En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

2018 SUV 4x4 kış lastikleri testi: Auto Bild en iyi 10 lastiği karşılaştırıyor

Auto Bild, SUV ve 4x4’lerde sıkça kullanılan 235/60 R18 ebatındaki 10 kış lastiğini test etti. Almanya’da yayımlanan dergi bu lastikleri mercek altına alarak birbiriyle karşılaştırdı.

Auto Bild, 2018 yılındaki en son lastik testi

Auto Bild, 2018 yılındaki en son lastik testi için SUV’lere yönelik 10 kış lastiğini test etti ve karşılaştırdı.. ©Auto Bild

Bilindik markalar ve onlara ek olarak “ucuz” bir lastik

SUV’lere yönelik yeni kış lastikleri testinde Auto Bild, SUV ve 4x4’lerde sıkça kullanılan 235/60 R18 ebatını seçti ve testleri bir Audi Q5 üzerinde gerçekleştirdi. Teste dâhil edilen lastikler arasında alışkın olduğumuz modelleri görüyor olsak da Alman menşeli dergi onlar kadar tanınmayan bir markanın lastiğini de karşılaştırmaya davet etmiş: Achilles. Endonezya üretimi bu lastik markası giriş ürün sınıfında yer alıyor ancak aşağıda görebileceğiniz gibi performans özellikleri ile Auto Bild’i bir miktar şaşırtmayı başarıyor. Testten geçirilen SUV kış lastiklerinin listesi şu şekilde:

Auto Bild, 2018 yılındaki en son lastik testi

© Auto Bild

 

Kar üzerinde yaz lastikleri kullanmayı aklınızdan bile geçirmeyin

Auto Bild bu 10 kış lastiğine ek olarak bir yaz lastiğini (Almanya’da kış mevsiminde kullanımı yasaktır) test etmeye karar verdi. Islak ve kuru zeminde rakiplerine yaklaşmayı başarsa da kar üzerinde tam bir fiyasko yaşadı. En kötü kış lastiği 50 km/saat’ten durma noktasına 31,2 metrede ulaşırken yaz lastiği 81,7 metre sonra durabildi.

En kötü kış lastiği bile düzgün bir sürüş sunuyor

Toyo Snowprox S954 SUV karşılaştırmanın son sırasında yer alsa da Auto Bild’e göre son derece düzgün performans nitelikleri sergiliyor. Gayet dengeli bir sürüşe ek olarak özellikle düşük fiyatı ile dikkat çekiyor. Islak zemindeki frenleme mesafeleri biraz uzun ancak yine de kabul edilebilir düzeyde. Diğer lastiklere oranla en büyük sorunu kar üzerinde yaşıyor ve direksiyon hareketlerine geç tepki vererek sınırlı bir yanal hakimiyet sağlıyor.

Firestone Destination Winter düşük maliyetine rağmen bütün kış koşullarında rahat bir sürüş gerçekleştiriyor. Fakat Auto Bild’e göre frenleme mesafesi biraz uzun olmakla birlikte yetersiz dümenleme eğilimi tespit ediliyor. Sürüş konforu açısından da birtakım sorunlar yaşıyor.

Daha önce değindiğimiz gibi Achilles W101 X bu teste Auto Bild tarafından “sürpriz” bir katılımcı olarak davet edilmişti. Endonezya üretimi bu lastik için büyük umutlara sahip olmayan dergi, lastiğin sunduğu kış performansı nitelikleri karşısında hoş bir sürpriz yaşadı. 4 adeti Auto Bild tarafından 350 €’ya satın alınan bu lastikler Michelin’in 675 €’ya mal olan Latitude Alpin 2 lastiğinin neredeyse yarı fiyatına sahip. Buna rağmen bu iki lastik arasındaki performans farkı o kadar açık değil. Islak zeminde biraz yavaş tepki ve hafif bir yetersiz dümenleme sunsa da Auto Bild pilotlarına ciddi bir sorun yaşatmıyor. Fiyatına geri dönecek olursak lastiğin toplam maliyetini değerlendirmek daha doğru olacaktır zira karşılaştırmanın en yüksek yuvarlanma direnci ile zaman içerisinde en yüksek yakıt tüketimine yine bu lastik neden olacaktır. 

Michelin Latitude Alpin 2 ise yüksek ürün fiyatına rağmen neredeyse Endonezyalı Achilles lastiği ile aynı seviyede olan son derece yüksek yuvarlanma direnci ile şaşırtıyor. Kuru zemindeki frenleme mesafelerinin bir miktar uzun olduğu düşünülüyor fakat diğer yüzeylerde bu açığı kapatıyor. Kar ve ıslak zeminde denge ve güvenlik sunan lastik bu tür yüzeylerde son derece hızlı tepki veriyor.

Nokian WR SUV 4, kar ve buz üzerindeki harika sürüş ve frenleme performansları nedeniyle Auto Bild tarafından “kış uzmanı” olarak nitelendiriliyor. Fiyatı bir miktar yüksek olsa da oldukça düşük yuvarlanma direnci ile bu durumu telafi ediyor. Buna karşılık tepki hızı kuru zeminde ve bir miktar da ıslak zeminde düşük. Suda kızaklamaya karşı son derece yüksek direnç gösteriyor.

Adından anlaşılabileceği gibi sportif bir kullanıma yönelik olan Dunlop Winter Sport 5 SUV ıslak zeminde üstün bir kontrol sunuyor. Kısa frenleme mesafeleri ve yüksek suda kızaklama direnci sayesinde gayet güvenli bir lastik olarak karşımıza çıkıyor. Kar üzerinde rakiplerinin bir miktar gerisinde kalıyor ve oldukça pahalı bir fiyata sahip.

Fulda Krystall Control SUV özellikle düşük fiyatı dikkate alındığında birçok olumlu özellik temin ediyor. Kış şartlarında son derece etkili olan profili oldukça dengeli performans özellikleri sağlıyor. Kar üzerindeki iyi çekiş gücü, bu tür yüzeylerdeki zayıf kontrol edilebilirliğini telafi ediyor. Suda kızaklamaya karşı gayet dirençli olan bu model aynı zamanda kuru ve ıslak zeminlerde kısa frenleme mesafeleri temin ediyor.

Continental WinterContact TS 850 P SUV kar ve buz üzerindeki en kısa frenleme mesafelerini sunarak bu tür yüzeylerde ne kadar güçlü olduğunu kanıtlıyor. Islak zeminde de en kısa frenlemesini sunarak dinamik ve sportif bir performans sergileyen lastik, yuvarlanma direnci açısından karşılaştırmanın en düşük değerlerinden birini ortaya koyuyor. Bu lastiğin karşılaştırmada daha yukarı çıkmasını engelleyen tek zafiyeti kuru zeminde bir miktar tutarsız olması.

Auto Bild, 2018 yılındaki en son lastik testi

© Auto Bild

İlk sırayı iki lastik paylaşıyor

Pirelli Scorpion Winter ve Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1, Auto Bild sıralamasında podyumun zirvesini paylaşıyor. Pirelli’nin lastiği ıslak zemindeki en iyi sürüş ve kuru zemindeki en iyi ikinci sürüş performansı ile son derece dengeli bir lastik olduğunu gösteriyor. Kuru zemindeki en kısa frenleme mesafeleri de bu lastiğe ait. Eğer bu lastiği satın almaya karar verirseniz testten geçirilen modeller arasındaki en düşük yuvarlanma direnci ile bu yatırımın karşılığını verecektir. Auto Bild bu lastiğin sürüş hassasiyetini ve dinamik performansını özellikle övüyor.

Goodyear’ın lastiğine gelecek olursak Auto Bild bu modelin tek olumsuz yönünün bir miktar yüksek yuvarlanma gürültüsü olduğunu belirtiyor. Bunun dışında tüm yol şartlarında harika bir yol tutuşu ve direksiyon hareketlerine anında tepki sunuyor. Karşılaştırmadaki en pahalı lastikler arasında olmamasına rağmen ıslak ve kuru zeminde ve kar üzerinde frenleme mesafeleri açısından sistematik olarak her defasında ilk 3 içerisinde. 

Lastik

Sıralama

Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1

1

Pirelli Scorpion Winter

1

Continental WinterContact TS 850P SUV

3

Fulda Krystall Control SUV

3

Dunlop Winter Sport 5 SUV

5

Nokian WR SUV 4

5

Michelin Latitude Alpin LA2

7

Achille W 101 X

8

Firestone Destination Winter

8

Toyo Snowprox S954 SUV

10

BENZER KONULAR

2019 rezulteo testi: Michelin aşınmış lastik güvenliği konusunda kararlı

Michelin, yasal aşınma sınırına kadar dayanıklılığını koruyan lastikler geliştirme gerekliliğinin önemini göstermek için bizi Viyana’ya davet etti. Bu alandaki yasal gerekliliklerin yakın zamanda değişmesi beklenirken Fransız üretici, yetkililerin, ıslak zeminde, aşınmış lastik güvenliğine yönelik düşüncelerini de destekliyor.

Goodyear Eagle F1 Supersport: rezulteo testi

2019, spor lastikleri için verimli bir yıl olmaya devam ediyor. Sürekli yeni gelişmelerin yaşandığı bu sektörde Goodyear, Supersport ismini verdiği ve piyasada 3 ayrı çeşitte sunacağı Eagle F1’in yeni sürümüyle, yine dikkatleri üzerine çekti.

Auto Bild’in dört mevsim SUV lastik testi: 2019’un en iyi dört mevsim SUV lastikleri

Alman Auto Bild dergisi, 7 dört mevsim lastiğini yaz ve kış lastikleri ile aynı şartlar altında denedi ve karşılaştırdı. Alman dergi, SUV’lar için 235/55 R19 ebadını seçti.

Alman otomobil sürücüleri derneğinin 2019 için en iyi yaz lastikleri testi

Alman otomobil sürücüleri derneğinin dergisi ACE Lenkrad, 2019 için gerçekleştirdiği en yeni yaz lastiği testini okuyucularına sundu. Bu sene 205/55 R16 ebadındaki 9 lastik karşılaştırıldı.