En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Simetrik, asimetrik ve yönlü lastik: Hangi lastik profilini seçmeli?

Lastik satın almak üzeresiniz ve hangi profil tipini seçeceğinizi bilmiyorsunuz: Simetrik mi, asimetrik mi, yönlü mü? Lastiğin diş yapısı onu kullanacağınız farklı sürüş ortamlarındaki performans nitelikleri üzerinde bir etki yaratacaktır. Aracınıza ve kullanım şeklinize en uygun seçeneği bulmanız için her profil tipine dair detayları keşfedin.

Crédits photos - Copyright : rezulteo

Simetrik lastik: Kullanımı kolay bir seçenek

simetrik-profilli-lastik

© Kumho

Adından da anlaşılacağı gibi simetrik lastik sırtının iki tarafı da aynı diş yapısına sahiptir. Kompakt otomobiller ve şehir araçlarında en çok kullanılan lastik tipi budur: Temel olarak küçük boyutlarda mevcuttur (13, 14 ve 15 inç).

Avantajlar

  • Asimetrik veya yönlü bir lastiğe oranla daha ucuz olan ve daha uzun bir kullanım ömrüne sahip bu modeller iyi bir kalite-fiyat oranı sergiler.
  • Düz çizgide son derece dengeli olmaları sayesinde iyi bir yol tutuşunu ve yüksek bir sürüş keyfini garantiler.
  • Montaj yönü olmadığından takılması kolaydır ve hata riski olmadan rotasyon gerçekleştirilebilir.

Dezavantajları

  • Asimetrik veya yönlü lastiklerin teknik artıları bu modellerde bulunmaz.
  • Özellikle ıslak yolda diğer profiller kadar yüksek performans göstermez.
  • Güçlü ve sportif otomobiller için tasarlanmamıştır.

Sınırlı performans özellikleri sunan ancak bu sayede ucuz bir fiyata sahip olan bir lastik arıyorsanız bu seçenek sizin için ideal.

Asimetrik lastik: Her türlü şartta optimal güvenlik

asimetrik-profilli-lastik

© Bridgestone

Simetrik lastiğin aksine asimetrik lastik yanaklarının iç ve dış kısımlarında farklı diş yapıları ile donatılır. Dış kısımdaki hamur bloklar virajlarda daha iyi bir tutunma sağlamak üzere genelde daha geniştir. İç kısımdaki hatlar ıslak yolda suyu etkili bir şekilde tahliye etmek üzere tasarlanmıştır. Temel olarak orta ve büyük boyutlarda (19 inç üzeri) mevcut olan bu lastik tipi çoğu zaman orta ve üst gamlarda yer alan güçlü araçlarda kullanıma yöneliktir.

Avantajlar

  • Virajlarda harika bir denge ve kontrol edilebilirlik sunar.
  • Suda kızaklama risklerini düşürerek ıslak zeminlerde optimal güvenliği güvence eder.
  • Simetrik bir lastikten daha sessiz olması sayesinde akustik konfor sağlar.

Dezavantajları

  • Simetrik bir lastiğe oranla daha pahalıdır ve yapısındaki yumuşak hamur nedeniyle daha kısa bir kullanım ömrü temin eder.
  • Montaj sırasında lastik üzerindeki "outside" ibaresinin dış yanağa denk gelecek şekilde takılmasına dikkat etmelisiniz.
  • Her türlü yolda sedanınızı veya sportif aracınızı tam bir güvenlik içerisinde sürmek için mükemmeldir.

Yönlü lastik: Çetin şartlarda sürüş için

yonlu-profilli-lastik

© BF Goodrich

"V" yapısına sahip kendine özgü profili sayesinde yönlü lastik, yüksek hızlardaki sürüş sırasında ciddi miktarda suyu tahliye edebilecek şekilde tasarlanmıştır. Bu türdeki profiller kar üzerindeki mükemmel hareket kabiliyeti sayesinde çoğunlukla yeni nesil kış lastiklerinde kullanılmaktadır.

Avantajlar

  • Islak zemindeki kusursuz su tahliyesi sayesinde suda kızaklama risklerini ciddi oranda düşürür.
  • Kış lastikleri açısından her türlü karlı zemin (sert, erimiş) üzerindeki hareket kabiliyetini arttırır.

Dezavantajları

  • Fiyatı daha yüksektir ve lastik yapısındaki yumuşak hamurlar nedeniyle kullanım ömrü daha zayıftır.
  • Yuvarlanma gürültüsü özellikle kullanım ömrünün sonlarında bir miktar daha yüksektir.
  • Montaj sırasında lastiğin dönüş yönünün yanakta belirtilen ok ile aynı yönde olduğundan emin olun: Yönlü lastikler tek yönde dönüş gerçekleştirmek üzere tasarlanmıştır.

Önceleri sportif araçlara özel olan yönlü lastik, kış mevsiminde karşılaşılabilecek her türlü iklim şartıyla yüzleşmek için kullanılır hale gelmiştir.

Asimetrik ve yönlü lastik: Nadide inci

Asimetrik ve yönlü profil teknolojilerini bünyesinde toplayan bu seçenek piyasada henüz çok yaygın değildir. En yüksek performans arayışındaki spor otomobillerine hitap eder. Sağ (R) ve sol (L) lastikler birbirinden farklıdır ve hatta ön ve arka aksta farklı boyutlar kullanıldığında 4 lastiğin dördü de birbirinden farklı olabilir.

Avantajlar

  • Üzerinde kullanıldığı araç için özel olarak tasarlanmıştır ve söz konusu araç için en yüksek performans özelliklerini garantiler.

Dezavantajları

  • Nadir ve pahalıdır.
  • Yönlü lastiklerde olduğu gibi sıkı montaj kurallarının izlenmesini gerekli kılar.

Maksimum performans arayışındaki spor otomobiller için özel olarak tasarlanır.

Bu öneri size yardımcı oldu mu?

İlgili tüm konular