En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Balon yapan lastik tehlikeli mi?

Lastiğinizin yanağında bir balon mu oluştu? Bunu tespit etmenin yollarını ve her an patlama riski taşıyan lastiğe karşı yapmanız gerekenleri öğrenin.
Balon yapan lastik tehlikeli mi?

© All Rights Reserved

Lastikte balon nasıl oluşur?

Lastiğin jant ile kaldırım arasında sıkışması, üzerinden sert geçilen bir çukur, bir cisim, yetersiz lastik hava basıncı: Bunlar lastik yapısına zarar verebilecek ve patlama riskine yol açabilecek sebeplerden yalnızca birkaçı.

Lastiğin jant ile kaldırım arasında sıkışması

© TNPF

Sert bir darbeye maruz kalan lastik yapısını oluşturan tellerde kesilme meydana gelebilir ve lastik yanağında balon oluşabilir. İlk başta lastikteki basınç kaybı farkedilmese de daha sonra lastikteki basınç kaybı belirgin hale gelecektir. Bu şekilde lastiğinizi kullanmaya devam ederseniz lastikteki şekil bozukluğu erken aşınmayı hızlandırarak lastiğin patlamasına yol açacaktır.

Lastik yanağının

© TNPF

Diğer lastik darbelerinin aksine yanak balonunun tamiri mümkün değildir. Dolayısıyla bu durumda yapabileceğiniz tek şey hızla lastiğinizi yenilemektir.

Yanakta dalgalanma, yanakta balon... İkisi birbirinden nasıl ayırt edilir?

Lastik yanağının iç kısmına doğru oluşan dalgalı görüntü, lastik balonu değil lastik dalgalanması denir.  Lastik dalgalanması yalnızca lastiğin estetiğini bozar. Lastiğin performans niteliklerini kötü yönde etkilemediği için lastik üzerinde herhangi bir müdahale gerektirmez. Dalgalanma, karkasın içinde bulunan tellerin lastik şişikken basıncın etkisiyle dışa vurmasıdır. Bu bir yanak balonu değildir.

Genelde lastik dalgalanmaları, lastiğin iç kısmındaki bez dokuların yerleştiriliş biçiminden kaynaklı, radyal lastiklerde daha sık görülür.

Lastiğiniz hakkında en ufak bir şüpheniz varsa hiç riske girmeden lastiğinizi bir lastik uzmanına göstermenizi tavsiye ederiz.

Yaşadığınız yere yakın bir uzman bulun

Bu öneri size yardımcı oldu mu?

Aynı konu hakkında

İlgili tüm konular

Araç muayenesinden önce mutlaka lastiklerinizin aşınma seviyesini kontrol edin

Araç muayenesinde, lastik kontrolünde nelere dikkat etmeliyim?

Aracınız yakın zamanda muayeneden mi geçecek? Bu dosyada, muayenede lastikle ilgili yapılan kontrollerle ile ilgili her şeyi bulabilirsiniz: Yasal aşınma sınırı, lastik ebatları, aracın ön ve arka akslarında farklı lastiklerin kullanılması... Muayeneden kalmanıza neden olabilecek ve daha da önemlisi güvenliğinizi riske sokabilecek ağır kusurları ve çeşitli lastik aşınma çeşitlerini tespit etmeyi öğrenin: Yanaklarda çatlaklar, kesikler, balon, düzensiz lastik aşınması, sertleşme...

Lastik patlaması

Lastiğim patladı ne yapmalıyım?

Lastiğin patlaması durumunda neler yapılmalı? Patlak lastik nasıl tamir edilmeli? Yola yedek lastik ile devam edilebilir mi? Lastiğin patlaması durumda alınacak önemler; patlak lastik tamiri yöntemleri (lastik tamir seti...); yedek lastik (stepne) bakımı ve kullanımı; tamir edilmiş bir lastik ile sürüş esnasında alınması gereken önlemler hakkındaki tüm bilgileri bu dosyada bulabilirsiniz. Ayrıca, bir lastikteki düzensiz aşınmayı, balon oluşmasını, çatlakları, vs. tespit etmek ile ilgili püf noktaları açıklıyoruz !

Lastiklerimi ne zaman değiştirmeliyim?

Lastiklerimi ne zaman değiştirmeliyim?

Otomobil lastiği kaç yıl kullanılır? Lastik ömrünün bittiği nasıl anlaşılır? Lastiklerimi ne zaman değiştirmem gerekir? Lastik diş derinliği kaç mm'den az olursa değiştirme zorunludur? Birçoğumuz bu sorulara cevap arıyoruz. Bu dosyada, lastiklerinizin aşınma seviyesini nasıl ölçeceğinizi; düzensiz aşınma, deformasyon, sertleşme ve balon gibi durumları nasıl tespit edebileceğinizi açıklıyoruz. Bunlara ek olarak, lastik üretim tarihinin nasıl anlaşıldığı, lastikleri değiştirirken ne gibi konularda dikkatli olunması gerektiği konularına da açıklık getiriyoruz... Bu eksiksiz dosyayı okuyarak lastik konusunda bilgilenebilir ve meraklarınızı giderebilirsiniz. Güvenli sürüşler!

Hasarlı lastik

Hasarlı bir lastik (çatlaklar, yırtıklar, balonlar, kesikler...) nasıl tespit edilir ve lastik ömrü nasıl uzatılır