2019 yaz lastiği testleri çerçevesinde Auto Bild, 245/45 R18 ebadındaki 11 spor lastiği karşılaştırdı. Farklı yol tipleri üzerinde gerçekleştirilen testler, bu lastiklerin başlıca güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymayı sağladı.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri992 kelime5.2 dakika okuma
Alman Auto Bild dergisi, 18 inç ölçüsündeki 11 spor lastiği karşılaştırdı © Auto Bild

Lastiklerin pistteki sınavı

Binek araç ve SUV lastik testlerinden sonra bu kez sıra, yüksek performanslı yaz lastiklerinde. Auto Bild, yaygın 245/45 R18 ebadındaki en iyi yüksek performanslı yaz lastiklerini değerlendirmeye aldı. Alman dergi, 11 lastiği teste dahil etti. Dört lastik, (Bridgestone, Goodyear, Nokian et Pirelli lastikleri) karşılaştırmaya ilk kez katılıyor.

11 spor lastik, Avusturya’nın Wachauring pistinde bir dizi testten geçti.

Kötü sürpriz yok

Geçmişteki bazı testlerde lastiklerin piyasa standartlarının çok altında performans özellikleri gösterdiğine tanıklık etmiştik. Bu testte böyle bir durum yaşanmadı. Sıralamadaki en son lastik bile Auto Bild’den “tatmin edici” notunu aldı.

Fulda Sport Control 2, ucuz fiyatı ve gayet düşük yuvarlanma direnci ile son derece iyi bir kalite/fiyat oranı sunuyor. Ancak bu lastik, ıslak zeminde kavrama ve frenleme alanlarında iyi performans özellikleri sunamıyor.

Kızaklama direnci sayesinde, ıslak zeminde güven veren Toyo Proxes Sport, farklı yüzey tiplerinde de iyi bir yol tutuşu sergiliyor. Fakat düşük fiyatı, yüksek yuvarlanma direncini telafi etmeye yetmiyor. Bu lastik, belirli bir ölçüde yetersiz dümenleme eğilimine ve ıslak zeminde biraz uzun frenleme mesafelerine sahip.

© Toyo

Düşük fiyatlı lastikler kategorisinde Maxxis Premitra 5, kısa frenleme mesafeleri ve düşük yuvarlanma direnci ile kuru zeminde performanslı bir sonuç sunuyor. Bu lastiğin zafiyeti ise ıslak zeminde direksiyon hareketlerine verdiği geç tepki, yetersiz dümenleme eğilimi ve rakiplerine kıyasla daha uzun frenleme mesafeleri.

Benzer özellikler ortaya koyan Bridgestone Turanza T005, Tayvanlı üreticinin lastiğinden daha pahalı. Fakat bu ürün, konforlu olmanın yanında, suda kızaklamaya karşı son derece etkili ve kuru zeminde de kısa bir frenleme mesafesi sunuyor.

Yeni Nokian Powerproof, testte gayet iyi sonuçlar elde ediyor. Kontrollü ve güvenli sürüş sunan bu lastik, kuru zeminde kısa bir frenleme mesafesi temin ediyor ve yakıt tüketimi açısından da başarılı. Buna rağmen Auto Bild, bu lastiğin hafif bir yetersiz dümenleme eğilimi, rakiplerinden daha uzun frenleme mesafeleri ve yalnızca ıslak zeminde yeterli bir kavrama kabiliyeti sunduğunu not düşüyor.

Testin yapıldığı tarihten beri yerini evo3’e bırakan Hankook Ventus S1 evo2, kuru ve ıslak zeminde son derece yüksek bir güvenlik seviyesi ve dengeli sürüş hakimiyeti sergiliyor. Bu lastik, kuru zeminde oldukça kısa frenleme mesafeleri ortaya koyuyor. Islak zemindeki frenleme mesafeleri biraz daha uzun olsa da, Alman dergi tarafından “iyi” lastik olarak değerlendirilyor.

“Örnek alınası” 5 lastik

Auto Bild, yüksek yuvarlanma direncine rağmen Vredestein Ultrac Vorti’nin iyi bir kalite/fiyat oranına sahip olduğu görüşünde. Alman dergi, bu lastiğin son derece iyi bir kontrol edilebilirliğe sahip olduğunu ve dinamik ve hassas bir yol tutuşu sergilediğini belirtiyor. Test sırasında sunduğu sürüş konforu ve kısa frenleme mesafeleri, bu lastiğin harika bir seçenek olduğuna işaret ediyor.

Fiyatı daha yüksek olan Michelin Pilot Sport 4, üst düzey sportif kullanım olanakları sunuyor. Güvenlik hissini artıran yanal tutuşu sayesinde, spor sürüşten ödün vermeden, her türlü hava şartında kontrol edilebiliyor. En iyi suda kızaklama direncini de bu lastikte görüyoruz.

© Michelin

Hem kuru hem de ıslak zeminde manevra kabiliyeti sunan Continental PremiumContact 6, tüm sürüş şartlarında iyi bir yol tutuşu sergiliyor. Auto Bild’in biraz yüksek bulduğu ses seviyesine rağmen, farklı yüzeylerdeki direksiyon tepkileri ve kısa frenleme mesafeleri ile harika bir lastik.

Geçtiğimiz senenin sonunda piyasaya çıkan yeni lastik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, bu testte ikinciliğe oturarak güç gösterisi yapıyor. Kuru zemindeki örnek alınası sürüş deneyimini ıslak zeminde de sürdürüyor ve hem hassas hem de son derece dinamik sportif sürüş özellikleri temin ediyor. Suda kızaklama direnci yüksek olan bu ürün, tüm yüzeylerde kısa frenleme mesafeleri sunuyor. Bu modelin tek eksisi, bir miktar yüksek yuvarlanma direnci.

© Goodyear

Yeni nesil ultra yüksek performans lastiği Eagle F1 Asymmetric 5.

Pirelli P Zero PZ4, Auto Bild’e göre 2019’un en iyi spor lastiği. Testin açık ara birincisi olan bu ürün, hem kuru hem de ıslak zeminlerde harika bir manevra kabiliyeti sunuyor. Dengeli bulunan lastik, direksiyon hareketlerine verdiği hızlı tepki sayesinde etkili bir yön hassasiyeti ortaya koyuyor. Güvenlikten ödün vermeyen bu lastik, suda kızaklamaya karşı son derece iyi bir direnç gösteriyor ve her türlü yüzeyde kısa bir frenleme mesafesine sahip.

Lastik Sıralama Tespitler
Pirelli P Zero PZ4 1 Karşılaştırmanın açık ara birincisi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 2 Örnek alınası sürüş, biraz yüksek yuvarlanma direnci
Continental PremiumContact 6 3 Tüm şartlarda hakimiyet ve hassas sürüş, yüksek gürültü
Michelin Pilot Sport 4 4= Sportif ve güvenli performans nitelikleri, karşılaştırmanın en pahalı lastiği
Vredestein Ultrac Vorti 4= En iyi kalite/fiyat oranı, biraz yüksek yuvarlanma direnci
Hankook Ventus S1 evo2 6 Tüm yüzeylerde araç hakimiyeti, ıslak zeminde biraz uzun frenleme mesafesi
Nokian Powerproof 7 Kuru zeminde güvenli, ıslak zeminde biraz uzun frenleme mesafesi
Bridgestone Turanza T005 8= Kuru zeminde iyi, ıslak zeminde o kadar iyi değil
Maxxis Premitra 5 8= En ucuz model, direksiyona geç tepki
Toyo Proxes Sport 8= Suda kızaklama direnci iyi, yetersiz dümenleme eğilimi
Fulda Sport Control 2 11 Tasarruflu, ıslak zeminde biraz uzun frenleme mesafesi

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku