Almanya'da yayınlanan dergi Auto motor und sport, 225/45 R17 ebatındaki 7 farklı dört mevsim lastiğini test etti ve karşılaştırdı. Mukayese amacıyla bir kış lastiği ve bir yaz lastiği de testlere dâhil edildi.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri848 kelime4.3 dakika okuma
Auto motor und sport tarafından gerçekleştirilen dört mevsim lastikleri testi
Auto motor und sport 7 adet dört mevsim lastiğini son derece farklı şartlar altında test etti © Auto motor und sport

7 farklı dört mevsim lastiği, 1 kış lastiği ve 1 yaz lastiği

Dört mevsim lastikleri adından da anlaşılabileceği gibi bütün sene boyunca sürüş gerçekleştirmek üzere tasarlanır. Auto motor und sport isimli Alman dergi, 225/45 R17 ebatındaki 7 farklı dört mevsim lastiğini kuru zeminde, ıslak zeminde, karda ve buz üzerindeki farklı sürüş şartlarında test etmeye karar verdi:

Yaz lastiği Continental Premium Contact 5 ve kış lastiği Continental WinterContact TS 860 da bu segmentlerin dört mevsim lastikleri karşısındaki değerini ölçmek üzere test edildi. Ancak dikkat! Almanya’da yayınlanan dergi dört mevsim lastikleri karşısında çok büyük bir fark oluşmaması için bu lastikleri daha küçük olan 205/55 R 16 ebatında değerlendirmeye aldı. Zira dört mevsim lastikleri belirli açılardan ödün veren ürünler olduğu için hiçbir zaman kendi mevsimleri sırasında kullanılan bir yaz ve kış lastiği kadar verimli performans sunamayacaktır.

Auto motor und sport tarafından gerçekleştirilen dört mevsim lastikleri testi
© Auto Motor und Sport

Dört mevsim lastikleri giderek daha yüksek performans sunuyor

Toyo Celsius çekinceli olarak tavsiye edilen tek lastik. Bunun sebebi ise kar üzerindeki dengeli sürüş özelliklerine rağmen ıslak zeminde oldukça zayıf performans niteliklerine sahip olması. Ancak kuru yolda oldukça güven veriyor.

Continental Premium Contact 5 diğer dört mevsim lastiklerine oranla kuru zeminde oldukça iyi bir performans seviyesi sunuyor. Bu normal zira karşılaştırmadaki tek yaz lastiği o. Suda kızaklamaya karşı ciddi bir direnç göstererek ıslak zeminde de bir kadar başarılı. Kış şartları altındaki özelliklerine değinecek olursak, bir yaz lastiğinden beklendiği şekilde tepki gösteriyor. Bir diğer değişle vasat bir performans sunuyor. 

Nokian WeatherProof kar üzerinde hem frenleme hem de kavrama açısından iyi bir ürün olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda iyi bir suda kızaklama direnci sunuyor. Buna rağmen ıslak ve kuru zeminde kararsız bir sürüş gerçekleştiriyor ve kar üzerinde hafif bir yetersiz dümenleme eğilimi sergiliyor.

Vredestein Quatrac 5 kuru zeminde en iyi sürüş kabiliyeti ve en dengeli performans özellikleri ile övgü topluyor. Bu yüzey tipinde her ne kadar daha küçük bir ebatta olsa da yaz lastiğini bile geride bırakıyor. Islak zeminde, özellikle suda kızaklama alanında ortalama bir performans ortaya koymakla birlikte kar üzerinde nispeten düzgün sürüş özelliklerine sahip.

Nexen N’Blue 4 Season, kar üzerinde iyi bir çekiş temin ediyor. Suda kızaklama direnci alanındaki zafiyetine ve ıslak zemindeki yetersiz sürüş hassasiyetine rağmen bütün yüzeylerde oldukça dengeli bir lastik olarak karşımıza çıkıyor. Auto motor und sport’a göre mükemmel bir kalite/fiyat oranı sunuyor.

Michelin CrossClimate+ kar üzerinde son derece etkili ve dengeli bir performans ortaya koyuyor. Ayrıca ıslak zeminde mükemmel bir kavrama ve kısa frenleme mesafeleri (36,1 m) sergiliyor. Hatta bu yüzeydeki en iyi lastik o. Kuru zeminde ise yaz lastiğinden sonra en kısa frenlemeyi bu lastikte görüyoruz (39,4 m). Bu yüzeydeki sürüş testinde de yaz lastiği ile Vredestein lastiğinin hemen arkasından geliyor. Auto motor und sport, suda kızaklama açısından ortalama bir performans sunan bu lastiğin özellikle yuvarlanma gürültüsünü ve gayet yüksek fiyatını olumsuz buluyor.

Goodyear Vector 4 Seasons Gen2, Auto motor und sport’a göre tam anlamıyla dengeli bir lastik. Kar üzerinde yalnızca kış lastiği ondan daha kısa bir frenleme sunabiliyor. Bu yüzey üzerinde aynı zamanda gayet dengeli, güvenilir ve kontrol edilebilir bir lastik olarak ön plana çıkıyor. Islak zemindeki frenleme alanında kış lastiğinin hemen arkasından geliyor. Nemli yoldaki sürüş testinde bir miktar geç tepki hızına rağmen CrossClimate’den sonra en iyi lastik olarak bu modeli görüyoruz. Bu lastik aynı zamanda suda kızaklama direnci açısından karşılaştırmanın en güçlü modeli. Kuru zeminde ise Vredestein Quatrac 5 ve Michelin CrossClimate+ gibi bu alanda uzman lastiklerin hemen arkasında yerini alıyor.

Continental AllSeasonContact kış şartlarında son derece iyi bir kapasiteye sahip olduğunu gösteriyor. Özellikle kar üzerinde aynı markanın Wintercontact TS 860 isimli kış lastiğine yakın performans özellikleri ise Auto motor und sport’u şaşırtıyor. Ayrıca hem kuru hem de ıslak zeminde yüksek bir tepki hızına sahip. Bu lastik aynı zamanda karşılaştırmanın en düşük yuvarlanma direncini sunuyor.

Lastik Sıralama
Continental WinterContact TS 860 kış lastiği
Continental AllSeasonContact 1
Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2 2
Michelin CrossClimate+ 3
Nexen N’Blue 4 Season 4
Vredestein Quatrac 5 5
Nokian WeatherProof 6
Continental Premium Contact 5 yaz lastiği
Toyo Celsius 7

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku