Auto Bild, 245/45 R18 100 Y ebadındaki 50 yüksek performans yaz lastiği, ön elemeli fren testlerine soktu. Bu testleri aşan 20 lastik, nihai karşılaştırmada birbiriyle yarıştı. Bir kez daha, büyük markalar, karşılaştırmanın üst sıralarında yer alıyor. 2020 performans lastik testinin tek büyük sürpriziyse ön elemeli frenleme testlerini aşamayan Pirelli P Zero’dan geldi.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri1139 kelime5.7 dakika okuma
Yaz için spor lastik karşılaştırması
© Auto Bild

2020’nin en iyi yüksek performans yaz lastik testinde yer alan lastikler?

Ön elemeli frenleme testlerinden sonra, nihai testlere geçildi! 2020’nin en iyi yaz performans lastiğini tayin etmek için AutoBild, karşılaştırmada yer alan 20 lastiği, çeşitli yüzeylerde, her zamanki gibi kapsamlı testlere tabi tuttu. Test aracının BMW 5 Serisi’nin olduğu karşılaştırmada yer alan 20 lastik:

AutoBild 2020 en iyi yaz performans lastiğinin test detaylarına geçmeden önce bir dikkat çekici noktayı sizinle paylaşmak isteriz; Alman derginin bu karşılaştırmasında en iyi 20 lastik arasında Pirelli P Zero yer almıyor. İtalyan lastik üreticisinin performans lastiği, ilk aşamada yapılan frenleme testlerinde 50 katılımcı lastik arasında, sıralamada 25. gelerek, 2020’nin en iyi 20 yaz performans lastiği arasında kendine yer edinemiyor. Bu sonuç son derece şaşırtıcı zira söz konusu lastiğin en yeni sürümü; P Zero PZ4Auto Bild’in 2019 yılında yaptığı karşılaştırmada 245/45 R18 100 Y ebadında, açık ara en iyi performans lastiği olarak seçilmişti. Bizim düşüncemiz; Alman derginin karşılaştırmaya yanlış sürüm P Zero lastiği dahil ettiği yönünde. 2020 performans lastiği karşılaştırmasında, büyük olasılıkla AutoBild, piyasadan eski sürüm P Zero satın aldı, zira P Zero serisinin en yeni modeli; P Zero PZ4’ün, nitelikleri bakımından, bu karşılaştırmanın ilk 3 lastiği arasında yer almamasının başka bir açıklaması yok! Sizin de Alman dergi gibi yanlış ve en yeni olmayan lastik modelini seçmemeniz için, lastik satın alırken, lastik yanağında yer alan lastik üretim tarihini (DOT) kontrol etmeyi unutmayın.

Lastik üretim tarihi (DOT) nasıl anlaşılır?

2020’nin en iyi yüksek performans yaz lastikleri?

               2020’nin en iyi performans lastikleri                           +                                                 –
1 – Continental PremiumContact 6 (örnek lastik) Dinamik ve tasarruflu sürüş Yok
1 – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (örnek lastik) Sportif performans dengesi Yok
3 – Michelin Pilot Sport 4 (örnek lastik) Hassas ve güvenli sürüş Yüksek satış fiyatı
4 – Vredestein Ultrac Vorti (örnek lastik) Her yüzeyde harika tutunma Yakıt tüketimi
5 – Apollo Aspire XP (örnek lastik) Kontrol edilebilirlik ve iyi fiyat/performans dengesi Yok
6 – Nexen N’Fera Sport (örnek lastik) Kuru zemindeki performans nitelikleri Yakıt tüketimi
7 – Falken Azenis FK510 (örnek lastik) Çok iyi fiyat/performans dengesi Yok
8 – Nokian Powerproof (iyi lastik) Hassas direksiyon tepkileri Kilometre ömrü
9 – Firestone Roadhawk (iyi lastik) Denegeli sürüş Kilometre ömrü
9 – Fulda Sport Control 2 (iyi lastik) Yakıt tüketimi Kilometre ömrü
11 – Bridgestone Potenza S001 (tatmin edici lastik) Çok iyi sürüş performansı özellikleri Kilometre ömrü ve yakıt tüketimi
12 – Hankook Ventus S1 evo3 (tatmin edici lastik) Tüm yüzeylerdeki frenleme mesafeleri Kilometre ömrü
13 – Laufenn S Fit EQ+ (tatmin edici lastik) Kuru zeminde frenleme Kilometre ömrü ve ıslak zeminde yetersiz dümenleme
14 – Dunlop SportMaxx RT2 (tatmin edici lastik) Kuru zeminde frenleme Kilometre ömrü ve ıslak zeminde frenleme
15 – Kleber Dynaxer UHP (tatmin edici lastik) Kilometre ömrü ve yuvarlanma direnci Kuru ve ıslak yollarda yanal tutunma
16 – Uniroyal RainSport 3 (tatmin edici lastik) Kilometre ömrü ve yuvarlanma direnci Islak zeminde direksiyon hareketlerine geç tepki ve yetersiz dümenleme
17 – Kumho Ecsta PS71 (çekinceli olarak tavsiye ediliyor) Islak zeminde sürüş performansı Kuru yolda yetersiz dümenleme, kilometre ömrü ve yuvarlanma direnci
18 – Maxxis Victra Sport 5 (çekinceli olarak tavsiye ediliyor) Yol tutuş Kilometre ömrü ve ıslak zemindeki frenleme mesafesi
19 – Toyo Proxes Sport (çekinceli olarak tavsiye ediliyor) Suda kızaklama direnci Kilometre ömrü ve ıslak zemindeki frenleme mesafesi
20 – Zeetex HP 2000 vfm (çekinceli olarak tavsiye ediliyor) Kısa frenleme mesafeleri Kilometre ömrü ve ıslak yolda yetersiz dümenleme

İlk 20’ye kalan lastiklerin frenleme sorunu yok!

Auto Bild tarafından 50 lastik ile gerçekleştirilen ilk test turu, bazı durumlarda tehlike yaratabilecek çok uzun frenleme mesafelerine sahip lastiklerin elenmesini sağladı. Bu nedenle son 20’ye kalan hiçbir lastiğin, ıslak zeminde frenleme sorunu yok. Buna karşılık; Kumho, Maxxis, Toyo ve Zeetex lastikleri ihtiyatla olarak tavsiye ediliyor. Bunun sebebi ise; ıslak zemine sahip virajlarda ortaya çıkan birtakım hafif eksikler ve bu dört lastiğin düşük satış fiyatına rağmen sahip olduğu son derece sınırlı lastik ömrü.

 Aynı tespit, Bridgestone Potenza S001 ve Hankook Ventus S1 evo 3 lastikleri için de yapılıyor ancak bu ürünler, kuru ve ıslak zeminde gösterilen son derece iyi performans nitelikleri ile bu açığı kapatıyor. Sonuç olarak bu iki lastik de üstteki 4 lastik gibi “tatmin edici” unvanı ile yetinmek zorunda kalıyor.

Nokian Powerproof, Fulda SportControl 2 ve Firestone Roadhawk lastikleri “örnek lastik” unvanını kıl payıyla kaçırıyor ve Auto Bild sıralamasında “iyi lastik” nitelemesi ile yetiniyor. Alman dergi, ıslak yoldaki son derece iyi sürüş performansı özellikleri sunmalarına rağmen bu lastiklerin çok düşük bir kilometre ömrüne sahip olduğunu belirtiyor.

İlk 7 lastiğe “örnek lastik” derecesi

Falken Azenis FK510, yüksek bir kilometre ömrü ile çok iyi bir fiyat/performans dengesi temin ediyor. Apollo Aspire XP ve Vredestein Ultrac Vorti lastikleri için de aynı değerlendirme yapılıyor ancak Ultrac Vorti’nin yuvarlanma direnci bir miktar yüksek olduğu düşünülüyor.

Podyumda 3 premium markayı; Michelin, Continental ve Goodyear’ı görüyoruz. Michelin Pilot Sport 4, diğer 2 rakibi gibi son derece yüksek seviyede performans nitelikleri ortaya koyuyor. Pilot Sport 4’ün tek zayıf yönü; yüksek satış fiyatı ve  bu nedenle de nihai sırlamada puan kaybediyor.

2020 Auto Bild yüksek performans yaz lastikleri testinin zirvesinde bir değil, iki lastik görüyoruz: Continental Premium Contact 6 ve Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 hem ıslak hem de kuru zemindeki dinamik yol tutuşu ile son derece sportif bir lastik olduğunu kanıtlıyor. Hassas sürüşe ek olarak son derece iyi bir kilometre ömrüne ve makul bir fiyata sahip.

Continental Premium Contact 6 lastiği de dinamik ve dengeli bir sürüşe sahip. Uzun kilometre, makul satış fiyatı ve düşük yuvarlanma direnciyle de, testin iki şampiyonundan biri olmanın yanı sıra, Alman dergi tarafından karşılaştırmanın “tasarruf şampiyonu lastik” derecesine de layık görülüyor.

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku