İsviçre Turing Kulübü (TCS), Alman Otomobil Kulübü (ADAC) ile 2020’nin en iyi yüksek performans lastiklerini karşılaştırdı. Testte yer alan 225/40 R18 ebadındaki 16 performans lastiği, 2020’nin en iyisi olmak için, pistte birbiriyle kıyasıya yarıştı.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri909 kelime4.7 dakika okuma
ADAC ve TCS yaz lastiği testi: Pistte Golf GTI
© ADAC

2020’nin en iyi performans lastiği hangisi?

En iyi yüksek performans yaz lastiği +
1 – Continental Premium Contact 6 (son derece tavsiye ediliyor) Kullanım ömrü ve ıslak zemindeki performans nitelikleri Yok
1 – Michelin Pilot Sport 4 (son derece tavsiye ediliyor) Konfor ve yakıt tüketimi Yok
3 – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (son derece tavsiye ediliyor) Performans dengesi ve kullanım ömrü Yok
3 – Maxxis Victra Sport 5 (son derece tavsiye ediliyor) Performans dengesi ve konfor Yok
5 – Nexen N’Fera Sport (tavsiye ediliyor) Kullanım ömrü ve yakıt tüketimi Islak zemindeki performans nitelikleri
6 – Sava Intensa UHP 2 (tavsiye ediliyor) Kullanım ömrü ve yakıt tüketimi Islak zemindeki performans nitelikleri
6 – Vredestein Ultrac Vorti (tavsiye ediliyor) Kullanım ömrü ve yakıt tüketimi Islak zemindeki performans nitelikleri
8 – Falken Azenis FK510 (tavsiye ediliyor) Kullanım ömrü ve ıslak zemindeki performans nitelikleri Kuru zemindeki performans nitelikleri
9 – Bridgestone Potenza S001 (tavsiye ediliyor) Kuru zemindeki performans nitelikleri Islak zemindeki performans nitelikleri
9 – Kumho Ecsta PS71 (tavsiye ediliyor) Performans dengesi Kullanım ömrü
9 – Nokian Powerproof (tavsiye ediliyor) Sürüş konforu Kullanım ömrü
9 – Pirelli P Zero (tavsiye ediliyor) Kuru ve ıslak zemindeki performans nitelikleri Kullanım ömrü ve yakıt tüketimi
9 – Toyo Proxes Sport (tavsiye ediliyor) Kuru zemindeki performans nitelikleri Kullanım ömrü
14 – Hankook Ventus S1 evo3 (tavsiye ediliyor) Yakıt tüketimi PIslak zemindeki performans nitelikleri
15 – Cooper Zeon CS-Sport (tavsiye ediliyor) Kullanım ömrü Islak zemindeki performans nitelikleri
16 – Rotalla Setulla S-Pace RU01 (ihtiyatla tavsiye ediliyor) Yakıt tüketimi Kuru ve ıslak zemindeki performans nitelikleri

Testte, 2020’nin en iyi performans lastiğine aday 16 lastik

Geçtiğimiz sene ADAC ve TCS, şehir araçlarına yönelik yaz lastiklerini karşılaştırmıştı. 2020 lastik testindeyse; Audi A3, BMW 1, 2, 3 Serisi ve Z4, Ford C-Max ve Ford  Focus, Hyundai i30, Mercedes A , B, C Serisi, CLA ve SLK, Opel Astra, Opel Meriva ve Opel Zafira, Skoda Octavia ve Skoda Superb, Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta, Volkswagen Touran gibi modellerde son derece yaygın olan 225/40 R18 ebadında karar kılındı. Karşılaştırmanın test aracı Volkswagen Golf GTI’ye takılı 16 lastik, 2020’nin en iyi performans lastiği olmak için piste çıktı. Testte yer alan modeller:

2020 performans yaz lastik testinde; kuru, ıslak zemin, konfor, yakıt tüketimi, aşınma ve yüksek hız performansı gibi 6 alanda en dengeli performans niteliklerini sunan lastik arandı. Bu testte lastiklerin kuru ve ıslak zemin performansı, nihai notun %60’ını oluşturuyor.

© ADAC

2020 performans lastik testinde yalnızca bir lastik çekinceli olarak tavsiye ediliyor

ADAC ve TCS’ye göre, ıslak zemindeki performans nitelikleri iyi lastik sınıflandırmasının kaçınılmaz bir şartı. Bu puanlandırma sistemi, geçmişte birçok lastiğin “tavsiye edilmiyor” nitelemesi almasına neden olmuştu.

Bu testte yer alan hiçbir lastiğin  “tavsiye edilmiyor”  nitelemesi yok ancak,  karşılaştırmadaki en düşük puana sahip Rotalla Setulla S-Pace RU01’e “tavsiye edilmiyor’un” bir üstü “ihtiyatla tavsiye edilir” notu verildi. Sebebi ise ıslak zemindeki performans niteliklerinin, ADAC ve TCS’nin beklentilerinin altında kalması.

Performans lastiğinin zayıf halkası: ızlak zemin performans nitelikleri olabiliyor

Daha önce SUV ve panelvanlara yönelik yapılan yaz lastik testinde görüldüğü gibi bazı lastiklerde, ıslak zeminde geçerli bir frenleme performansı ortaya koyması için, lastiğin kullanım ömründen ödün vermesi gerekiyor.

Bu karşılaştırmada 11 lastik, “tavsiye ediliyor” nitelemesini elde ediyor, ancak “son derece tavsiye ediliyor” kategorisine layık görülmüyor. Aynı şekilde 30 bin km civarındaki lastik ömrü nedeniyle Toyo Proxes Sport, Pirelli P Zero, Nokian Powerproof ve Kumho Ecsta PS71 lastiklerinin puanı kırılıyor. Karşılaştırmanın en iyi lastiklerin kilometre ömrü, 40 bin km’nin üzerinde.

Bridgestone Potenza S001, Hankook Ventus S1 evo3, Cooper Zeon CS-Sport, Vredestein Ultrac Vorti, Sava intensa UHP 2 ve Nexen N’Fera Sport lastikleri ise ıslak zemindeki eksikleri nedeniyle, sıralamada geriye düşüyor. Falken Azenis FK510’ün kuru zemindeki birtakım zayıf yönleri, nihai puanını olumsuz etkiliyor.

© ADAC

2020’nin en iyi performans lastiği karşılaştırmasında Maxxis sürprizi!

ADAC ve TCS tarafından “son derece tavsiye ediliyor” unvanını elde eden dört lastik, testi eksiksiz tamamlıyor. Continental, Michelin ve Goodyear gibi podyumun zirvesine alışmış markaların arasında yer bulan Maxxis Victra Sport 5, sürüş konforu ve tam anlamıyla tatmin edici performans dengesi ile dikkat çekiyor. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 ile aynı nihai notu elde eden bu lastik, daha iyi bir performans dengesine sahip olmasına rağmen, yalnızca kuru zeminde Pirelli P Zero’nun gerisinde kalıyor.

Birinciliği Michelin Pilot Sport 4 ve Continental PremiumContact 6 lastikleri eşitlik ile paylaşıyor. Buna rağmen bu iki lastik, farklı niteliklere sahip. Fransız lastik üreticisi Michelin’in performans lastiği, daha ekonomik ve daha konforlu bir sürüş sunuyor. Alman lastik üreticisi Continental’ın spor lastiğiyse, ıslak zeminde frenleme ve sürüş alanlarında daha üstün bir güvenlik hissi sunuyor.

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku