2019 yaz karşılaştırması çerçevesinde Auto Bild, BMW X3’e takılı 225/55 R17 ebadındaki 10 farklı SUV lastiğini farklı yol ve yol dışı sürüş şartları altında denedi ve karşılaştırdı.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri1037 kelime5.2 dakika okuma
2019’un en iyi SUV lastikleri
Alman dergi, BMW X3’ün test aracı olarak kullanıldığı en iyi 10 SUV lastiğini karşılaştırdı © Auto Bild

Karşılaştırmada hem ucuz hem de pahalı lastikler yer alıyor 

Auto Bild ile elli lastikli “geniş çaplı” testlere alışık olsak da, bu defa Alman dergi, nispeten daha mütevazi bir test ile karşımıza çıkıyor. Bu son testte Auto Bild, Volkswagen TiguanFord KugaAudi Q3Toyota Rav4Kia SportageHyundai TucsonMitsubishi OutlanderMazda CX-5Nissan QashqaiX-Trail Mercedes GLA ve Jeep Renegade gibi SUV’lara yönelik lastikleri değerlendirmeye alıyor.

Maxxis’i de bünyesinde bulunduran Tayvanlı CST (Cheng Shin Tire) markasına ait bir lastiği de teste dahil eden Auto Bild, 225/55 R17 ebadında 10 lastik seçti:

Bu karşılaştırma çerçevesinde Alman dergi, söz konusu lastikleri şehir içi kullanım şartlarının (kuru, ıslak zemin) yanı sıra, SUV tipi araçların karşılaşabileceği arazi koşularında da (çimen, çamur, çakıl…) bir dizi testten geçirdi.

Ucuz ve ama yetersiz lastikler

Testte yer alan en pahalı yaz lastiğinin yarı fiyatına satılan CST Medallion MD-A1, karşılaştırmanın en ucuz lastiği konumunda. Bununla birlikte Auto Bild’in “tavsiye edilmiyor” nitelemesini yakıştırdığı tek lastik de bu. Alman dergi, bu ürünün özellikle ıslak zemindeki ciddi zafiyetleri karşısında hayal kırıklığı yaşamış. Bu lastik ayrıca tüm sürüş şartlarında ciddi bir yetersiz dümenleme eğilimine sahip. CST Medallion MD-A1 takılıyken test aracı, durmakta bir hayli zorlanıyor. Kuru zeminde en iyi lastikten 3,5 metre daha uzun bir frenleme sunarken, ıslak zeminde bu fark 13 metreye çıkıyor!

Cooper Zeon CS8, “çekinceli olarak tavsiye edilir” unvanını elde etmekle beraber, özellikle ıslak zeminde frenleme alanında geri planda kalıyor ve rakiplerinden daha uzun bir durma mesafesi ortaya koyuyor. Yağmurlu havadaki sınırlı yanal kavraması ve geç tepki hızı, arazi testlerindeki başarısına gölge düşürüyor.

“İyi” olarak görülen Nexen N’Fera RU1 SUV, hem kuru hem de ıslak zeminde yüksek bir performans seviyesi sergiliyor ve gerek kumlu gerek çakıllı yüzeylerde başarılı bir çekişe sahip. Buna karşılık Alman dergiye göre ıslak zemindeki frenleme mesafeleri biraz fazla uzun.

Aynı sınıflandırmanın yapıldığı Toyo Proxes Sport, ıslak zemindeki uzun frenleme mesafeleri ve vasat sürüş hassasiyeti nedeniyle bir üst kategoriye geçemiyor. Her şeye rağmen, kumlu ve çakıllı yokuşlarda hassas bir sürüş sunmayı başarıyor ve suda kızaklama direnci, Alman dergi tarafından yeterli bulunuyor.

Altı lastik “örnek alınası” kategorisinde

Güvenlik seviyesini zedeleyen herhangi bir ciddi eksiğe sahip olmadıkları için Auto Bild, karşılaştırmaya giren lastiklerin yarısından fazlasını en iyi dereceyle ödüllendiriyor.

Her türlü ortamda kusursuz bir sürüş sunan Bridgestone Turanza T005, tüm sürüş şartlarında başarılı. Çim üzerinde rakiplerinin bir miktar gerisinde kalsa da karşılaştırmanın en düşük yuvarlanma direncine sahip lastik, bu. Ancak yüksek fiyatı nedeniyle sıralamada daha yukarı çıkamıyor.

Bağlı bulunduğu CST markasının tersine Maxxis, Premitra HP5 lastiği ile hem ıslak hem de kuru zeminde ve aynı zamanda yol dışı patikalarda etkili bir sürüş sunuyor. Düşük fiyatına rağmen iyi bir güvenlik seviyesi sergiliyor ve özellikle suda kızaklama direnci alanında lider oluyor. Çamurlu zemindeki başarısı, bu zemindeki çekiş testinde ikinci olmasını sağlıyor.

Podyumun ikincilik basamağında üç lastik görüyoruz: Yeni Nokian Powerproof, Hankook Ventus Prime 3 ve Continental PremiumContact 6. Bu lastiklerin her biri, yolda son derece yüksek bir performans seviyesi temin ediyor ve ciddi bir zafiyet göstermiyor. Auto Bild, yalnızca Continental lastiğinin yüksek fiyatını ve Nokian Powerproof’un aşırı gürültüsünü olumsuz nitelik olarak not düşüyor. Buna karşılık söz konusu üç lastiğin farklı alanlarda üstünlük sağladığını belirtmek gerekiyor.

Continental PremiumContact 6, kuru zeminde en iyi frenleme mesafelerini sergiliyor ve ıslak zeminde 2. oluyor. Bu yüzeylerdeki sürüş testlerinde de benzer performans sergiliyor. Fakat yol dışı testlerde o kadar başarılı olamıyor. Hankook Ventus Prime 3, etkili frenleme mesafeleri ile ön plana çıkıyor ve karşılaştırmanın en iyi kalite/fiyat oranına sahip. Çim ve çakıl üzerindeki testlerden de alnının akıyla çıkıyor. Nokian Powerproof’un frenleme mesafeleri az bir farkla uzun kalıyor fakat sürüş testlerinde elde ettiği harika sonuçlar ile bunu telafi ediyor ve özellikle ıslak zeminde birinci oluyor. Çakıl üzerinde iyi bir manevra kabiliyeti sunarak etkili bir performans sunuyor ve çimli yüzeylerde de başarı elde ediyor.

2019 SUV lastikleri testinin en iyisi, Auto Bild’in kusursuz lastik olarak tayin ettiği Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Islak zeminde en kısa frenleme mesafesini elinde tutmakla beraber, kuru zeminde de 2. oluyor. Sürüş testlerinde hem kuru hem de ıslak zeminde 2.’liği elde ediyor. Yol dışında da etkili bir performans sunan bu lastik, özellikle çim yüzeydeki çekiş testinde en iyi sonuca ulaşıyor.

Lastik Sıralama Tespitler
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 1 Yolda harika sürüş performans nitelikleri, arazi şartlarında performanslı
Continental PremiumContact 6 2= Yolda harika sürüş performans nitelikleri
Hankook Ventus Prime 3 K125 2= En iyi kalite/fiyat oranı
Nokian Powerproof 2= Tüm yüzeylerde iyi, yüksek gürültü seviyesi
Maxxis Premitra HP5 5 Yolda son derece iyi ve düşük fiyat
Bridgestone Turanza T005 6 Tüm yüzeylerde tatmin edici ve düşük yuvarlanma direnci
Toyo Proxes Sport 7 Kuru zeminde iyi, uzun frenleme mesafesi
Nexen N’Fera RU1 SUV 8 Islak zeminde uzun frenleme, çakıl üzerinde iyi kavrama
Cooper Zeon CS8 9 Yol dışında iyi, ıslak zeminde daha zayıf
CST Medallion MD-A1 10 Çok uzun frenleme mesafesi

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku