En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Lastikler ile ilgili bilinmesi gereken 4 önemli nokta

Otomobil sürücüsü olarak trafik kurallarına ve mevzuata uyum göstermek için bilmeniz gereken şeyler nelerdir? Lastik kullanımı konusunda uyulması gereken kurallar bulunmaktadır. Lastiklerinizin yürürlükteki mevzuata uygun olduğundan emin olmak için kontrol etmenizi sağlayacak 4 esas noktayı aşağıda bulabilirsiniz:
Lastikleriniz kurallara uygun mu

Lastikleriniz kurallara uygun mu? © rezulteo

Lastik üzerindeki yazılar ve işaretler

Lastik ebatları

Aracınız için üreticisi tarafından onaylanmış bir veya daha fazla lastik ebadı olabilir. Her ne kadar dilediğiniz lastik markasını ve modelini seçmekte özgür olsanız da kullanacağınız lastik ebatlarının onaylanmış ebatlar arasında olmasına dikkat etmelisiniz.

Lastik hız endeksi - yük endeksi

Lastiklerinizi değiştirdiğiniz sırada yeni lastik takımının yük ve hız endeksleri onaylanan orijinal değerlere eşit veya onlardan daha yüksek olmalıdır. Mevzuat yalnızca kış lastiklerinin montajı durumunda hız endeksinin Q harfine kadar düşürülmesine müsaade etmektedir. Böyle bir değişiklik durumunda gösterge paneline lastiğin kullanılabileceği maksimum hızı hatırlatan bir çıkartma yapıştırılmalıdır. 

Diğer işaretler

Bahsedilen diğer işaretlemeler, lastiğin üretimi ile yapısına, markasına, kategorisine (M+S, 3PMSF, vs.) ve mevcut olabilecek diğer niteliklere (Run flat, Tubeless, vs.) dair olabilir.

Araç üzerindeki lastikler

Aynı aksa takılan  lastikler birbiriyle aynı olmalıdır: Aynı marka, aynı model ve aynı ebatlar (Geçici olarak bir stepnenin kullanılması istisnai olarak kabul edilmektedir). Buna karşılık kanun ön ve arka akslarda farklı lastiklerin (marka ve model) kullanılmasına izin vermektedir.


"Kendi güvenliğiniz için, mümkün olan en güvenli yol sürüşünü elde etmek amacıyla aynı diş derinliğine sahip aynı marka ve model olmak üzere, yine aynı ebatlara sahip 4 lastik kullanmanızı tavsiye ediyoruz."

Aşınma ve hasar

Aşınma

Lastiklerinizde diş derinliği göstergeleri bulunur. Bunlar 1,6 mm’lik minimum derinliğe işaret eder ve bu göstergeye ulaşıldığında lastiğin değiştirilmesi gerekir zira kanal derinliği bu seviyenin altına düştüğünde lastik iyi performans gösteremez; örneğin su tahliyesi artık düzgün bir şekilde gerçekleştirilemez. Buna karşılık diş yapısının lastik sırtının bütün genişliği boyunca ayırt edilebiliyor olması gerekir: Eğer lastik sırtı kısmen dahi olsa düzleşmiş ise lastiğin değiştirilmesi gerekir.

Ayrıca aynı aks üzerindeki lastiklerin diş derinliklerinin arasındaki farkın 5 milimetreyi geçmemesine de dikkat etmelisiniz.

Hasar ve darbeler

Lastiklerinizde kesik, yırtık, derin bir iz ya da balon bulunmamalıdır.. Eğer karkas (metalik kısım) görünür hale gelirse olabildiğince çabuk lastiklerinizi bir kontrolden geçirmeli ve değişimlerini sağlamalısınız.


"Lastiklerinizi değiştirmek için diş derinliğinin sınıra (1,6 mm) ulaşmasını beklememenizi tavsiye ediyoruz. Özellikle yağışlı bölgelerde sürüş gerçekleştiriyorsanız... Diğer taraftan lastiklerinizde düzensiz bir aşınma tespit ederseniz aracınızın rot-balans ayarını da mutlaka kontrolden geçirmeniz gerekir."

Kış lastikleri

M+S ve 3PMSF işaretleri

Kış lastiği yönetmeliği uyarınca bir kış lastiği:

  • M+S işaretine veya
  • Hem M+S işaretine hem de kar tanesi (snowflake - 3PMSF) işaretine, veya
  • Sadece 3PMSF kar tanesi (snowflake - 3PMSF) işaretine

sahip olmalıdır.

Çivili lastikler

Kış latiği yönetmeliğine göre, kış lastiği yerine geçen çivili lastikler sadece buz üzerinde kullanılabilir.

Bu öneri size yardımcı oldu mu?

Aynı konu hakkında

İlgili tüm konular

Araç muayenesinden önce mutlaka lastiklerinizin aşınma seviyesini kontrol edin

Araç muayenesinde, lastik kontrolünde nelere dikkat etmeliyim?

Aracınız yakın zamanda muayeneden mi geçecek? Bu dosyada, muayenede lastikle ilgili yapılan kontrollerle ile ilgili her şeyi bulabilirsiniz: Yasal aşınma sınırı, lastik ebatları, aracın ön ve arka akslarında farklı lastiklerin kullanılması... Muayeneden kalmanıza neden olabilecek ve daha da önemlisi güvenliğinizi riske sokabilecek ağır kusurları ve çeşitli lastik aşınma çeşitlerini tespit etmeyi öğrenin: Yanaklarda çatlaklar, kesikler, balon, düzensiz lastik aşınması, sertleşme...

Lastiklerimi ne zaman değiştirmeliyim?

Lastiklerimi ne zaman değiştirmeliyim?

Otomobil lastiği kaç yıl kullanılır? Lastik ömrünün bittiği nasıl anlaşılır? Lastiklerimi ne zaman değiştirmem gerekir? Lastik diş derinliği kaç mm'den az olursa değiştirme zorunludur? Birçoğumuz bu sorulara cevap arıyoruz. Bu dosyada, lastiklerinizin aşınma seviyesini nasıl ölçeceğinizi; düzensiz aşınma, deformasyon, sertleşme ve balon gibi durumları nasıl tespit edebileceğinizi açıklıyoruz. Bunlara ek olarak, lastik üretim tarihinin nasıl anlaşıldığı, lastikleri değiştirirken ne gibi konularda dikkatli olunması gerektiği konularına da açıklık getiriyoruz... Bu eksiksiz dosyayı okuyarak lastik konusunda bilgilenebilir ve meraklarınızı giderebilirsiniz. Güvenli sürüşler!

Lastikle ilgili standartlar ve yönetmelikler

Réglementation des pneus hiver et été : respecter la loi et le code de la route