İngiltere’nin önde gelen spor, performans ve birinci sınıf otomobil dergisi evo, 2019 ultra yüksek performans lastik karşılaştırmasını yayımladı. Test aracı olarak Golf GTI’nin kullanıldığı lastik karşılaştırmasında, yaygın olan 225/40 R18 ebadındaki 7 lastik, İtalya’da birbiriyle yarıştı.
Pistte yüksek performanslı 7 lastik
İngiliz otomobil dergisi evo, son lastik testini, İtalya’da yer alan Vizzola Pirelli pistinde gerçekleştirdi. Karşılaştırma öncesi, evo, lastik üreticilerinden 225/40 R18 ebadındaki bir lastiklerini teklif etmelerini istedi ve ardından, teklif edilen modeli, perakende satın aldı. Bridgestone, Yokohama ve Hankook, bu daveti reddetti. Teste dahil edilen modellerse şunlar oldu:
- Continental PremiumContact 6
- Dunlop Sport Maxx RT2
- Falken Azenis FK510
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
- Michelin Pilot Sport 4
- Nokian Powerproof
- Pirelli P Zero
8. lastik olarak Maxxis Victra Sport 5 de karşılaştırmaya katılmıştı. Fakat, İngiliz dergi, bu lastiği satın alma fırsatı bulamadığı için, Maxxis tarafından gönderilen bir lastik takımını kullandı. Tarafsızlık ve adil test şartları sağlamak üzere, bu lastik, nihai sıralamaya dahil edilmedi.
evo dergisi, bu lastikleri, farklı test şartlarında değerlendirmeye aldı: Islak zeminde sürüş, ıslak zeminde frenleme, ıslak zeminde yanal kavrama, düz çizgide ve virajda suda kızaklama, kuru zeminde sürüş, kuru zeminde frenleme, yuvarlanma direnci, pistte sürüş hızı ve son olarak, yolda normal sürüş testi.
Falken Azenis FK510: evo’nun değerlendirmesi
Falken Azenis FK510, evo’ya göre gayet iyi bir sonuç sergiliyor. Japon üreticinin bu lastiği, testlerin büyük bir kısmında iyi değerler yakalıyor ve genel olarak dengeli bir performansa sahip. Islak zemindeki performansı kabul görse de kuru zeminde aynı hassasiyeti sunamıyor. Kuru zeminde en uzun frenleme mesafesini yine bu lastikte görüyoruz. Buna karşılık, ıslak zeminde frenleme alanında ikinci olmayı başarıyor.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5: evo’nun değerlendirmesi
Düz çizgide suda kızaklama testinin en iyisi olan yeni Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, evo’ya göre oldukça etkili bir ürün. Fakat karşılaştırmanın en performanslı lastiklerinin bir adım gerisinde kalıyor. Kuru zeminde bu lastikler ile donatılan Golf GTI en uzun tur zamanını gerçekleştiriyor. Buna rağmen düşük bir yuvarlanma direnci sunuyor.
rezulteo’nun Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 testi
Nokian Powerproof : evo’nun değerlendirmesi
Bundan tam bir sene önce piyasaya çıkan yaz lastiği Nokian Powerproof, bağımsız lastik testlerinde boy göstermeye başlıyor. Evo dergisinin karşılaştırmasında, Finlandiyalı üreticinin bu lastiği, testlerin herhangi birisinde birinci olamadı ama genel olarak son derece tatmin edici bir sonuç ortaya koydu. Evo bu modelin özellikle ıslak zemindeki agresif sürüş tarzı ile kuru zemindeki çevikliğinin üzerinde duruyor. Dergiye göre sportif bir sürüş özelliği ile üst düzey konfor arasında iyi bir uzlaşım sunuyor.
Nokian, yeni Powerproof ve Wetproof lastiklerinin SUV versiyonunu tanıttı
Dunlop Sport Maxx RT2: evo’nun değerlendirmesi
Dunlop Sport Maxx RT2, her ne kadar suda kızaklamaya karşı en etkili direnci sunsa da, ıslak zeminde en kötü sonucu sergiliyor. Sınırlı bir kavrama kabiliyetine karşın hem kuru hem de ıslak zeminde etkili ve çevik bir sürüş sunmayı başarıyor.
Continental PremiumContact 6: evo’nun değerlendirmesi
Continental PremiumContact 6, yoldaki performansı ile evo’yu etkilemeyi başarıyor. “Klasik” sürüş alanında karşılaştırmanın en iyi lastiği olarak değerlendirilen bu model, asfalt üzerindeki pürüzlerden en az etkilenen, sessiz bir lastik olarak öne çıkıyor. Islak zeminde sürüş alanında da geri kalmıyor ve etkili bir performans sergiliyor. Aynı şekilde kuru zemindeki frenleme testinde birinciliği yakalıyor. Genel olarak iyi bir sonuç ortaya koyan ve düşük yuvarlanma direncine sahip bu lastik, evo’nun büyük beğenisini topluyor.
Michelin Pilot Sport 4: evo’nun değerlendirmesi
Lastik testlerinde alışık olduğumuz Michelin Pilot Sport 4, bu karşılaştırmada da iyi sonuçlar elde ediyor. Testlerde hep ilk 3’e giren bu ürün, burada da tüm test koşullarında en tutarlı sonucu sergiliyor. evo, hassas bir sürüş ve direksiyon hareketlerine hızlı tepki sunan bu lastikte zayıf bir yön bulamıyor. Fakat fiyatının biraz yüksek olduğunu unutmamak gerek. İngiliz dergiye göre lastiğin performansı, fiyatının hakkını veriyor.
Pirelli P Zero: evo’nun değerlendirmesi
2019 karşılaştırmasının en iyi lastiği Pirelli P Zero, tam 6 farklı kategoride birinci olmayı başarıyor. Özellikle ıslak zeminde yüksek performans sergiliyor ve aynı zamanda en iyi sürüş hissini temin ediyor. P Zero, buna ek olarak eşsiz bir kavrama kabiliyeti sunuyor ve hem kuru hem de ıslak zeminde en hızlı lastik olarak göz dolduruyor. Ancak, yüksek çıkan yuvarlanma direnci, bu başarıyı bir miktar lekeliyor. evo’ya göre, bu sonucu elde etmek için, buna göz yumulması gerekiyor.
Maxxis Victra Sport 5: evo’nun değerlendirmesi
Yukarıda belirtildiği gibi Maxxis Victra Sport 5, karşılaştırmadaki 8. lastikti. Performans seviyesine nihai sıralamada değinilmese de son derece ilgi çekici bir seçenek olarak ön plana çıkıyor. Maxxis Victra Sport 5, karşılaştırmaya dahil edilseydi diğer lastiklerin önüne geçerdi. Hem kuru hem de ıslak zeminde etkili bir sonuç sergileyen bu model, aynı zamanda karşılaştırmanın en ucuz lastiği.
Lastik | Sıralama |
Maxxis Victra Sport 5 | – |
Falken Azenis FK510 | 7. |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | 6. |
Nokian Powerproof | 4.= |
Dunlop Sport Maxx RT2 | 4.= |
Continental PremiumContact 6 | 3. |
Michelin Pilot Sport 4 | 2. |
Pirelli P Zero | 1. |