Her sene olduğu gibi Auto Bild, yine en iyi ve en dengeli modelleri bulmak için, 225/45 R17 ebadındaki 50’den fazla yaz lastiğini teste tabi tuttu. Ön eleme safhasından sonra en iyi lastikler, tüm sürüş şartları altında birbiriyle yarıştı.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri2401 kelime12.4 dakika okuma
2019’un en iyi yaz lastikleri: Auto Bild dergisinin 2019 lastik testi
Auto Bild yaz lastiği testi: en iyi lastik hangisi? © Auto Bild

Eleme turunda 53 yaz lastiği

Geçtiğimiz sene Auto Bild, 195/65 R15 ebadındaki 51 yaz lastiğini karşılaştırmıştı. Bu defa Alman menşeli dergi, daha da büyük bir projeye girişerek, 225/45 R17 ebadındaki 53 yaz lastiğini testten geçirdi:

Tabii ki Auto Bild, bu 53 lastiğin her birini kapsamlı bir teste tabi tutmadı ve bir ön eleme yaparak, lastik sayısını 20’ye düşürdü. Seçmeye giren bu 20 lastiği değerlendirmek için dergi, iki farklı frenleme testi düzenledi. Bunlardan birincisi: 100 km/saat’lik bir hızda kuru zeminde, diğeri: 80 km/saat’lik bir hızda ıslak zeminde gerçekleştirildi. En iyi ve en kötü lastik arasındaki fark (ıslak zeminde 17,6 metre, kuru zeminde 8 metre), geçen sene kadar yüksek olmasa da, yine de bariz bir fark ortaya çıkıyor. Kuru zeminde birinci gelen lastik, 34,2 metrede durma noktasına ulaşırken, bu rakam sonuncu modelde 39,1 metreye çıkıyor ve neredeyse 5 metrelik bir fark oluşuyor. Islak zeminde en iyi lastik, 28,7 metrelik bir frenleme mesafesi sergilerken, son sıradaki modelde sonuç 39,4 metre. Aradaki fark neredeyse 11 metre!

Sonuç olarak: “bilindik” üretici markaların tamamı bir sonraki tura geçerken, “en ucuz” markalar arasından yalnızca birkaçı bunu gerçekleştirebildi:

  • Apollo Aspire XP
  • Bridgestone Turanza T005
  • Continental PremiumContact 6
  • Dunlop SportMaxx RT2
  • Falken Azenis FK510
  • Firestone Roadhawk
  • Fulda SportControl 2
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
  • Hankook Ventus S1 evo3
  • Kenda Emera A1 KR 41
  • Kleber Dynaxer UHP
  • Kumho Ecsta PS71
  • Maxxis Premitra 5
  • Michelin Pilot Sport 4
  • Nokian Wetproof
  • Pirelli P Zero
  • Sava Intensa UHP 2
  • Toyo Proxes Sport
  • Vredestein Ultrac Vorti
  • Yokohama Advan Fleva V701

7 lastik “tatmin edici” olarak görülüyor

Ön eleme turundan geçen 20 lastik arasında 7’si, çekinceli olarak tavsiye ediliyor. Bu modeller arasında Kumho Ecsta PS71, suda kızaklamaya karşı nispeten iyi bir direnç gösteriyor ve ıslak zeminde de etkili. Fakat oldukça düşük kilometre ömrü ve son derece yüksek yuvarlanma direnci, nihai notunu olumsuz olarak etkiliyor.

Auto Bild için sürpriz olan, Kenda Emera A1 lastiğinin karşılaştırmada, alışılagelmiş diğer lastikler arasında kendisine yer bulması. Hatta frenleme testlerinde ortaya koyduğu sonuç, gayet etkileyici. Kuru zeminde birinci lastik ile arasında yalnızca 70 cm.’lik bir fark yaratarak üçüncülüğe oturuyorIslak zeminde ise birçok büyük markanın önüne geçmeyi başarıyor ve 8. sırada, dikkat çeken bir derece elde ediyor. Suda kızaklama direnci alanında da iyi olan bu model, kuru zeminde bir miktar yetersiz dümenleme ortaya koyuyor. Fakat testte puan kaybetmesine sebep olan kriter, fiyat oluyor. Test içerisindeki en ucuz lastiklerden biri olmasına rağmen, son derece düşük bir kilometre ömrüne sahip. Testin en uzun ömürlü modelinin 26 bin km gerisinde kalan ve son derece yüksek bir yuvarlanma direnci sergileyen bu lastik, dergiye göre fiyat/kalite oranı açısından tatmin edici bulunmadı.

Firestone RoadHawkMaxxis Premitra HP5 ve Kleber Dynaxer UHP lastiklerinin fiyatları cazip ama yuvarlanma direnci dışında, ortalamanın üzerinde bir performans sunamıyor. Bu lastikler, sıra dışı bir kullanım ömrüne sahip değil ve Firestone’nun kuru zemindeki iyi performans niteliklerine rağmen, bu üç lastik, ciddi bir yetersiz dümenleme eğilimine ve hem kuru hem de ıslak zeminde geç bir tepki hızına sahip.

© Firestone 2016

Toyo Proxes Sport, frenleme testlerinde hiçbir yüzeyde ön sıralara geçmeyi başaramıyor. Fakat sürüş testlerinde ortaya koyduğu etkileyici performans özellikleri ve yüksek konfor seviyesi ile sıralamada puan topluyorSuda kızaklama direnci testinde ikinci olsa da, düşük kilometre ömrü ve yüksek yuvarlanma direnci nedeniyle Auto Bild’i ikna edemiyor.

Auto Bild’e göre Yokohama Advan Fleva V701, kötü bir lastik olmasa da, gündelik bir kullanım için yeterli dengeye sahip değil. Özellikle ıslak zemindeki vasat performans özellikleri, bu testte daha iyi bir derece elde etmesine mani oluyor. Kısa frenleme mesafeleri ve düşük yuvarlanma direnci ile en çok kuru zeminde beğeni topluyor.

7 lastik “iyi” olarak değerlendiriliyor

Tıpkı Advan Fleva V701 de olduğu gibi Dunlop SportMaxx RT2 de yetersiz dümenleme eğilimi gösterdiği ıslak zeminde, performans dengesi sağlamakta zorlanıyor. Fakat kuru zeminde, kısa frenleme mesafesi ve sportif sürüş özellikleri ile daha etkili bir sonuç ortaya koyuyor. Suda kızaklamaya karşı son derece iyi bir direnç gösteren bu lastik, aynı zamanda olağanüstü bir kilometre ömrü sergiliyor.

Bridgestone Turanza T005, Dunlop’a yakın uzun bir kilometre ömrü sunmakla birlikte, farklı yüzey tiplerinde onun tam tersi bir performans ortaya koyuyor. İyi olmayan suda kızaklama direncini, kuru zemindeki yetersiz dümenleme eğilimi gösteren vasat performans niteliklerini; ıslak zeminde son derece yüksek bir performans seviyesi ile telafi ediyorKısa frenleme mesafeleri ile, ıslak zeminde çok derece etkili olduğunu kanıtlayan lastik, bu yüzey tipinde son derece sportif bir sürüş hissi sunuyor. Bu lastiğin karşılaştırmadaki en düşük yuvarlanma direncine sahip olduğunu da belirtmek gerekiyor. Auto Bild, aynı zamanda bu lastiği sürüş sırasında gayet konforlu bulduğunu söylüyor.

© Bridgestone / Tom Joy

Alman dergi, ıslak zeminde bir o kadar sportif olmasa da, enerji tasarrufu açısından başarılı bulduğu Apollo Aspire XP için de aynı sonuca varıyor. Hindistan menşeli üreticinin lastiği, harika bir fiyat/kalite oranı sunmasını sağlayan uzun kilometre ömrü ve yüksek performans özellikleri ile son derece avantajlı bir seçenek olduğunu gösteriyor.

Vredestein Ultrac Vorti, yukarıda anılan diğer iki rakibi kadar tasarruflu olmasa da ıslak zemindeki testlerde onları yakalamayı başarıyor. Üstelik kuru zeminde, özellikle sürüş testlerinde en iyi lastikler arasında yer alıyor.

Sava Intensa UHP 2, Auto Bild’e göre, ekonomik lastik arayışındaki sürücüler için en iyi seçenek. Bu lastik, final testlerindeki 20 lastik arasında hem en ucuzu hem de en uzun kullanım ömrüne sahip modeller arasında yer alıyor. Alman dergiye göre bin km. başına en ucuz maliyete sahip olan lastik, bu. Sava Intensa UHP 2, performans nitelikleri açısından düşük bir yuvarlanma direncineyeterli frenleme mesafelerine ve iyi bir suda kızaklama direncine sahip. Dergi, aynı zamanda bu lastiğin konforlu ve kuru zeminde gayet etkili olduğu görüşünde.

Saf performans özellikleri alanında Pirelli P Zero, en iyi modeller arasında boy gösteriyorIslak zeminde frenleme testinde birinci lastiğin 20 cm. gerisinde kalarak üçüncü, kuru zeminde yine birinciden 90 cm. farkla dördüncü oluyor. Ayrıca kuru zemindeki en hızlı lastikıslak zeminde ise en hızlı üçüncü lastik olmayı başarıyor. Dinamik tepki kabiliyetinin sağladığı hassas sürüş, tüm kullanım şartlarında Auto Bild pilotlarını etkilemiş. Sıralamada geriye düşmesine neden olan etken ise fiyatı. Hem testin en pahalı lastikleri arasında yer alıyor hem de karşılaştırmanın en uzun ömürlü lastiğine kıyasla lastik ömrü 18 bin km. daha kısa. Diğer ürünlere göre oldukça yüksek yuvarlanma direnci de dikkate alındığında bu lastik, düşük bir kalite/fiyat oranına sahip gibi görünüyor. Hatta bu son kriter açısından, seçilen 20 lastik arasında en kötü model olarak göze çarpıyor.

oPirelli “Perfect Fit” stratejisi çerçevesinde 500’ün üzerinde kullanım onayına sahip © Pirelli

Piyasaya ilk çıktığı zaman deneme imkanını bulduğumuz Nokian Wetproof, ilk karşılaştırma testinden gayet iyi sonuçlar elde ediyor. Kuru zeminde yeterli performans özelliklerinin yanı sıra bütün potansiyelini, özellikle ıslak zeminde gösteriyor. Gayet kısa bir frenleme mesafesine ek olarak güven verici ve hassas bir sürüş ortaya koyuyor ve bu alanda en etkili lastik olmayı başarıyor. Lastiğin temin ettiği güven hissinin altını çizen Auto Bild’e göre ıslak zeminde viraj alma kabiliyeti hususunda da bu lastik, testin en iyisi.  Karşılaştırmanın en sessiz modeli olan bu lastik, yetersiz suda kızaklama direnci ile hayal kırıklığı yaşatıyor ve bir üst kategoriye bu yüzden geçemiyor.

Örnek alınası 6 lastik

Fulda SportControl 2son derece iyi performans özellikleri sergiliyor ve en çok sportif sürüş alanında beğeni topluyor. Kontrollü bir sürüş sunan bu model, kuru zeminde kısa bir frenleme mesafesi gerçekleştiriyor ve suda kızaklamaya karşı nispeten iyi bir direnç ortaya koyuyor. Islak zemindeki performans özellikleri etkileyici olmasa da uygun fiyatıdüşük yuvarlanma direnci ve tatmin edici kullanım ömrü sayesinde en iyi kalite/fiyat oranına sahip modellerden biri olarak öne çıkıyor.

Karşılaştırmadaki en pahalı lastiklerden biri olan Continental PremiumContact 6, biraz cep yaksa da, uzun kullanım ömrü ve son derece düşük yuvarlanma direnci sayesinde, karşılaştırmanın en iyi ikinci fiyat/kalite oranına sahip. Suda kızaklama direnci alanında üst düzey sonuçlar ortaya koymasa da, her türlü yüzeyde sunduğu son derece dengeli performans özellikleri ve kısa frenleme mesafeleri ile Auto Bild’in “tasarruf uzmanı” nitelemesini kazanıyor.

© Continental

Çok para harcamadan, performanslı lastik arayışında olanlar için Falken ve Hankook lastikleri doğru bir seçim olacaktır. Bu modeller de son derece iyi bir kalite/fiyat oranı sunmakla beraber, karşılaştırmanın en iyi lastiklerine göre daha cazip satış fiyatlarına sahip. Hankook Ventus Prime evo3, ıslak zeminde en kısa frenleme mesafesi sergileyen lastik olarak ön plana çıkıyor. Buna ek olarak kuru zeminde yüksek bir performans seviyesi temin ediyor ve hassas bir sürüş ile direksiyon hareketlerine hızlı tepki sağlıyor. Falken Azenis FK510, evo3’den yalnızca 30 cm. daha uzun bir frenleme ile, ıslak zeminde iyi bir sonuç elde ediyor. Kuru zeminde de son derece sportif ve konforlu sürüş hissi ile bir o kadar başarılı. Her iki lastik de suda kızaklama ile mücadele etmelerini sağlayan iyi bir güvenlik kapasitesine sahip.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, karşılaştırmanın en pahalı lastiği. Bununla beraber, karşılaştırmanın en uzun kullanım ömrünü de bu modelde görüyoruz. Fakat 2019’un en iyi yaz lastikleri arasına girmesini sağlayan, tüm test şartlarında ortaya koyduğu performans nitelikleriIslak zeminde frenleme alanında birinciye 10 cm. kadar yaklaşarak ikinci oluyor ve kuru zeminde frenleme dalında birincinin 50 cm. gerisinde, yine ikinciliğe oturuyor. Ayrıca bu yüzey tiplerinde son derece iyi bir sürüş sunuyor ve özellikle sürüş hassasiyeti açısından kendisine hayran bırakıyor. Auto Bild, yalnızca, vasat bulduğu konfor seviyesine dikkat çekiyor.

Yeni nesil ultra yüksek performans lastiği Eagle F1 Asymmetric 5. © Goodyear

2019’un en iyi yaz lastiği karşılaştırmasının zirvesine Auto Bild,  Michelin Pilot Sport 4’ü oturtuyor. Pahalı fiyatı ve yüksek yuvarlanma direncine rağmen uzun bir kullanım ömrü sergiliyor. Kuru zeminde en kısa frenleme mesafesi de yine bu lastiğin elinde ve ıslak zeminde en iyi lastiğin yalnızca 90 cm. gerisinde. Nemli zeminli pist kullanımında Pilot Sport 4, yine test birincisi ve kuru zeminde de yalnızca P Zero’nun gerisinde kalıyor. En iyi suda kızaklama direncini de bu lastikte görüyoruz. Auto Bild, Pilot Sport 4’ün en konforlu sürüşü sunduğu görüşünde ve lastiğin oluşturduğu düşük yuvarlanma gürültüsünün de altını çiziyor. Alman dergi, Michelin Pilot Sport 4’e ait en etkileyici performans niteliğinin ise direksiyon hareketlerine verdiği dinamik tepki olduğunu belirtiyor.

© Michelin
Lastik Sıralama Değerlendirme + / –
Michelin Pilot Sport 4 1 En iyi lastik / Yüksek fiyat
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 2 En uzun ömürlü / Yüksek fiyat
Falken Azenis FK510 3= Islak zeminde başarılı / Vasat kullanım ömrü
Hankook Ventus S1 evo3 3= Islak zeminde en iyi frenleme / Vasat konfor seviyesi
Continental PremiumContact 6 5 Son derece iyi kalite/fiyat oranı / Suda kızaklama direnci vasat
Fulda SportControl 2 6 Islak zeminde vasat frenleme / Kuru zeminde iyi frenleme
Nokian Wetproof 7 En düşük yuvarlanma gürültüsü /  Suda kızaklama direnci düşük
Pirelli P Zero 8 Kuru zeminde en iyi sürüş / Yüksek fiyat
Sava Intensa UHP 2 9 En ucuz / Islak zeminde vasat frenleme
Apollo Aspire XP 10= İyi kalite/fiyat oranı / Kuru zeminde yetersiz dümenleme
Vredestein Ultrac Vorti 10= En yüksek yuvarlanma direnci / Kuru zeminde iyi sürüş deneyimi
Bridgestone Turanza T005 10= En düşük yuvarlanma direnci / Yüksek gürültü seviyesi
Dunlop SportMaxx RT2 13 Daha düşük konfor / Suda kızaklama direnci iyi
Yokohama Advan Fleva V701 14 Düşük gürültü seviyesi / Islak zeminde vasat frenleme
Toyo Proxes Sport 15 Konforlu / Yüksek yuvarlanma direnci
Kleber Dynaxer UHP 16 Islak zeminde daha zayıf sürüş deneyimi/ Konforlu
Maxxis Premitra HP5 17 Islak zeminde en uzun frenleme mesafesi / İyi kalite/fiyat oranı
Firestone RoadHawk 18 Kuru zeminde daha zayıf sürüş deneyimi fakat aynı zamanda kısa frenleme mesafesi
Kenda Emera A1 19 Kısa frenleme mesafesi / Düşük kilometre ömrü
Kumho Ecsta PS71 20 Daha kısa kullanım ömrü / Suda kızaklama direnci iyi

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku