Üretici Nokian, yüksek performanslı araçlarda kullanılmaya yönelik yeni WR A4'ü tanıttı. Gelecek vadeden ve yüksek yoğunlukta teknoloji kullanılan bu lastiği Nokian'ın Finlandiya'daki üssünde denedik.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri635 kelime3.2 dakika okuma
Nokian WR A4
© Nokian WR A4

Finlandiya’lı üretici Nokian kış koşullarına uygun lastiklerin tartışmasız uzmanıdır. WR A4‘ü keşfettiğimiz ve kutup dairesinin çok yakınında bulunan deneme üssü, bu üreticinin ürünlerini geliştirmek için yaptığı yatırımların güzel bir örneğidir.  Gerçekten de, ziyaret etme fırsatını bulduğumuz tüm kış ürünleri geliştirme merkezleri arasında bu en etkileyici olanıydı. Mühendislerin kullanımına sunulan imkânlar gerçekten de optimum şartlarda çalışmalarını sağlıyordu. Buz üzerindeki frenleme testlerinde kullanılan 800 metrelik tünel, yapılan yatırımların ve WR A4’in ortaya çıkmasına olanak tanıyan optimum koşulların güzel bir örneğidir.

https://youtu.be/AcOtz8O4yCE

Belirgin bir şekilde değişen performanslar

WR A4, WR A3‘ün yerini almaktadır. Asimetrik profilli lastik sırtından da anlaşılacağı üzere, bu lastik Finlandiya’lı üreticinin kış gamındaki en spor lastik rolünü üstleniyor. Gerçekleştirilen ilerlemeler önemli olsa da, bu özellik yerini aldığı lastikle ortak bir tasarıma sahiptir.

Nokian, bu lastiği ultra çok işlevli olarak tanıtarak kar ürünleri uzmanı rolünden biraz ayrılmıştır. Uzmanlık alanının sert kış koşulları olduğunu hatırlatmayı seven bu üretici için bu bir ilerleme sayılır.

İşte bu şekilde, bu lastik su tahliyesi için optimize edilmiş lastik sırtı sayesinde, açık bir şekilde ıslak zeminde performans sağlamaya dönük bir ürün haline gelmiştir. Lastiğin yağmurlu havada üstün performans göstermesi için, sırt desenlerinden tutun da, kanalların dibindeki perdaha kadar mümkün olan her şey yapılmıştır.

Tabii bütün bunlar, özellikle son nesil bir hamur bileşiminin geliştirilmesiyle, Nokian’ın tüm bilgi birikiminden faydalanan kış performanslarına zarar verecek şekilde yapılmamıştır.

Sportif ve dinamik boyutu kurşun geçirmez yeleklerdeki ile aynı teknolojiyi kullanan takviyeli bir yapı vasıtasıyla sağlanır.

Finlandiya yollarında test

Nokian’ın bu lastiği kuzey koşullarında bize denetme düşüncesi cesurcaydı, çünkü teoride bu lastiğin bu kadar sert kış koşullarında kullanılması öngörülmemişti.

Her durumda, donmuş göller ve buz tutmuş yollar 255 35 R19 96V ile donatılmış Audi RS5 araçların gözünü korkutmadı. Aksine, farklı bir konumda olmasına rağmen, sunduğu sürüş algısı birkaç ay önce eşdeğer koşullarda denediğimiz Nokian WR D4 lastiklerin bize sunduklarından daha üstündü.

Yolu ince bir kar örtüsüyle kaplayan dondurucu bir rüzgârın estiği büyük virajlarda WR A4 son derece güven vericiydi. Yeni yağan karla kaplı bölümler, aracımızdaki Quattro transmisyonu ile bir ikili oluşturan bu lastikler ile şaşırtıcı bir rahatlıkla kat edildi.

Mantıken, keskin buz üzerindeki performansları sınırlıdır; ama bu koşullarda ancak çivili bir lastik testten yüzünün akıyla çıkabilirdi.

Açıkça söylemek gerekirse, gelecek vadeden bu lastiğin potansiyelini gerçek anlamda değerlendirebilmek için daha uzun bir test yapılmasını isterdik. Bu lastiğin rakiplerine göre ne durumda olduğunu öğrenmek için, resmi kurumlarca (Adac, vs.) gerçekleştirilen testlerin ilk sonuçlarını sabırsızlıkla bekliyoruz.

Hangi araçlar için?

WR A4, 2016 yazının sonunda 16 ila 21 inç arasında değişen 50’den fazla ebatta, güçlü ve/veya spor arabalarda kullanılmak üzere satışa sunulacaktır. Birden fazla Run-Flat ebadı da mevcuttur.

https://youtu.be/QSURh5gZa0Y

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku