Rezulteo
En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastik karşılaştırıcımız, en iyi lastikleri en iyi fiyata bulmanızı sağlar

Aracınıza uygun 4x4 lastik seçimi için ipuçları

Dört çeker bir araca sahipsiniz ve hangi 4x4 lastiklerini seçmeniz gerektiğini kendinize soruyorsunuz? Her kullanım tipinin kendine özel lastik tipi var! Farklı kategorideki 4x4 lastiklerini ve montaj sırasında alınması gereken önlemleri keşfedin.
Aracınıza uygun 4x4 lastik seçimi için ipuçları?

 © www.istockphoto.com

Ne tür bir 4x4 lastiğine sahipsiniz?

Size uygun olan lastikleri seçmek için işe ne tip bir 4x4 aracına sahip olduğunuzu belirlemekle başlayın. Dört çeker araçlar 2 ana kategoriye ayrılır:

Kısmi dört çeker:

Kısmi dört çeker-land-rover-discovery

© rezulteo

4WD (Four-Wheel Drive) araçlar ve SUV (Spor Amaçlı Taşıt) tipi araçlar konfigürasyona bağlı olarak 2 veya 4 çeker tekere sahip olabilir. Normal kullanım sırasında 4WD, arka akstaki 2 çeker lastiğin itiş gücüyle faaliyet gösterir; Zorlu zeminlerde ise öndeki 2 tekerin de faaliyete girmesine imkan tanır. SUV'ler çoğu zaman yolda kullanıma yöneliktir ancak arazi sürüşü ve/veya römork olarak sürüş gerçekleştirmeleri de mümkün. Piyasadaki modellerin büyük çoğunluğu 4 çekişli tekerlere sahip olmakla beraber giriş gamdaki bazı versiyonlarda yalnızca 2 çeker teker bulunur.

Sürekli dört çeker:

Sürekli dört çeker-jeep-wrangler-rubicon

© rezulteo

AWD (All-Wheel Drive) terimi ise her türlü sürüş şartında 4 tekerden çekişli olan araçları ifade eder. Örneğin Audi Quattro bu tür araçlara bir örnektir.

İhtiyacınızı karşılayacak 4x4 lastikler hangisidir?

4x4 lastikler 3 kategoriye ayrılır: Lastiğinizi aracınıza ve planladığınız kullanım şekline göre seçin: Yol, arazi veya karma.

Karma 4x4 lastikler

bfgoodrich-all-terrain-t-a-ko2-karma-4x4-lastik

© BFGoodrich

Genelde A/T (All Terrain) etiketine sahip olan bu ürünler hem yolda hem de arazide kullanılan 4x4 araçlara yönelik çok amaçlı lastikler olup kuru ve ıslak yollarda uygun sürüş özellikleri sergiler ve gevşek zeminler veya çakıl üzerinde yeterli bir hareket kabiliyeti temin eder. Bu lastikler aşağıdaki özellikleri ile dikkat çekerler:

  • Derin kesimli diş yapısı ve keskin bir tasarım
  • Dış darbelere (çakıllıklar, vs.) direnç göstermek üzere takviye edilen bir diş yapısı ve yanaklar

4x4 arazi lastikleri

bfgoodrich-mud-terrain-t-a-km2-off-road-4x4-lastik

© BFGoodrich

M/T (Mud Terrain) etiketine sahip arazi veya "off-road" lastikleri engebeli yollarda maceraya çıkan ve zorlu yol dışı sürüşü gerçekleştirecek 4x4 araçlara yöneliktir. Her türlü arazi şartında iyi bir hareket kabiliyeti sağlamaları ve en çetin şartlarda maruz kalabilecekleri darbelere direnç göstermeleri gerekir. Bu amaçla lastik üreticileri aşağıdaki özellikler üzerinde yoğunlaşır:

  • geniş sırt blokları
  • oldukça yoğun çentik oranı (lastiğin %50'si)
  • gayet derin diş yapısı (13 ile 17 mm arası)
  • takviyeli yapı ve yanaklar

Buna karşılık yol üzerindeki performans özellikleri zayıftır: Diş yapısının ciddi derinliği (büyük kramponlar) nedeniyle klasik lastiklere sahip binek araçlara oranla yol tutuşu daha düşüktür ve çok daha fazla gürültü yaratırlar.

4x4 yol lastikleri

bfgoodrich-urban-terrain-t-a-yol-4x4-lastik

© BFGoodrich

Genellikle H/T (Highway Terrain) etiketine sahip olan bu lastikler yolda (şehir, yol ve otoyol) kullanıma yönelik SUV'ler ve diğer 4x4'ler için tasarlanmıştır. Karma ve arazi lastiklerine oranla 4x4 SUV lastikleri yol tutuşu, kavrama, kullanım ömrü ve sürüş konforu alanlarında binek araç lastiklerine denk performans özelliklerine sahip olmak üzere geliştirilir. Bu amaçla aşağıdaki nitelikler üzerinde yoğunlaşılır:

  • hafif takviyeli yapı
  • esnek yanaklar
  • düşük yuvarlanma direnci

Son olarak kar üzerinde veya off-road sürüş gerçekleştireceğiniz zaman lastiklerinizin çamurlu arazilerde (M=Mud) ve karlı havalarda (S=Snow) kullanılabileceğini gösteren özel M+S işaretlemesine sahip olduğundan emin olun.

4x4'ünüzü doğru bir şekilde kullanmak için kaçınmanız gereken 2 hata

4x4 araçların lastikleri değiştirileceği zaman bunu dört lastik için birden gerçekleştirmek gerekir. Zira bu araçlara özel tahrik sistemi benzer çaplarda (veya aşınma seviyelerinde) lastiklere sahip olunmasını gerektirir. Aksi takdirde diferansiyel gibi birtakım mekanik parçalar daha hızlı bozulabilir ve pahalı tamir işlemlerinin gerçekleştirilmesine neden olabilir.

Ayrıca 4x4'ünüzün tahrik sistemini korumak için aşağıdaki 2 önlemi sistematik olarak yerine getirdiğinizden emin olun:

  • 4x4'ünüze birbiriyle aynı 4 lastik takın, yani aynı marka, aynı diş yapısı, aynı boyut, aynı yük ve hız endeksleri ve aynı kullanım kategorisi.
  • 4 lastiğin birbirine denk aşınma seviyelerine sahip olmasını sağlayın. Bu amaçla örneğin her mevsim değişimi sırasında (yaz lastiği ve kış lastiği) veya lastiklerinizin kullanım ömrü boyunca 3 defa lastik rotasyonu gerçekleştirebilirsiniz.

Araca göre arama hizmetimiz sayesinde size uygun olan 4x4 lastiğini bulun…

Bu öneri size yardımcı oldu mu?

İlgili tüm konular

Lastik seçimi nasıl yapılmalı?

Lastik seçimi nasıl yapılmalı?
Lastik satın alma

Lastik alırken nelere dikkat etmeliyim?

Lastiklerinizi değiştirmeye ve yeni lastik almaya mı hazırlanıyorsunuz? En uygun fiyatları ve lastik çeşitlerini bulabilmek için lastik nereden satın alınır? İnternet üzerinden, bayiden, lastikçiden... Lastik sökme takma işlemi yapılırken nelere dikkat edilmesi gerekir?: 2 veya 4 lastiğin değiştirilmesi, rot ayarı, lastiğe nitrojen gazı (azot) basmak... Ve en önemlisi de aracınızın özelliklerine (4x4, otomobil, spor araç...) ve kullanım şeklinize en uygun lastik çeşitleri nelerdir?: Yaz, kış, dört mevsim, run flat lastiği...

Doğru 4x4 lastiğini seçin

Kar ve çamurda kullanılabilir 4x4 kış lastiği

Hangi tür lastik seçmeliyim?

Aracınıza ve kullanım şeklinize uygun lastik çeşitleri: 4x4 lastik, çevre dostu (yeşil) lastik, karavan lastiği, römork lastiği, klasik otomobil lastiği