En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Birçok dört mevsim lastiği TCS tarafından yaz ve kış şartlarında karşılaştırıldı

Touring Club İsviçre otomobil sürücüleri derneği, 225/40 R18 92Y ebatında dört mevsim lastiklerini yaz ve kış lastikleri ile karşılaştırdı.

2018 dört mevsim lastikleri testi: TCS yaz ve kış şartlarında bir performans karşılaştırması gerçekleştirdi

Dört mevsim lastiklerinin performans nitelikleri yaz ve kış şartlarında test edildi ve karşılaştırıldı. © Adobe

4 farklı tip lastik test edildi

TCS yaz, kış ve dört mevsim lastikleri üzerinde “klasik” testler gerçekleştirmeye alışkın olsa da İsviçreli otomobil sürücüleri derneği bu son karşılaştırmasında bir yeniliğe gitti. TCS son yıllarda yaz veya kış mevsimlerine yönelmek yerine tüketicilerin dört mevsim lastiklerine daha fazla talep gösterdiğini tespit etti. Bu nedenle Touring Club İsviçre 4 mevsim lastiklerinin hem yaz hem de kış koşullarındaki performans niteliklerini teyit etmeye karar verdi.

Herhangi bir ürün adı vermese de TCS yaz tipi bir dört mevsim lastiği ile kış tipi bir dört mevsim lastiğini yaz şartlarında bir yaz lastiği ve kış şartlarında bir kış lastiği ile karşılaştırdı. Testlerde 225/40 R18 92Y ebatı kullanıldı.

 

Yaz mevsiminde doğru seçim yapmak önemli

TCS’nin testleri tartışma götürmüyor. 26°C’lik bir hava sıcaklığı altındaki yaz şartlarında doğru tipte bir lastik seçmek önem taşıyor. Kuru zemindeki frenleme testinde yaz lastiği 100km/saat’lik bir hızda durma noktasına 33 metrede ulaşıyor. Yaz tipi dört mevsim lastiği bu performanstan çok uzak olmasa da (37 metre) 4 metre daha uzun bir frenleme mesafesine sahip. Fakat kış tipi dört mevsim lastiğine baktığımızda sonuçlar son derece farklı. Bu lastik bu tip yüzeyde 49 metre sonunda durma noktasına ulaşabiliyor. Bu rakam yaz lastiğinden 16 metre daha fazla. Bir diğer değişle yaz lastiklerine sahip araç durma noktasına ulaştığında kış tipi dört mevsim lastiklerine sahip araç hâlâ 57 km/saat’lik bir hız ile ilerlemekteydi. Genel açıdan TCS yaz lastiklerinin kış tipi dört mevsim lastiklerine oranla daha iyi bir yön dengesine sahip olduğunu belirtiyor.

Islak zeminde 80 km/saat’lik bir hızda acil frenleme durumunda yaz lastiklerine 21 metrelik bir frenleme mesafesi ile en etkili model olarak ön plana çıkıyor. Yaz tipi dört mevsim lastiği ise 23 metrelik bir frenleme mesafesi ile yaz lastiğine oldukça yakın. Bu test sırasında da kış tipi dört mevsim lastiği 28 metrelik frenleme mesafesi ise geride kalıyor. Yaz lastiği durma noktasına ulaştığında kış tipi dört mevsim lastiği hâlâ 40 km/saat’lik bir hıza sahip.

 

Kış mevsiminde araç hakimiyeti kritik öneme sahip

TCS bu dört mevsim lastiklerinin kış şartlarındaki kapasitesini İsviçre Alpleri’nde test etti. Yoğun kar ile kaplı bir yüzeyde ve 2,5 °C’lik bir sıcaklıkta araçlar 50 km/saat’lik bir hızda sürüldü. Bu hızda kış lastikleri 25 metrelik bir frenleme mesafesi ortaya koydu. Kış tipi dört mevsim lastiklerine sahip araç ise durma noktasına ulaşmak için bundan yalnızca 1 metre daha uzun bir mesafeye ihtiyaç duydu. Aradaki fark yaz tipi dört mevsim lastikleri ile açılmaya başlayarak 29 metrelik bir frenleme mesafesi tespit edildi. Bu da kış lastiği durma noktasına ulaştığında hâlâ 20 km/saat’lik bir hız anlamına geliyor. 

Touring Club İsviçre, farklı tipteki bu lastikler üzerinde hakimiyet ve çekiş testleri de gerçekleştirdi. Bu test çerçevesinde TCS her aracı karlı ve düz bir yolda 35 km/saat’lik bir hıza çıkardı. Bu testte de kış lastikleri en iyi performansı sergilemekle birlikte kış tipi dört mevsim lastikleri yakın takipteydi. Yaz tipi dört mevsim lastikleri bu hıza 9 saniye sonra ulaşabildi.

Bir kaçınma manevrası da kar üzerinde kış lastiğinin güvenli bir sürüş sunduğunu gösterdi. Kış tipi dört mevsim lastiği bu durumda dengesini korusa da bir miktar tereddüt sergiliyor. Yaz tipi dört mevsim lastiği ise yarattığı kontrol kaybı nedeniyle ciddi güvenlik sorunları yaşatıyor. 

BENZER KONULAR

Goodyear Eagle F1 Supersport: rezulteo testi

2019, spor lastikleri için verimli bir yıl olmaya devam ediyor. Sürekli yeni gelişmelerin yaşandığı bu sektörde Goodyear, Supersport ismini verdiği ve piyasada 3 ayrı çeşitte sunacağı Eagle F1’in yeni sürümüyle, yine dikkatleri üzerine çekti.

Auto Bild’in dört mevsim SUV lastik testi: 2019’un en iyi dört mevsim SUV lastikleri

Alman Auto Bild dergisi, 7 dört mevsim lastiğini yaz ve kış lastikleri ile aynı şartlar altında denedi ve karşılaştırdı. Alman dergi, SUV’lar için 235/55 R19 ebadını seçti.

Alman otomobil sürücüleri derneğinin 2019 için en iyi yaz lastikleri testi

Alman otomobil sürücüleri derneğinin dergisi ACE Lenkrad, 2019 için gerçekleştirdiği en yeni yaz lastiği testini okuyucularına sundu. Bu sene 205/55 R16 ebadındaki 9 lastik karşılaştırıldı.

rezulteo’nun Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 testi

Goodyear, dört lastikten oluşan yeni bir ürün ailesini piyasaya sürerek spor lastik dünyasında ses getiren bir hamleye imza attı. Bu seride hiç kuşkusuz en popüler seçenek olacak Asymmetric 5’i parlak bir gelecek bekliyor.