Tyre Reviews sitesi, 8 farklı ultra yüksek performans lastiğini bir BMW M2 üzerinde test etti ve karşılaştırdı. Bu lastikler arasında özellikle yeni Goodyear Eagle F1 SuperSport lastiğinin rakipleri karşısında ne tür bir performans ortaya koyacağını merakla izledik.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri1115 kelime5.7 dakika okuma
Lastikler BMW M2 Tyre Reviews
© Tyre Reviews

8 lastik test edildi

İngiltere kökenli İnternet sitesi Tyre Reviews piyasanın en popüler Ultra Yüksek Performanslı lastiklerini bir araya getirdi ve ön aksta 245/35 R19 ve arka aksta 265/35 R19 ebatını dikkate alarak bir BMW M2 üzerinde bunları testten geçirdi.

M2 için kullanım onayı verilen bu 2 ebattan herhangi birinde mevcut olmayan PirelliHankookYokohama ve Nokian lastiklerini bu karşılaştırmada göremiyoruz. Tyre Reviews bu lastikleri test etmek için Teksas’daki Uvalde pistini seçti. Bu gayet bilinçli bir seçim zira Goodyear Eagle F1 SuperSport dışındaki tüm modeller aynı zamanda Amerika piyasasında satışa sunuluyor.

UYP pist testi Tyre Reviews
© Tyre Reviews

Giriş gam lastikler zorluk çekiyor

Tyre Reviews’in bu karşılaştırmaya Accelera PHI lastiğini dahil etmesinin sebebi daha çok giriş gam lastikler ile en iyi bilinen ultra yüksek performans lastikleri arasındaki farkı sergilemek. Ve bu fark net bir şekilde görülüyor. Accelera PHI, karşılaştırmanın en kötü ikinci lastiğine oranla ıslak zeminde 17 metre daha uzun bir frenleme mesafesine sahip. Çok daha uzun frenleme mesafeleri ve ıslak zemindeki düşük kavrama niteliği nedeniyle neredeyse tüm testlerde sonuncu oluyor. Tyre Reviews “bu lastiğin kullanılmasını tavsiye etmiyor”.

Toyo / Kumho mücadelesi

Toyo Proxes Sport ve Kumho Ecsta PS91 lastikleri Tyre Reviews’e göre birçok açıdan birbirine gayet benziyor. Kötü bir seçenek olmamakla birlikte en iyi lastiklerin ortaya koyduğu performans seviyesini yakalamakta güçlük çekiyorlar. Bu iki model kısmen tavsiye ediliyor.

Kumho Ecsta PS91 ıslak zeminde uzun frenleme mesafeleri sergiliyor. Testler sırasında ıslak zeminde dahi ciddi bir aşırı ısınmaya eğilimine sahip ve bu da testler sırasında lastiğin sürüş niteliklerini etkiliyor. Buna rağmen kuru zemindeki ilk pist turları sırasında son derece hızlı ve iyi bir sürüş konforu temin ediyor.

Toyo Proxes Sport benzer bir sıralamada yer alsa da aynı problemleri yaşamıyor. Suda kızaklama direnci alanında karşılaştırmanın en iyisi olan bu lastik ıslak zeminde iyi sürüş performansı özellikleri sunmayı başarıyor. Fakat kuru zeminde sürüş ve frenleme testlerinde durum değişiyor ve diğer lastiklere oranla oldukça zayıf bir kavrama ortaya koyuyor. 

Konfor mu, sportif sürüş mü?

Vredestein Ultrac Vorti ve Falken Azenis FK510 lastiklerinin nihai notları birbirine çok yakın fakat bu iki model birbirinden oldukça farklı. 

Vredestein Ultrac Vorti testler sırasında performans özellikleri alanındaki itibarını hak ettiğini kanıtlıyor. Hollandalı üreticinin bu lastiği Tyre Reviews’e göre hem kuru hem de ıslak zeminde sürüş sırasında son derece iyi bir kavrama temin ederek gayet keyifli bir sürüş sunuyor. Islak zemindeki frenleme kabiliyeti diğer performans özelliklerinin biraz gerisinde kalıyor ama buna rağmen Tyre Reviews bu lastiği özellikle spor sürüş hissi sunan premium lastik arayışındaki otomobil sürücülerine tavsiye ediyor.

Falken Azenis FK510 yüksek bir konfor seviyesi temin ediyor. Hatta Tyre Reviews’in testi çerçevesinde en konforlu lastik olarak göz dolduruyor. Aynı zamanda frenleme testlerinde de gayet olumlu sonuçlar ortaya koyuyor. Fakat pist sürüşü sırasında daha geniş omuz alanı nedeniyle biraz yavaş kalarak aynı başarıyı gösteremiyor. Tyre Reviews bu lastiği özellikle sportif sürüşten önce konfor ihtiyacına sahip olan büyük jantlı araç sahiplerine tavsiye ediyor.

frenleme testi tyre reviews
© Tyre Reviews

Üç farklı ultra ultra yüksek performans lastiği

Geçtiğimiz senenin sonuna doğru yeni Eagle F1 SuperSport lastiğini tanıtan Goodyear bu modelin UUYP (ultra ultra yüksek performans) niteliğini ön plana koymuştu. Kullanımı yaygınlaşan bu ifade resmen ilk defa bu lastik için kullanılmıştı. Buna rağmen Michelin Pilot Sport 4S ve Continental Sport Contact 6 lastiklerinin de bu kategoriye ait olduğu açık. Hem fiyatları hem de pist üzerindeki performans nitelikleri ile bu lastikler her şeyden önce sportif sürüş arayışındaki otomobil sahiplerini hedefliyor.

Continental SportContact 6 hem kuru hem de ıslak zeminde harika bir denge sergiliyor. Her iki yüzeydeki frenleme testlerinde 2. oluyor ve kuru pist üzerinde en hızlı lastik olmayı başarıyor.  Tyre Reviews bu lastiğin aynı zamanda uzun mesafe sürüş kapasitesinin ve son derece sportif sürüş hissinin altını çiziyor. Buna rağmen M2’nin arka aksı ıslak zeminde kayma eğilimine girdiğinden lastik bu yüzey üzerindeki en iyi tur zamanını kaydedemiyor. Continental SportContact, Tyre Reviews tarafından testin en keyif verici lastiği olarak görülüyor ve büyük ölçüde tavsiye ediliyor.

Michelin Pilot Sport 4S frenleme alanındaki en iyi performans değerlerini yakalıyor. Hem kuru hem de ıslak zemindeki testlerde bu kategoriye ait tüm testlerde birinci oluyor. Kuru pist sürüşü açısından da son derece etkili bir sonuç ortaya koyan bu lastik Continental SportContact 6’nın yalnızca 0,2 saniye gerisinde kalıyor. Fakat geçen sene olduğu gibi Michelin’in lastiği ıslak zemin sürüşü sırasında özellikle arka aksta belirli bir denge kaybı yaşıyor. Buna karşılık Tyre Reviews tarafından en konforlu lastik olarak görülen bu model büyük ölçüde tavsiye ediliyor.

Goodyear Eagle F1 SuperSport pist sürüşü alanında en iyi sonuçları hanesine yazdırıyor. Hem kuru hem de ıslak zeminde en hızlı model olmayı başarmanın yanı sıra tüm sürüş şartlarında en güven verici performans özelliklerini ortaya koyuyor. Frenleme mesafeleri rakiplerinin bir miktar gerisinde kalmakla birlikte iyi bir güvenlik seviyesi sunmayı sürdürüyor. Goodyear Eagle F1 SuperSport teknik açıdan bu karşılaştırmanın en iyi lastiği ve tüm rakiplerinin üzerindeki fiyatı bu performansın doğal bir sonucu. Fakat Tyre Reviews bu lastiğin Michelin Pilot Sport 4S ve Continental SportContact 6 modellerine son derece yakın olduğunu ve bazı durumlarda bu diğer iki lastiğin daha iyi bir sportif sürüş veya konfor sunmayı başardığının altını çiziyor. Kullanım amacına, bütçesine ve arzularına dayalı olarak seçim otomobil sürücüsüne kalıyor.

Lastik Nihai sıralama
Goodyear Eagle F1 SuperSport 1
Michelin Pilot Sport 4S 2
Continental SportContact 6 3
Falken Azenis FK510 4
Vredestein Ultrac Vorti 5
Toyo Proxes Sport 6
Kumho Ecsta PS91 7
Accelera PHI 8

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku