastiğini ve 3 adet dört mevsim lastiğini karşılaştırdı
ACE Lenkrad, 2018 sezonuna yönelik son testinde 9 kış lastiğini ve 3 adet dört mevsim lastiğini karşılaştırdı. © ACE Lenkrad

Modern kompakt otomobillere uygun lastikler

ACE Lenkrad, 620.000 üyesi ile Almanya’nın en büyük ikinci otomobil kulübü Auto Club Europa’nın resmi dergisi niteliğinde. Önümüzdeki kış sezonuna hazırlık amacıyla 185/65 R15 ebatındaki 9 kış lastiğinin ve 3 adet dört mevsim lastiğinin performans özelliklerini karşılaştırdı:

Testin gerçekleştirilmesi sırasında henüz resmi olarak satışa sunulmamış olan Michelin Alpin 6 kış lastiğinin testte yer almadığını not düşmek isteriz. Opel Corsa, Volkswagen Polo ve Citroën C3 gibi modern kompakt otomobillerde oldukça sık kullanılan bir ebat seçildi. Günümüzde dört mevsim lastikleri kış lastikleri karşısında gerçek bir alternatif sunuyor. Bu nedenle ACE onları kış lastikleri ile aynı şartlar altında karşılaştırmaya karar verdi. En dengeli performans özelliklerine sahip olan ve geri kalan performans değerlerinden en az ödün veren lastiğin belirlenmesi sırasında her yüzey tipi (kar, kuru zemin, ıslak zemin) eşit ölçüde değerlendirmeye alındı.

Lastik fiyatı kar üzerinde bariz bir gösterge değil

Karşılaştırmanın sürpriz yaratan modeli Kenda Wintergen 2 KR501 karşılaştırmanın en ucuz lastiği olmasına rağmen 12 lastik arasından kar üzerindeki en iyi performans özelliklerini temin ediyor. Ancak özellikle ıslak zeminde en iyi lastikten 7 metre daha uzun frenleme mesafesi ile tahmin edildiği gibi bu alanda zayıf bir performans ortaya koymakla yetiniyor. Suda kızaklama testlerinde Çin üretimi bu lastik “yalnızca belirli şartlarda tavsiye edilir” nitelendirmesi ile tehlikeli olarak bile görülüyor.

Pirelli Cinturato Winter, ACE Lenkrad’dan benzer bir yorum alıyor. İtalyan menşeli lastik rakiplerine oranla kuru zeminde daha zayıf performans özelliklerine sahip. Islak zeminde, özellikle en iyi notu elde ettiği suda kızaklama testlerinde başarı kazansa da kar üzerindeki düşük çekiş gücü ve vasat frenleme kabiliyeti nedeniyle geri planda kalıyor.

ACE Lenkrad'dan kış ve dört mevsim lastiği testi
© ACE Lenkrad

Dört mevsim lastikleri gerçek bir alternatif sunuyor

Dört mevsim lastiği Michelin CrossClimate + kar ve ıslak zemin üzerinde ACE’yi etkilemeyi başaramamış olsa da kuru zeminde son derece ikna edici olduğunu gösteriyor. Bu tür yüzeylerde tüm diğer lastiklerden daha başarılı ve “kış şartlarında sürüş kapasitesine sahip yaz lastiği” şeklindeki satış sloganının ne kadar yerinde olduğunu kanıtlıyor.

Nexen Winguard Snow G WH2 sıra dışı bir performans göstermiyor ancak gayet dengeli sürüş özelliklerine sahip. Buna karşılık ıslak zeminde, özellikle suda kızaklama testlerinde oldukça zayıf.

Bridgestone Blizzak LM001 de Nexen’e yakın performans özellikleri sergiliyor ancak suda kızaklama testlerinde daha fazla başarı yakalıyor. Ancak fiyatı, bu ölçüde dengeli bir performans seviyesi için biraz pahalı. Kuru zeminde Japon üretimi bu lastik son derece yüksek bir kapasite ortaya koyuyor. Bu yüzey tipinde en iyi frenleme de bu lastiğe ait.

Kumho WinterCraft WP51 ıslak zeminde güvenlik, özellikle suda kızaklama alanında çok güzel performans değerleri sergiliyor. Diğer yüzeylerde de oldukça düzgün ve dengeli performans özelliklerine sahip. Aynı zamanda son derece rekabetçi fiyatı ile dikkat çekiyor.

Dunlop Winter Response 2 tüm yüzeylerde gayet dengeli performans özellikleri ortaya koyuyor. Kar ve kuru zemindeki frenleme mesafeleri kısa. Diğer modellere oranla biraz pahalı ancak daha düşük yuvarlanma direnci ile bu açığı telafi ediyor.

Dört mevsim lastiği Nokian WeatherProof özellikle ıslak zeminde ne kadar etkili olduğunu kanıtlıyor ve bu ortamda kış lastiklerinin çoğunluğundan daha iyi bir sonuç elde ediyor. Her ne kadar kar üzerinde bir takım zafiyetlere sahip olsa da kuru zeminde başarısını sürdürüyor. Yapısı nedeniyle daha fazla enerji tüketen kış lastiklerine oranla son derece düşük bir yuvarlanma direnci ortaya koyuyor.

Goodyear UltraGrip 9 ıslak zemindeki en kısa ikinci frenleme mesafesini sunuyor. Bu tür yüzeylerdeki üstün başarısını suda kızaklama direnci testlerinde de yineleyerek bu alandaki en etkili lastik oluyor. Kuru zeminde de göz dolduran bu model kar üzerinde rakiplerinden sıyrılmayı başaramıyor.

ACE Lenkrad'dan ıslak zeminde kış ve dört mevsim lastiği testi
© ACE Lenkrad

Nokian WR D4 tüm yüzeylerdeki testlerden alnının akıyla çıkıyor. Kar üzerinde kısa bir frenleme mesafesi, iyi bir çekiş ve güzel sürüş konforu sunuyor. Kuru zeminde de başarılı olan bu lastik ıslak zeminde de iyi performans özellikleri sunuyor. Tek zafiyeti diğer yüzey tiplerine oranla nemli zemindeki bir miktar uzun frenleme mesafeleri.

Kısa bir zaman önce piyasaya sunulan dört mevsim lastiği Continental AllSeasonContact tüm test şartlarında son derece iyi performans nitelikleri sergiliyor. Kış lastiklerinden yalnızca bir miktar daha pahalı olan bu model karlı ve ıslak yollarda onlar kadar iyi frenleme sağlıyor. Sürüş deneyimi açısından testteki kış lastikleri ile aynı seviyedeki kontrol edilebilirliği ile ACE Lenkrad pilotlarını şaşırtıyor. Kuru zeminde ise kış lastikleri ile aynı seviyede. Dört mevsim lastiklerinden bu tür yüzeylerde daha çok yaz lastiklerine yakın olması beklendiğinden dergiye göre lastiğin zayıf yönü bu. Ancak karşılaştırma içerisinde rakiplerinin büyük bir kısmını geride bırakıyor.

Lastik Sıralama
Continental WinterContact TS 860 1
Continental AllSeasonContact (toutes saisons) 2
Nokian WR D4 3
Goodyear UltraGrip 9 4
Nokian Weatherproof (toutes saisons) 5
Dunlop Winter Response 2 6
Kumho WinterCraft WP51 7
Bridgestone Blizzak LM001 8
Nexen Winguard Snow G WH2 9
Michelin CrossClimate + (toutes saisons) 10
Pirelli Cinturato Winter 11
Kenda Wintergen 2 KR501 12

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku