En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Uzun süre kullanılmayan bir aracın lastiklerinin bozulmasını nasıl engellersiniz?

Uzun süre (birkaç ay) kullanmadığınız aracınızın direksiyon başına geçtiğinizde ilk birkaç kilometre boyunca direksiyonda geçici bir titreme hissi varsa lastiklerinizin tabanı bozulmuş olabilir. Uzun süre park halinde kalan araçlarda oluşan bu şekil bozukluğu genelde geçicidir ancak kimi zaman kalıcı hale de gelebilir. Bunun önüne nasıl geçebileceğinizi keşfedin!
lastik-karkas-duzlesmesi

Karkas düzleşmesi, uzun süreli duraklamadan kaynaklanan bir durum © www.istockphoto.com

Karkasta düzleşme nasıl meydana gelir?

Sürüş gerçekleştirdiğiniz sırada lastikleriniz yol ile temas neticesinde doğal olarak ısınır ve şekil değiştirir. Yoldaki düzensizlikleri amorti etmek için bu esnekliğe sahip olmaları gerekir.

Aracınız durduğunda lastikler zemin üzerindeki temas noktalarında bir basınca maruz kalırlar ve bu noktada düzleşme eğilimine girerler. Zamanla soğuduktan sonra hafif bir düzleşmeye uğramış bu şekli koruyabilirler. Karkas düzleşmesi de bu şekilde meydana gelir.

Çoğu zaman tekrar yola çıktığınızda lastikler tekrar ısınır ve şekil bozukluğu hızla ortadan kalkar. Fakat belirli durumlar altında düzelmeme ihtimali de vardır.

Bu sorunu ağırlaştıran etkenler nelerdir?

Bazı unsurlar lastiğin düzleşme sorununu ciddileştirebilir ve orijinal şekline geri dönüş yapmasına engel olabilir:

  • Duraklama süresi: Bu süre ne kadar uzunsa lastik yapısının çökme eğilimi o kadar yüksek olacaktır.  Birkaç aylık bir duraklama sonrasında lastiklerinizde kalıcı karkas düzleşmesinin gerçekleşme ihtimali çok daha fazladır.
  • Duraklama şartları: Sıcaklık değişimleri, özellikle de çok soğuk geçen geceler, lastik hamurunun sertleşmesine ve bu düzleşmiş formun sabitleşmesine yol açabilir.
  • Ağır yükler ve lastiklerde yetersiz basınç seviyesi: Aşırı yüklü bir araç veya yetersiz lastik basıncı karkas düzleşmesi açısından daha büyük risk oluşturur.
  • Lastik tipi: Bu riske direnç açısından lastikler arasında farklılıklar bulunur. Geniş ve alçak lastiklerin çökme eğilimi daha azdır: Zemin üzerindeki temas alanları daha geniş olduğundan yük daha iyi bir şekilde dağıtılacaktır. Buna karşılık sportif bir sürüşe yönelik yüksek performans lastiklerinde, yapıları nedeniyle duraklama sırasında oluşacak şekil bozuklukları daha kolay kalıcı hale gelebilir.

Lastiklerinizdeki karkas düzleşmesini sınırlandırmak için 3 tavsiye

Aracınızı uzun bir dönem boyunca duraklama halinde bekletmeniz durumunda karkas düzleşmesini tamamen engellemek gayet zor olsa da bu durumu asgari seviyeye çekmek için birkaç önem alabilirsiniz:

  • Lastiklerinizin kötü şartlara maruz kalmasını engelleyin: Yetersiz basınç, ağır yük, çok soğuk sıcaklıklar...
  • Lastiklerinizin basınç seviyesini kontrol edin ve ayarlayın: Uzun bir duraklama sonrasında aracınız ile tekrar sürüş gerçekleştirmeden önce bunu uygulayın,
  • Birkaç aylık uzun bir duraklama durumunda: Mümkün olması halinde, düzleşme sorununu engellemek üzere özel olarak geliştirilmiş takozların kullanılması gibi bir yöntem ile lastiklerin zeminle temasını engellemek amacıyla aracınızı yükseltin.

Bu öneri size yardımcı oldu mu?

Aynı konu hakkında

İlgili tüm konular

Araç muayenesinden önce mutlaka lastiklerinizin aşınma seviyesini kontrol edin

Araç muayenesinde, lastik kontrolünde nelere dikkat etmeliyim?

Aracınız yakın zamanda muayeneden mi geçecek? Bu dosyada, muayenede lastikle ilgili yapılan kontrollerle ile ilgili her şeyi bulabilirsiniz: Yasal aşınma sınırı, lastik ebatları, aracın ön ve arka akslarında farklı lastiklerin kullanılması... Muayeneden kalmanıza neden olabilecek ve daha da önemlisi güvenliğinizi riske sokabilecek ağır kusurları ve çeşitli lastik aşınma çeşitlerini tespit etmeyi öğrenin: Yanaklarda çatlaklar, kesikler, balon, düzensiz lastik aşınması, sertleşme...

Lastik patlaması

Lastiğim patladı ne yapmalıyım?

Lastiğin patlaması durumunda neler yapılmalı? Patlak lastik nasıl tamir edilmeli? Yola yedek lastik ile devam edilebilir mi? Lastiğin patlaması durumda alınacak önemler; patlak lastik tamiri yöntemleri (lastik tamir seti...); yedek lastik (stepne) bakımı ve kullanımı; tamir edilmiş bir lastik ile sürüş esnasında alınması gereken önlemler hakkındaki tüm bilgileri bu dosyada bulabilirsiniz. Ayrıca, bir lastikteki düzensiz aşınmayı, balon oluşmasını, çatlakları, vs. tespit etmek ile ilgili püf noktaları açıklıyoruz !

Lastiklerimi ne zaman değiştirmeliyim?

Lastiklerimi ne zaman değiştirmeliyim?

Otomobil lastiği kaç yıl kullanılır? Lastik ömrünün bittiği nasıl anlaşılır? Lastiklerimi ne zaman değiştirmem gerekir? Lastik diş derinliği kaç mm'den az olursa değiştirme zorunludur? Birçoğumuz bu sorulara cevap arıyoruz. Bu dosyada, lastiklerinizin aşınma seviyesini nasıl ölçeceğinizi; düzensiz aşınma, deformasyon, sertleşme ve balon gibi durumları nasıl tespit edebileceğinizi açıklıyoruz. Bunlara ek olarak, lastik üretim tarihinin nasıl anlaşıldığı, lastikleri değiştirirken ne gibi konularda dikkatli olunması gerektiği konularına da açıklık getiriyoruz... Bu eksiksiz dosyayı okuyarak lastik konusunda bilgilenebilir ve meraklarınızı giderebilirsiniz. Güvenli sürüşler!

Hasarlı lastik

Hasarlı bir lastik (çatlaklar, yırtıklar, balonlar, kesikler...) nasıl tespit edilir ve lastik ömrü nasıl uzatılır