Finlandiyalı lastik üreticisi Nokian, WR D4 lastiğini piyasaya sürüyor. Bu ürün Avrupa Lastik Etiketleme Sistemi çerçevesinde ıslak zeminde frenleme alanında A notunu elde eden ilk kış lastiği konumunda. Her şeyden önce Nokian bu lastiğin kış şartlarındaki performans özellikleri ve çok amaçlı kullanım alanlarında sınırları zorladığını belirtiyor. Peki, gerçekten sözünü tutuyor mu? Bundan emin olmak için soluğu Laponya'da aldık.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 18, 2021Categories: Lastik testleri877 kelime4.6 dakika okuma
Nokian WR D4, kış lastiği
Kategorisinde bir ilke imza atarak ıslak zeminde frenleme alanında A notunu elde eden Nokian WR D4’ü Laponya’da test ettik. © Nokian 

Ünlü WR G2‘nin yerini alan WR D3, bu sefer bayrağı WR D4 lastiğine bırakıyor. Övünç kaynağı böylesine bir geçmişe sahip olan bu yeni model doğal olarak umut vaat ediyor. Üstelik Nokian‘ın kış lastikleri alanındaki yadsınamaz becerilerini dikkate aldığımızda bu beklenti daha da artıyor.

WR D4, Nokian için stratejik öneme sahip bir lastik. Michelin Alpin 5 ve Goodyear UltraGrip 9 gibi modeller ile doğrudan mücadeleye giren bu ürün ciddi performans özelliklerinin sergilendiği son derece rekabetçi bir segmentte yerini alıyor.

Dolayısıyla kayda değer artılar sunarak dikkatleri üzerine çekmesi ve özellikle de birçok testten çok güzel sonuçlar elde ederek ön plana çıkan bir önceki modelini tahtından etmesi lazım.

© Nokian

Nokian’ın dikkatleri çekmek istediği ilk özellik bu lastiğin her türlü sürüş şartında sunabildiği güvenlik seviyesi
Nokian tarafından açıklanan bu performans iddiası Avrupa Lastik Etiketleme Sistemi ile de destekleniyor (Lastik, bazı boyutlar için ıslak zeminde frenlemede A notunu elde etti).
WR D4 aynı zamanda saf kış sürüşü alanındaki performans kapasitesi açısından da ilerleme kaydediyor.

Lastik sırtıhamur bileşimi ve lastik yapısı önemli geliştirme çalışmalarına tabi tutuldu: Yönlü lastik sırtı rijitliği arttıracak ve su, erimiş kar, çamur tahliyesini kolaylaştıracak şekilde tasarlanan bir kesime ve yerleşime sahip sırt blokları sayesinde mükemmelleştirildi… 

Snow Performance Blocks” sistemi özellikle kar üzerinde tutunma kabiliyeti açısından optimize edildi

© Nokian

Bir kış lastiğinin hamur bileşimi kritik öneme sahiptir. Silika bazlı WR D4’de ise kanola yağı özütleri kullanılıyor. Nokian bu sayede her türlü hava sıcaklığında dengeli performans özeliklerinin elde edildiğini ve lastiğin uzun kullanım ömründen taviz verilmediğini belirtiyor.

Bu lastik aynı zamanda iyi bir enerji verimliliği sağlamakla beraber daha düşük bir ses seviyesi oluşturuyor.
 

Kime ve hangi araçlara yönelik?

WR D4 bir dağ lastiği. Bu nedenle kış şartlarının Kuzey Ülkeleri kadar kötü olmadığı Orta Avrupa ülkeleri için öneriliyor.

Bu model 14 inçten 20 inçe kadar çıkan boyutlarda satışa sunulmakta olup ağırlıklı olarak çok amaçlı bir kullanıma sahip şehir otomobilleri ile kompakt araçlara ve sedanlara yönelik. Bazı boyutlar Run flat özelliği ile sunuluyor. Bu lastikleri piyasada görmek için 2015/2016 kışını ve doğal olarak yaygın bir şekilde satışa sunulması için bir sonraki yazı beklememiz gerekecek. Sportif ve güçlü araçlar için ise şimdilik WR A3 lastiği daha doğru bir seçim olacaktır.

Bir dağ lastiğinin Kuzey Ülkelerindeki sürüş koşullarında testi

Nokian, bizi WR D4 lastiğini birçok farklı çetin sürüş şartı altında test etmeye davet etti. Nitekim testi gerçekleştirmek amacıyla Finlandiya’ya giderek Kuzey Kutup Dairesinin içerisine girdik. Bu ülkedeki sürüş koşullarının WR D4 ile hedeflenen bölgelerden çok daha kötü olduğunu unutmamak gerek.
Üstelik bu test için 450 beygirlik Audi RS5 gibi güçlü bir otomobilin direksiyonuna geçtik. Ancak en azından altımızdaki aracın dört çeker olması yüreğimize su serpti.

© Nokian 

WR D4’ün tüm performans özelliklerini test edememiş olsak da gerçekleştirdiğimiz sürüş seansı bir fikir edinmemize olanak verdi; edindiğimiz fikrin olumlu olduğunu da ekleyelim.

Asfalt üzerinde sürüşte ses seviyesinin oldukça kontrollü olduğunu fark ettik.

Test turumuz sırasında karşılaştığımız farklı sürüş şartları (buz, sıkışmış kar, taze kar, vs.) lastiğin genel olarak iyi bir kavrama kabiliyeti ortaya koyduğunu gösterdi. Buz üzerinde lastiğin sınırlarının zorlandığı noktalar tamamen anlaşılır nitelikte ve normal. Test boyunca kat ettiğimiz kilometreler bu lastiğin temin ettiği güvenlik hissini ve kar üzerinde uzun mesafede sergilediği tutarlı ve homojen sürüş özelliklerini kanıtladı.

Lastiğin sunduğu bu potansiyelin teyit edilip edilmeyeceğini ve piyasa liderleri arasında alacağı konumu görmek için gerçekleştirilecek ilk test sonuçlarını sabırsızlıkla bekliyoruz. Fakat bu konuda oldukça iyimseriz…https://www.youtube.com/embed/AcOtz8O4yCE

Sürücüler için ilginç bilgiler 

© Nokian 

Kısa bir süre önce söz konusu imalatçının lastiklerinde kullanmaya başladığı ve sürücüleri ilgi çekici bir şekilde bilgilendirmeyi ve bilinçlendirmeyi hedefleyen işaretleme sistemi WR D4’de de kullanılıyor:

  • DSI (Driving Safety Indicator): Bu kısaltma, aşınma seviyesine bağlı olarak lastiğin kış sürüşü performansını gösteren lastik yanağındaki bir işaretleme için kullanılıyor.
  • Nokian’ın lastik yanağında kullandığı işaretlemeler arasında lastiğin ait olduğu aks, teker sıkma torku ve basınç değeri şeklinde montaja dair bilgiler de bulunuyor.

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku