Rezulteo
En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastik karşılaştırıcımız, en iyi lastikleri en iyi fiyata bulmanızı sağlar

Futbolda lastik izleri

Spor dünyasının en önemli vitrini olan futbol, birçok markanın tanınırlığını artırmasını da sağladı. 90'lı yılların başında futbolda büyük sponsorluk anlaşmalarının yaygın hale gelmesiyle birlikte lastik üreticileri de bu alanda önemli rol oynamaya başladı. Futbolun popülerliğine ve yaydığı mesaja kayıtsız kalmayan lastik üreticileri; hızla kulüplere, hatta önemli turnuva ve federasyonlara sponsor oldu.

Yokohama ve Chelsea FC arasında yapılan sponsorluk anlaşması

Yokohama ve Chelsea FC arasında yapılan sponsorluk anlaşması © Yokohama 2017

Continental, bu işin öncüsü

Futbolda sponsorluğun öncüsü olan Continental, yeşil sahalardaki iletişime hep önem verdi. 1995'ten beri, Alman marka, uluslararası tanınırlığını artırmak için, federasyonlara ve büyük turnuvalara sponsor oldu. İlk olarak 1995'ten 2000’e kadar Şampiyonlar Ligi sponsoru olan üretici, daha sonra 2005 yılından itibaren Avrupa Futbol Şampiyonası ve Dünya Kupası’na sponsor olmak için 50 milyon Euro’ya yakın para harcadı.

Son yıllarda, FIFA’yla (Uluslararası Futbol Federasyonu) olan sponsorluk anlaşmalarını yenilemeyen Continental’in futbolla olan ilişkisi hâlâ devam ediyor. Alman lastik üretici, önceliği gelişmekte olan pazarlara vererek, 2015 yılında Çin Futbol Federasyonu’yla ortaklık sözleşmesi imzaladı. Continental’in desteklediği futbol federasyonları arasında İspanya ve Almanya da yer alıyor.

Bridgestone, Hankook ve Goodyear

Continental örneğinde olduğu gibi Bridgestone ve Hankook da uluslararası görünürlüğü yüksek olan müsabakalara sponsor oldu. Bridgestone’un tercihi, Güney Amerika'daki en iyi kulüplerin mücadele ettiği Copa Libertadores turnuvası oldu. Bridgestone, turnuvanın 2012’den bu yana isim sponsorluğunu da üstleniyor.

Hankook, Avrupa futbolunun en önemli ikinci turnuvası olan UEFA Avrupa Ligi’ne talip oldu. Son zamanlarda, Koreli lastik üretici; Real Madrid, Borussia Dortmund veya SSC Napoli gibi Avrupa’nın önde gelen kulüpleriyle de sponsorluk anlaşması yaptı. Aynı şekilde Goodyear, 2016 yılında,  Alman devi Bayern Münih'le sponsorluk anlaşması yaptı.

Pirelli ve Inter’in ölümsüz aşkı

Pirelli’yi anmadan lastik üreticilerinin futbol kulüpleriyle olan ilişkilerinden nasıl konuşulur? İtalyan lastik üretici, Inter Milan ile olan efsanevi ortaklığı sayesinde herkes tarafından tanındı. 1995'ten beri, Milanlı lastik üretici, Avrupa kupalarında tarihi başarılarla dolu Mavi-Siyahlıların forma sponsoru. Kulübün elde ettiği başarılar ve Inter forması giymiş büyük oyuncuların bir çoğu Pirelli ile ilişkilendirildi. Bu 21 sezondur devam eden işbirliği çok verimli geçti: beş İtalya şampiyonluğu, dört İtalya kupası, bir Şampiyonlar Ligi ve bir UEFA Kupası.

Pirelli, 2016 yılında, Inter’le olan sponsorluk anlaşmasını beş sene daha uzattı. Lastik üreticisi, 2005-2015 yılları arasında FC Basel'e de sponsor oldu.

Premier League’ciler

Dünya çapında futbolseverlerin en fazla ilgi gösterdiği İngiliz Premier League’ine lastik üreticileri de kayıtsız değil. 2015 yılında, Yokohama, Chelsea futbol kulübünün forma sponsoru olmak için, yılda 55 milyon Euro tutarında bir bedel ödedi. Bu rekor teklifi, başkaları da takip etti. Aynı yıl Nexen, City’yle anlaşırken Apollo, Manchester şehrinin bir başka takımı United’a sponsor oldu. Hatta Nexen, Citizens’le nikah tazeleyip takımın forma kolunda yer alan ilk lastik üreticisi oldu.

İngiliz kulüplerine olan bu ilgiyi Maxxis, daha 2009 yılında Liverpool kulübüyle anlaşarak gerçekleştirdi. Tottenham'la Kumho, Arsenal'le Cooper, Everton'la Davanti Tyres'den de bahsedebiliriz.

Lastik üreticilerin gözdesi Avrupa kulüpleri

Daha az tanınan lastik üreticileri, popüler ve maliyeti yüksek Premier League yerine başka liglere yöneldi. Sene başında, Endonezyalı Achilles’in tercihi, Avrupa ve Endonezya’da da geniş taraftar topluluğu olan Paris Saint Germain futbol takımı oldu.

Çinli Linglong da benzer bir yol izleyerek VfL Wolfsburg’un yanı sıra Juventus ile de sponsorluk anlaşması yaptı. Falken gibi kimi lastik üreticisi için, Alman pazarı cazibesini hiç yitirmiyor. Geçmişte, Japon lastik üretici, Bundesliga’da mücadele eden birçok takıma sponsor oldu. Falken, hâlihazırda Hamburg, Borussia Mönchengladbach, Union Berlin ve Hoffenheim takımlarının sponsoru. Lastik üreticisi, yalnızca Bundesliga’yla yetinmeyerek Avrupa’nın çeşitli şampiyonalarında mücadelede eden ve Atlético Madrid,  Liverpool gibi önemli iki takımın da yer aldığı 18 kulübün sponsoru.

Apollo

Manchester United

Davanti Tyres

Everton

Bridgestone

Copa Libertadores

Continental

Almanya, İspanya, Hollanda, İrlanda, USA, Euro 2016, FIFA Dünya Kupası, Çin, Hanover

Cooper Tires

Arsenal

Falken

Anderlecht, Genk, Hambourg, Borussia Mönchengladbach, Union Berlin, TSG Hoffenheim, Liverpool, Lille, Girondins de Bordeaux, AS Saint Etienne, Lazio Rome, Bologne, Torino, Legia Varsovie, Atlético Madrid, Espanyol Barcelone, Real Betis, FC Seville

Goodyear 

Bayern Munich

Hankook

Europa League, Real Madrid, Dortmund, Napoli

Kumho

Tottenham

Linglong tire

Wolfsburg, Juventus Turin

Michelin 

Brezilya

Nexen Tires

Manchester City, Eintracht Frankfurt

Pirelli 

Internazionale Milan

Toyo Tires

Fortuna Düsseldorf

Yokohama

Chelsea FC

Sailun Tyre

Valencia CF

BENZER KONULAR

Lastik markaları küresel ısınmaya karşı neler yapıyor?

Çevresel sorunlar herkesin gündemindeyken gerek tüketiciler gerekse de şirketler çevre sorunlarını azaltmak için kalıcı çözümler arıyor. En başta da lastik sanayii. Lastik üretimi, birçok doğal ve kimyasal kaynağın tüketilmesini gerektiriyor. Atık haline gelen lastiklerin geri dönüşümü, ağır bir süreci gerektiriyor. Dolaysıyla karbon ayak izini düşürmek için lastik üreticileri hangi adımları atıyor? Lastik markaları, çevrenin korunmasına yönelik ne gibi çözümler üretiyor?

Tubeless lastik: Günümüzde de yaygın olarak kullanılan lastik türünün tanımı ve tarihçesi

Tubeless lastik, 90 yıl önceki icadından beri son derece yaygın olarak kullanılan şambrelsiz lastik türüdür. Tubeless lastikleri günümüzde; motosikletlerde, yol bisikletlerinde, dağ bisikletlerinde ve otomobillerde görüyoruz. Fakat bu lastiğin tarihçesi nedir? Şambrelsiz lastiği kim icat etti? Bu soruların yanıtı bu yeni yazımızda.

Michelin’in havasız patlamayan lastiği Uptis’e ödül

Michelin, 2019 başında Delinmeye Dayanıklı Lastik Sistemi Uptis’in tanıtımını yapmıştı. Bu prototip, Fransız üreticinin yoğun Araştırma ve Geliştirme çalışmalarının bir sonucuydu. Bu teknoloji, otomobil sürücülerinin güvenliği, yakıt tasarrufu ve sürdürülebilir hareketlilik alanlarında sağladığı katkılar nedeniyle üç farklı ödüle layık görüldü.

2020 Pirelli Takvimi “Juliet’in peşine düştü”

“Juliet’in peşinde” isimli 47. Pirelli Takvimi, Shakespeare’in trajedisi "Romeo ve Juliet'ten" esinlendi. İlk kez bir İtalyan resim sanatçısı tarafından yönetilen takvimin tanıtımı, dramın yaşandığı Verona Filarmoni Tiyatrosu’nda yapıldı.