En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Lastik değiştirme: işi uzmanına bırakın

Aracınızın lastiklerini yenilmemeniz mi gerekiyor? Lastik değişimi için bir lastik bayisine veya bir araç bakım merkezine yönelin: Lastiğin araca takılması bir teknisyen tarafından gerçekleştirilmesi gereken belirli işlemler içerir. Bir veya iki lastiğin değiştirilmesi sırasında uyulması gereken bütün kurallar burada.
Lastik değiştirme: işi uzmanına bırakın

© All Rights Reserved

Sökme-takma işlemi sırasında teknisyen ne yapar?

Yeni bir lastiğin janta takılması, uygun ekipman yardımıyla bir dizi özel işlemin yapılmasını gerektirir. Montajı gerçekleştiren uzman özellikle aşağıdaki kilit hususlara dikkat eder:

  • Yasal standartlara uyum: Örneğin aynı aks üzerindeki lastiklerin yapısı veya diş derinliği farkı
  • Araç üreticiniz tarafından belirtilen tavsiyelere uyum:Lastik yapısı, boyutlar, hız endeksi, yük kapasitesi endeksi, şişirme basıncı
  • Lastiğin iç ve dış kontrolü: Araca takılmadan önce var olabilecek herhangi bir anormalliğin tespiti
  • Montaj prosedürlerine uyum: Eski lastiğin sökülmesi, titreşimlerin engellenmesi ve yeni lastik ile süspansiyon ve direksiyon mekanizmalarının erken aşınmasını önlemek için rot-balans ayarı yapılması, tavsiye edilen basınç değerine uyulması, sızdırmazlığın korunması için valfin değiştirilmesi, lastiğin montaj ve dönüş yönüne uyulması
  • Söz konusu lastik için geçerli olabilecek özelliklerin dikkate alınması (kısa yanaklar, patlak sürüş…)

Valf, lastiğin sızdırmazlığında kritik bir rol oynar. Buna karşılık zaman içerisinde kaçınılmaz olarak hasara uğrar. Her lastik değişiminde valfi de değiştirmeyi unutmayın! Eğer elektronik bir valfe sahipseniz sistematik bir değişime gerek kalmaz zira bu sistemin metalik yapısı daha fazla dirence sahiptir ve 5 ile 10 yıl arasında bir kullanım ömrü temin eder. Yalnızca paslanmadığından ve bataryasının hâlâ faaliyet gösterdiğinden emin olun.

Uyulması gereken montaj kuralları

Sadece tek bir lastik mi değiştiriyorsunuz?

Mevzuata uyum göstermek için mutlaka dikkate almanız gereken iki husus vardır:

  • Yeni lastiğiniz değiştirmekte olduğunuz lastik ile aynı olmalıdır: Aynı marka, aynı model, aynı profil, aynı boyutlar, aynı yük ve hız endeksi.
  • Yeni lastiğiniz ile aynı aks üzerinde yer alan diğer lastik arasındaki aşınma farkı 5 mm'nin üzerinde olmamalıdır. (Aksi takdirde, aynı aks üzerindeki iki lastiği aynı anda değiştirmeniz gerekecektir.)

İki lastiği aynı anda mı değiştiriyorsunuz?

Mevzuata uyum göstermek için 4 lastiğin de aynı yapıya (radyal veya diyagonal) sahip olmasına dikkat edin. Yasal olarak aracınızın ön ve arka akslarına farklı markalara ve profillere sahip lastikler takma hakkınız bulunmaktadır ancak daha iyi sürüş özellikleri elde etmek için 4 tekerde de aynı lastikleri kullanmanızı tavsiye ederiz.

Aksi takdirde yeni lastiklerinizi arka aksa takmanızı öneririz. Ön lastikler daha hızlı aşındığı için bunları ön aksa takmak isteyebilirsiniz. Ancak güvenliğiniz için yeni lastiklerin arka aksa takılması tercih edilir zira:

  • Arka lastiklerin kontrolü genelde ön lastiklere göre daha zordur.
  • Arka aksta yeni lastiklerin kullanımı özellikle dar viraj alımı, ıslak ve kaygan zemin, acil frenleme, vs. gibi zorlu şartlarda daha iyi bir yol tutuşu temin edecektir.

Bu öneri size yardımcı oldu mu?

Aynı konu hakkında

İlgili tüm konular