Auto Zeitung, 2019 karşılaştırmasına 9 yaz ve bir de dört mevsim lastiğini dahil etti. Sonuçlar genelde derginin beklentilerine uygun olsa da bazı lastiklerin test sonuçları şaşırtıcı.
Testte 10 lastik
Lastik testleri mevsimi tüm hızıyla devam ediyor! Auto Bild’in şehir araçlarına, SUV’lara ve spor araçlara yönelik karşılaştırmalarından sonra şimdi sıra, bir başka Alman dergisi olan Auto Zeitung’un yaz lastiği karşılaştırmasında. Auto Zeitung; Opel Astra, Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Volkswagen Passat, Ford Mondeo ve S-Max gibi uzun yol araçları ve kompakt otomobillerde son derece yaygın 235/45 R18 ebadındaki 10 lastiği seçti. Bu modellerden 9’u yaz, biri de dört mevsim lastiği (Michelin CrossClimate +):
- Apollo Aspire XP
- Bridgestone Turanza T005
- Continental PremiumContact 6
- Kumho Ecsta HS51
- Maxxis Premitra HP5
- Michelin CrossClimate+
- Michelin Primacy 4
- Nankang AS1
- Pirelli Cinturato P7
- Yokohama BluEarth AE50
Klasik testlerden (hız, frenleme, konfor…) geçirilen lastiklerin sırlamadaki toplam notun yarısı ıslak zemindeki performans özelliklerine, diğer yarısı ise kuru zemine ayrılmış.
Fiyat, genel olarak güvenilir bir gösterge
Nankang AS1, karşılaştırmanın en ucuz modeli ve en düşük performans niteliklerini de yine bu lastikte görüyoruz. Nankang AS1 takılı Skoda Superb Combi’nin (Auto Zeitung’un test aracı) durma noktası en iyi lastiğe göre 22,7 metre daha uzun. Islak zemin geçiş hızında da 10 saniyeye yakın fark yiyen lastik, ıslak zeminde kontrolü yitirmeye çok yakın. Kuru zemindeki fark bu kadar ciddi olmasa da Nankang AS1, testte yer alan 10 lastik arasında en zayıf model.
Karşılaştırmanın en ucuz ikinci lastiği olan Kumho Ecsta HS51, bu kadar ciddi eksikler göstermiyor fakat en iyi lastikler arasında da yer almıyor. Islak zeminde en iyi lastikten 18,5 metre daha uzun bir frenleme mesafesine sahip bu model, nemli pist üzerindeki geçiş hızında da geride kalıyor. Buna karşılık testin en başarılı suda kızaklama direncine sahip.
Apollo Aspire XP de suda kızaklama direnci açısından başarılı ama ıslak zeminde son derece uzun frenleme mesafeleri kaydediyor ve durma noktasına, karşılaştırmanın en iyi lastiğine göre 11 metre sonra ulaşıyor. Yumuşak yanakları yüzünden gösterdiği düşük yanal kavramaya rağmen, kuru ve ıslak pist sürüşünde gayet iyi bir performans sergiliyor.
Karşılaştırmanın büyük sürprizi, testteki lastikler arasında en yüksek satış fiyatına sahip Michelin CrossClimate+’dan geliyor. Yaz lastikleri ve kış lastikleri arasında bir sentez sunması için tasarlanan bu lastik, iyi bir performans seviyesi ortaya koyuyor. Hatta Auto Zeitung’un ıslak zemindeki frenleme testlerinde en kısa mesafeyi bu modelde görüyoruz. Fakat doğal olarak kuru zemindeki testlerde diğer lastiklerin büyük bir çoğunluğunun gerisinde kalıyor.
İyi bir performans dengesine sahip olan Yokohama BluEarth AE50, Auto Zeitung’un gözüne girmeyi başarıyor. Japon üreticinin lastiği suda kızaklama direnci alanında en iyi lastikler arasında yer almıyor belki ama ıslak zeminde frenleme ve sürüş alanlarında son derece performanslı olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda nispeten konforlu ve düşük yuvarlanma direnci sayesinde tasarruflu bir sürüş temin ediyor.
En iyi lastik ile arasındaki 11 metre nedeniyle ıslak zeminde biraz uzun frenleme mesafesine rağmen Bridgestone Turanza T005, kuru zeminde çok iyi performans özellikleri sunarak bu durumu telafi ediyor. Suda kızaklamaya karşı gayet etkili olan bu lastik, aynı zamanda son derece düşük bir yuvarlanma direnci sergiliyor.
Pirelli Cinturato P7, Auto Zeitung’a göre herhangi bir zayıf noktası yok. Oldukça dengeli performans özellikleri sunan bu model, özellikle ıslak zeminde olmak üzere frenleme testlerinde iyi sonuçlar elde ediyor. Pist üzerindeki geçiş hızında, en iyi lastik ile arasında bir saniyenin altında bir fark var.
En ucuz lastikler arasında yer almasına rağmen Maxxis Premitra HP5 de dikkat çekici bir sonuç ortaya koyuyor. Kuru zemindeki frenleme testinde birincinin yalnızca 40 cm gerisinde 2.’liğe oturuyor. Hem kuru hem de ıslak zeminli pistteki tüm testlerde ilk 3 arasına giriyor. Bu performans nitelikleri sayesinde, karşılaştırmanın en iyi lastikleri arasında kendine yer buluyor.
CrossClimate+’dan sonraki en pahalı lastik olan Michelin Primacy 4, ıslak zeminde son derece iyi bir sonuç sergiliyor. En iyi performansını kuru zeminde sunarak, frenleme testlerinde 3. ve kuru pist sürüşünde 2. oluyor. Herhangi ciddi bir eksikliği olmayan bu model, denenen lastikler arasındaki en düşük yuvarlanma direncine sahip.
2019 Auto Zeitung testindeki en iyi yaz lastiği: Continental PremiumContact 6. Bu ürün, kuru zeminde frenleme ve hem kuru hem de ıslak pistte sürüş testlerinde 1.’liği yakalıyor. Islak zeminde frenleme alanında en iyi sonucu ortaya koyan yaz lastiği oluyor ve sadece bu alanda Michelin CrossClimate+’un gerisine düşüyor. Son olarak konforlu bir sürüş temin eden bu modelin, yüksek performans nitelikleri kadar satış fiyatı da yüksek.
Lastik | Sıralama | Tespitler |
Continental PremiumContact 6 | 1 | Hem kuru hem de ıslak zeminde en iyi lastik |
Michelin Primacy 4 | 2 | Kuru zeminde iyi sürüş, yüksek fiyat |
Maxxis Premitra HP5 | 3 | Çok iyi kalite/fiyat oranı. |
Pirelli Cinturato P7 | 4 | Genel olarak iyi performans nitelikleri, ıslak zeminde vasat sürüş |
Bridgestone Turanza T005 | 5 | İyi sürüş performansı, ıslak zeminde biraz uzun frenleme mesafeleri |
Yokohama BluEarth AE50 | 6 | Gayet dengeli, suda kızaklamaya karşı o kadar etkili değil |
Michelin CrossClimate+ | 7 | Islak zeminde en iyi frenleme, kuru zeminde o kadar iyi değil |
Apollo Aspire XP | 8 | Suda kızaklama direnci iyi, ıslak zeminde biraz uzun frenleme mesafeleri |
Kumho Ecsta HS51 | 9 | Suda kızaklama direnci iyi, biraz uzun frenleme mesafeleri |
Nankang AS1 | 10 | Düşük gürültü seviyesi, ıslak zeminde güven vermiyor |