Alman Sport Auto dergisi, Honda Civic Type R'e takılı 245/30 R20 ebadında, sekiz adet ultra yüksek performans lastiğini denedi. Son derece yüksek performans temin eden bu araç, söz konusu lastiklerin bütün niteliklerini ortaya koymasını sağlıyor.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri946 kelime4.9 dakika okuma
Sport Auto Honda Civic Type R UYP lastikleri testi
Sport Auto, bir Honda Civic Type R üzerinde 8 farklı lastiği test etti © Sport Auto

Sıra dışı bir ebat

Honda’nın aracı 320 beygirlik bir gücü ve 400 Newton metrelik bir torku ön aksa aktarıyor. Bir diğer deyişle, Honda Civic Type R alışılageldik bir kompakt otomobilin gayet ötesinde. İşte bu nedenle Alman Sport Auto dergi, sıra dışı sayılabilecek 245/30 R20 ebadında en iyi spor lastiklerini test etmek için bu hız canavarını seçti:

Goodyear Eagle F1 SuperSport, test sırasında henüz piyasada olmadığından, birkaç sene önce satışa çıkarılan Asymmetric 2 lastiğine testte yer verilmiş. Bu ebatta Audi için onaylanmış lastik bulunsa da Sport Auto, bunların kullanımını tavsiye etmiyor. Alman dergi, bu lastiklerin Audi’lerin ihtiyaçlarına yanıt vermek üzere özel olarak geliştirildiğini ve başka marka bir araçta kullanıldığında beklenmedik sürüş tepkileri verebileceği konusunda uyarıda bulunuyor.

Sport Auto Honda Civic Type R UYP lastikleri testi ıslak zemin
© Sport Auto

6 lastik çekinceli olarak tavsiye ediliyor

Sport Auto tarafından denenen lastiklerin büyük bir kısmı, oldukça performanslı bir sonuç ortaya koysa da yine de birçoğunda küçük eksikler bulmak mümkün. Bu nedenle Alman dergi, bu modelleri belirli çekinceler altında tavsiye ediyor. 

Toyo Proxes Sport, suda kızaklamaya karşı en iyi direnci ve kayda değer bir konfor sunsa da, nihai sıralamada en iyi lastiklere yaklaşamıyor. Kuru zeminde en iyi lastiklerin 3 metre gerisinde durarak en uzun frenleme mesafesine sahip. Islak zeminde ise en iyi lastiğin 4 metre ilerisinde durabiliyor. Kuru zemin geçiş hızında en son sırada yer alırken, ıslak zeminde de hassas bir sürüş sunamıyor ve ciddi bir yetersiz dümenlemeye neden oluyor.

Falken Azenis FK510, ıslak zeminde son derece etkili ve bu yüzeydeki frenleme testinde 2., sürüş testinde 3. pozisyonu yakalıyor. Fakat bu yüzeyde ani bir aşırı dümenleme eğilimi gösteriyor. Kuru zeminde rakiplerinin ortalamasından daha uzun frenleme mesafeleri ortaya koyuyor.

Vredestein Ultrac Vorti R, kuru zeminde son derece başarılı ve bu yüzeydeki frenleme testinde en iyi lastiğin yalnızca bir metre gerisinde 3. ve sürüş testinde 2. oluyor. Dinamik sürüş niteliği ile Sport Auto’ya göre dengeli bir lastik. Ancak ıslak zeminde, gerek düşük geçiş hızı gerekse de uzun frenleme mesafesiyle ikna edemiyor.

Bridgestone Potenza S001, en iyi lastiğin 5,5 metre üzerindeki en uzun frenleme mesafesini ortaya koyuyor. Bu model aynı zamanda karşılaştırmanın en yüksek yuvarlanma direncine ve gürültü seviyesine sahip. Buna rağmen sürüş alanındaki performans özellikleri, kuru zemindeki kısa frenleme mesafesi ve genel olarak güvenli sürüş hissi ile bu açığı telafi ediyor.

Hankook Ventus S1 evo 3, özellikle frenleme testlerinde son derece dengeli bir sonuç sunuyor. Karşılaştırmanın en düşük yuvarlanma direnci bu lastikte olsa da, sürüş açısından Sport Auto pilotlarını tatmin edemiyor. Test pilotları ayrıca bu lastikte, ıslak zeminde ani bir aşırı dümenleme eğilimi, direksiyon hareketlerine verilen geç tepki ve kavrama açısından eksikler gözlemliyor.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, ilerleyen yaşına rağmen podyumunda üçüncülüğü yakalıyor. En iyi lastiklere kıyasla bir miktar uzun frenleme mesafeleri gibi birtakım hafif kusurlara sahip. Kuru zeminde direksiyon hareketlerine verdiği yavaş tepki ve düşük sürüş hassasiyetini, pistte elde ettiği iyi sonuçlarla telafi ediyor. Islak zeminde en hızlı model olarak göz dolduruyor ve kuru zeminde 2.’liği yakalıyor. Sport Auto pilotları ayrıca bu lastiğin, bir miktar aşınması kaydıyla en konforlu model olduğu görüşünde.

Sport Auto Honda Civic Type R UYP lastikleri testi frenleme
© Sport Auto

Liderlerde sürpriz yok

Michelin Pilot Sport 4S, kuru zeminde en kısa frenleme mesafesini sunan lastik. Sport Auto pilotlarına göre, kuru zeminde güven veriyor ve yüksek bir konfor seviyesi temin ediyor. Islak zeminde oldukça kısa bir frenleme mesafesine rağmen, bu yüzeyde birinciliği başkasına bırakıyor.

Continental SportContact 6, Sport Auto’ya göre 2019’un en iyi ultra yüksek performans lastiği. Honda Civic Type R’e takılı bu lastik, her alanda güzel sonuçlar elde ediyor. Islak zeminde en kısa frenleme mesafesine sahip. Kuru zeminde en iyi modelin yalnızca 40 cm gerisinde 2. oluyor. Pist sürüşü sırasında Type R, kuru zemindeki en hızlı tur zamanını bu lastik ile yakalıyor. Bu lastiğin yuvarlanma direnci, karşılaştırmanın en düşük değerleri arasında. Sürüş açısından Sport Auto pilotları, Continental SportContact 6’nın hassas, dengeli, dinamik ve her daim tepkili olduğu görüşünde. Alman dergiye göre, bu performans nitelikleri bakımından Honda’nın orijinal ekipman lastiği olarak bu modeli seçmiş olması son derece isabetli bir tercih olmuş.

Sport Auto Honda Civic Type R UYP lastikleri testi Continental
© Sport Auto
Lastik Sıralama Tespitler
Continental SportContact 6 1 Honda Civic Type R için mükemmel lastik
Michelin Pilot Sport 4S 2 Kuru zeminde en iyi frenleme, vasat konfor
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 3 Pist üzerinde çok iyi, vasat frenleme
Hankook Ventus S1 evo 3 4 Dengeli frenleme, ıslak pistte zayıf
Bridgestone Potenza S001 5 Güvenli sürüş hissi, ıslak zeminde uzun frenleme
Vredestein Ultrac Vorti R 6 Kuru zeminde kısa frenleme, ıslak zeminde o kadar etkili değil
Falken Azenis FK510 7 Kuru zeminde iyi, direksiyona yavaş tepki
Toyo Proxes Sport 8 Suda kızaklama direnci iyi, uzun frenleme mesafeleri

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku