Almanya’da yayımlanan Auto Motor und Sport dergisi, spor sedanlara yönelik 225/45 R18 ebadındaki 11 yüksek performans lastiği karşılaştırdı. 2020’nin en iyi yüksek performans lastik testinin nihai sıralamasında ilk 3 yine değişmedi.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri757 kelime4 dakika okuma
© Auto Motor und Sport – Dino Eisele

Karşılaştırmanın başlıca odak noktası: dinamik sürüş

Lastik karşılaştırması yapan dergiler, genelde BMW modellerini test aracı olarak seçiyor. Alman otomobil dergisi Auto Motor und Sport da bu geleneği bozmayarak, yüksek performans lastik testinde BMW 3 serisini kullanıyor. Stuttgart merkezli dergiye göre, 256 beygir güce sahip karşılaştırmanın test aracı 330i’nin tüm gücünu asfalta yansıtabilmesi için, aynı kalitede yüksek performans yaz lastiğine ihtiyacı var.

Bu doğrultuda, Alman derginin 2020 yüksek performans lastik karşılaştırmasına dahil edilen 11 lastik, dergi tarafından hem kuru hem de ıslak zeminde denendi. Islak zeminde lastiklere verilen not, özellikle de lastiğin bu yüzeyde sunduğu güvenlik seviyesi, sıralamadaki nihai puanının büyük bir kısmını teşkil ediyor.

© Auto Motor und Sport – Dino Eisele

2020’nin en iyi yaz performans lastiği hangisi? 

2020’nin en iyi performans lastikleri +
1- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 Tüm sürüş şartlarında frenleme performansı, yoldaki titreşimleri araç içine yansıtmaması Yakıt tüketimi
2- Michelin Pilot Sport 4 Güvenli ve sportif sürüş Fiyat
3- Continental PremiumContact 6 Dinamik ve hassas sürüş Suda kızaklama direnci
4- Pirelli P Zero PZ4 Islak zeminde daha iyi sürüş. Kuru zeminde dengeli sürüş Kuru zeminde direksiyon hareketlerine verdilen geç tepki
5- Maxxis Victra Sport 5 Tüm yüzeylerde dengeli Yuvarlanma direnci
6- Bridgestone Turanza T005 Dinamik, tasarruflu ve konforlu. Islak zeminde iyi sürüş Islak zeminde frenleme
7- Nokian Powerproof Yüksek hızda virajlarda güvenli sürüş ve performans kapasitesi Islak zeminde sürüş hassasiyeti ve frenleme
8- Falken Azenis FK510 Kuru zeminde frenleme Islak zeminde tutunma ve hızlı virajlarda denge
9- Nexen N’Fera Sport Kuru zeminde frenleme Islak zeminde frenleme ve yön değişimlerine verilen tepki
10- Toyo Proxes Sport Dengeli sürüş ve direksiyon hareketlerine verilen hızlı tepki  Arka akstaki lastiklerde denge ve ıslak zeminde zayıf frenleme kapasitesi
11- Giti GitiSport S1 Kuru zeminde sportif sürüş Tüm yüzeylerde frenleme ve ıslak zeminde yetersiz dümenleme

Podyumun değişmeyen üçlüsü: Michelin, Goodyear ve Continental; Maxxiss yine sürpriz yaptı

En ucuz lastikler, yeterli sayılabilecek performans niteliklerine rağmen, sıralamanın sonlarında yer alıyor. Toyo, Giti, Nexen ve Falken lastiklerinin ıslak zeminde frenleme kapasitesi, bu testte daha iyi bir puan elde etmelerinin önüne geçiyor.

Kuru zeminde iyi yerde olsalar da Nokian Powerproof ve Bridgestone Turanza T005 lastikleri, ıslak zeminde benzer eksiklere sahip.

© Auto Motor und Sport – Dino Eisele

Maxxis, Premitra 5 modelinin, Auto Zeitung testinde en iyi fiyat/performans dengesine sahip lastik olarak seçilmesinden sonra, bu karşılaştırmada da Victra Sport 5 ile bir başarı daha elde ediyor; Victra Sport 5, karşılaştırmanın en tasarruflu lastik unvanını elde ediyor. Victra Sport 5, karşılaştırmanın en yüksek spor performansını sunan lastik değil belki ama, Alman dergiye göre son derece dengeli performans nitellikleri ortaya koyuyor.

Sıralamanın en tepesinde Goodyear, Michelin, Continental ve Pirelli lastikleri yer alıyor. Pirelli P Zero PZ4, ıslak zeminde en rahat sürüşü sergiliyor. Fakat kuru zeminde, yer yer aşırı dümenleme sergileyerek, direksiyon hareketlerine gecikmeli yanıt veriyor.

Continental PremiumContact 6, ıslak zeminde, sıralamanın en iyi lastiklerinden biraz daha uzun frenleme mesafeleri ortaya koyuyor. Bu olumsuzluğu, kuru zeminde, özellikle de virajlardaki hassas ve dengeli sürüşü ile telafi ediyor.

© Auto Motor und Sport – Dino Eisele

Michelin Pilot Sport 4 ve Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, neredeyse tüm alanlarda birbirine yakın performans özellikleri ortaya koyuyor; dinamik ve hassas sürüş, her iki lastiğin de ortak özelliği. Ayrıca bu iki lastiğin suda kızaklama direnci çok yüksek. Bu özellik, her iki lastiğin de sürüş konforunu, karşılaştırmada yer alan diğer lastiklerin çok üstünde olmasını sağlıyor. Dahası Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5,  karşılaştırmanın en kısa frenleme mesafelerini sahip; doğal olarak karşılaştırmanın zirvesine oturuyor. Testi yapan dergi çalışanları, Michelin Pilot Sport 4’ün spor yönünün daha ağır bastığına dikat çekiyor. Bu özellik, Pilot Sport 4’ün maliyetini yükseltiyor ve bu lastik, hem piyasada hem de karşılaştırmada en pahalı lastik olarak karşımıza çıkıyor.

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku