Rezulteo
En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastik karşılaştırıcımız, en iyi lastikleri en iyi fiyata bulmanızı sağlar

2019 SUV yaz lastikleri testi: Auto Motor und Sport 11 lastiği karşılaştırdı

2019 SUV lastiği karşılaştırması çerçevesinde Alman Auto Motor und Sport dergisi 215/55 R17 ebatındaki 11 yaz lastiğini testten geçirdi.

2019 SUV yaz lastikleri testi: Auto Motor und Sport 11 lastiği karşılaştırdı

SUV’lere yönelik 11 yaz lastiği Alman dergi AMS tarafından test edildi ve karşılaştırıldı © Auto Motor und Sport

11 lastik test edildi

Günümüzün son derece popüler bir taşıtı olan SUV’ler şehir ortamında giderek daha da yaygınlaşıyor ve şehirlerin daha dar alanlarına uyum sağlıyor. Klasik bir kompakt araçtan daha güçlü ve daha ağır olan bu taşıtlar asfalt üzerinde ve şehir içinde kullanıma uygun lastikler ile donatılıyor. Bu doğrultuda Auto Motor und Sport; Opel Mokka, Skoda Karoq, Seat Ateca, Hyundai Kona ve Audi Q2 gibi kompakt SUV tipi araçlara yönelik lastikler üzerinde yeni bir karşılaştırma sunuyor. Fakat Alman dergi SUV’lere yönelik 215/55 R17 ebatındaki en iyi 11 lastiği test etmek için Volkswagen T-Roc’da karar kıldı. Test içerisindeki lastikler ise şunlar:

AMS en iyi SUV lastikleri 2019 test

© Auto Motor und Sport

2 lastik pek tavsiye edilmiyor

Toyo Proxes CF2 SUV rakiplerine oranla nispeten düşük bir fiyata sahip ve buna rağmen iyi bir sürüş konforu ile kuru zeminde düzgün performans temin ediyor. En büyük zafiyetini ıslak zeminde gösteriyor ve özellikle suda kızaklamaya direnç göstermekte zorlanıyor.

Nexen N’blue HD Plus öngörülebilir sürüş özellikleri sergiliyor ve farklı tipteki yüzeylerde bir miktar düşük kavrama kabiliyetine rağmen güven veriyor. Fakat bu durum diğer lastiklere oranla çok uzun frenleme mesafeleri ile sonuçlanıyor.

2 lastik çekinceli olarak tavsiye ediliyor

Giti Premium H1 lastiği ıslak zeminde bir miktar zorlanıyor. Aşırı dümenleme eğilimi ve bu yüzeydeki frenleme mesafeleri son sıralamada daha yukarı çıkmasını engelliyor. Direksiyon hareketlerine verdiği geç tepki ve çok uzun frenleme mesafelerine rağmen kuru zeminde özellikle yön hassasiyeti ve sürüş konforu açısından başarılı sayılır.

Falken Ziex ZE310 Ecorun özellikle kuru zeminde rahat bir sürüş gerçekleştiriyor ve bu yüzey üzerinde son derece iyi bir yön hassasiyeti temin ediyor. Üstelik yetersiz dümenleme eğilimine rağmen dinamik bir sürüş tarzına sahip. Frenleme mesafeleri hem kuru hem de ıslak zeminde kısa. Buna karşılık oldukça yüksek bir yuvarlanma direncine neden oluyor ve ıslak zeminde direksiyon hareketlerine hassasiyetini bir miktar kaybediyor.

7 lastik tavsiye ediliyor

Yerini Continental PremiumContact 6’ya bırakmasına rağmen Auto Motor und Sport bu testte ContiPremiumContact 5 lastiğini değerlendirmeye aldı. Bunun sebebi yeni modelin bu testin Alman dergi tarafından gerçekleştirildiği tarihe oranla piyasa geç çıkmış olması. Buna rağmen “eski” model, kısa frenleme mesafeleri ve iyi suda kızaklama direnci ile ıslak zeminde son derece performanslı bir sonuç ortaya koyuyor. Aynı performans seviyesini kuru zeminde göremiyoruz ve özellikle bu yüzey üzerindeki yetersiz dümenleme eğilimi ve karşılaştırmanın en uzun frenleme mesafesi gibi zafiyetlere sahip. Yine de son derece düşük bir yuvarlanma direnci sunduğunu belirtmek gerekiyor. Son analizde Auto Motor und Sport bu Alman üreticinin lastiğinin “eskidiğini” ve karşılaştırmanın en iyi lastiklerine rakip olamayacağını belirtiyor.

Goodyear EfficientGrip Performance karşılaştırmanın en pahalı lastikleri arasında yer alıyor. Fakat bu fiyatın karşılığını vererek hem ıslak hem de kuru asfalt üzerinde güvenilir olduğunu gösteriyor. Dengeli yön hassasiyeti ve güvenilir sürüşü sayesinde Auto Motor und Sport’a göre gayet iyi bir lastik. Suda kızaklamaya karşı etkili bu model kuru zeminde hafif bir yetersiz dümenleme eğilimine sahip. 

Hankook Ventus Prime 3 hem ıslak hem de kuru zeminde kısa ve etkili bir frenleme sergiliyor. Kuru zemindeki etkili performansına rağmen ne yazık ki diğer test kriterlerinde bu düzeyde bir denge sunmayı başaramıyor. Islak zeminde direksiyon hareketlerine tepki ve sürüş hassasiyeti açısından da sorun yaşıyor.

Pirelli Cinturato P7 yolda son derece sportif sürüş özellikleri temin ediyor. Düşük suda kızaklama direncine rağmen ıslak zeminde karşılaştırmanın en kısa frenleme mesafesi ile özellikle bu yüzey tipinde ön plana çıkıyor. Kuru zemindeki frenleme mesafesi karşılaştırmanın en iyi lastiklerinden biraz daha uzun olsa da Cinturato P7 dinamik ve konforlu sürüşü ile bunu telafi ediyor.

Test edilen lastikler arasında en pahalı model olsa da Michelin Primacy 4 yüksek fiyatının hakkını veriyor. Gayet dengeli bu lastik hem ıslak hem de kuru zeminde en iyi frenleme mesafelerini ortaya koyuyor. Kolay araç hakimiyeti sağlamakla beraber ıslak zemin sürüşünde birtakım zafiyetlere sahip. Karşılaştırmanın en yüksek yuvarlanma direnci de bu lastikte.

Sıra dışı bir performans dengesi sunan Bridgestone Turanza T005’e gölge düşüren tek özelliği ıslak zemindeki biraz uzun frenleme mesafesi. Islak zeminde iyi bir yanal denge ile yüksek hızda üstün bir kontrol kabiliyeti sunuyor. Aynı zamanda düşük bir yuvarlanma direnci ile iyi bir sürüş konforu temin ediyor.

Auto Motor und Sport’a göre 2019’un SUV’lere yönelik en iyi yaz lastiği olmaya hak kazanan yeni Nokian WetProof ıslak zeminde en kısa frenleme mesafelerini ortaya koyuyor ve kuru zeminde birinci lastiğin yalnızca 10 cm gerisinde ikinci oluyor. Pist üzerindeki sürüş testlerinde ıslak zeminde ikinciliği elde ediyor ve kuru asfaltta zirveye tırmanıyor. Bu lastiğin puanı yalnızca biraz yüksek yuvarlanma direnci ve yeterli sayılabilecek konforu nedeniyle kırılıyor.

Lastik

Sıralama

Tespitler

Nokian WetProof

1

Sürüş ve frenleme alanında en iyi lastik, yüksek yuvarlanma direnci

Bridgestone Turanza T005

2=

Her alanda iyi, ıslak zeminde biraz uzun frenleme mesafesi

Michelin Primacy 4

2=

Son derece dengeli lastik, ıslak zeminde belirli alanlarda zayıf

Pirelli Cinturato P7

4=

Sportif lastik, kuru zeminde biraz uzun frenleme

Hankook Ventus Prime 3 K125

4=

Kuru ve ıslak zeminde frenleme arasında iyi denge, sürüş açısından o kadar iyi değil

Goodyear EfficientGrip Performance

4=

Islak zeminde iyi, kuru zeminde yetersiz dümenleme

Continental ContiPremiumContact 5

7

Islak zeminde iyi, kuru zeminde o kadar iyi değil

Falken Ziex ZE310 EcoRun

8

Kısa frenleme, çok yüksek yuvarlanma direnci

Giti Premium H1

9

Islak zeminde aşırı dümenleme, konforlu

Nexen N’Blue HD+

10

Uzun frenleme, güvenilir sürüş

Toyo Proxes CF2 SUV

11

Kuru zeminde iyi, ıslak zeminde o kadar iyi değil

BENZER KONULAR

2020 yaz lastik testi: SUV ve 4X4 araçlara yönelik en iyi lastikler

Alman otomobil dergisi Auto Bild, 255/55 R18 ebadındaki 10 SUV ve 4x4 lastiği karşılaştırdı. 2020’nin en iyisi olamak için 10 SUV ve 4X4 lastiği; kuru, ıslak, çakıllı, kum, toprak... gibi çeşitli zeminlerde birbiriyle yarıştı.

Auto Motor und Sport’un yaz lastik testi: Spor sedanara yönelik, 2020’nin en iyi yüksek performans lastikleri

Almanya’da yayımlanan Auto Motor und Sport dergisi, spor sedanlara yönelik 225/45 R18 ebadındaki 11 yüksek performans lastiği karşılaştırdı. 2020’nin en iyi yüksek performans lastik testinin nihai sıralamasında ilk 3 yine değişmedi.

2020’nin en iyi 20 yaz performans lastiği: Auto Zeitung’un lastik karşılaştırması

Alman otomobil dergisi Auto Zeitung, 2020’nin en iyi yüksek performans yaz lastiğini tayin etmek için, 225/50 R17 ebadında 20 yüksek performans yaz lastiği değerlendirmeye aldı. Yeni BMW 3 Serisi’nin test aracı olduğu 2020 yaz lastik testinin en göze çarpan sonucu; Yüksek sürüş deneyiminin yolu, pahalı lastikten geçiyor.

Yaz lastik testi: Auto Bild, sedanlara yönelik 2020’nin en iyi 20 performans lastiğini inceledi

Auto Bild, 245/45 R18 100 Y ebadındaki 50 yüksek performans yaz lastiği, ön elemeli fren testlerine soktu. Bu testleri aşan 20 lastik, nihai karşılaştırmada birbiriyle yarıştı. Bir kez daha, büyük markalar, karşılaştırmanın üst sıralarında yer alıyor. 2020 performans lastik testinin tek büyük sürpriziyse ön elemeli frenleme testlerini aşamayan Pirelli P Zero’dan geldi.