Alman AutoBild dergisi 20 inç çapına sahip 8 spor lastiğini karşılaştırdı. Bunlar arasından beş tanesi “örnek alınası” unvanına layık görülürken yalnızca bir tanesine “tavsiye edilmiyor” nitelemesi getirildi.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri844 kelime4.3 dakika okuma
AutoBild’in spor lastik testi
AutoBild’in spor lastik testi Mercedes C-Serisi otomobil kullanılarak gerçekleştirildi. © Autobild

İlkbahar günlerinin gelmesiyle lastik testleri sezonu da büyük bir coşkuyla başladı ve sürüyor. Kısa bir süre önce 15 inçteki 51 farklı yaz lastiğini karşılaştıran AutoBild, bu defa dikkatini 20 inçlik jant ebadına sahip spor lastiklere çeviriyor. Mercedes C-Serisi otomobil kullanılarak 245/30 R20 ebadındaki sekiz lastiğin performansları karşılaştırıldı: Suda kızaklama, kuru ve ıslak zeminlerde sürüş hissi, 100 km/saat’lik hızda frenleme, gürültü, yuvarlanma direnci ve ıslak yolda viraj alma.

Teste tabii tutulan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 ve Hankook Ventus S1 Evo K107 lastiklerinin yeni modellerinin piyasada mevcut olduğunu, ancak yeni modellerin testte kullanılan ebatta mevcut olmaması nedeniyle, bu modelleri testte göremediğimizi belirtmekte fayda var.

Test edilen lastiklerin listesi şu şekilde:

Lastiklerden bir tanesi “tavsiye edilmiyor”, birkaç tanesi ise “daha iyi olabilirdi”

Nankang Noble Sport NS-20, AutoBild’i etkilemeyi kesinlikle başaramadı. Tayvan asıllı üretici ortaya koyduğu sonuçlar nedeniyle “tavsiye edilmez” olarak nitelendirilen tek lastik oldu. Sebebi ise basit: Hem kuru hem de ıslak zemindeki tüm frenleme testlerinde sonuncu geldi. Islak zeminde ona en yakın lastik 5 metre daha kısa mesafe sunarken testin birincisi ile arasındaki fark tam olarak 11 metre. En iyi notu elde ettiği suda kızaklama direnci ve ikinciliğe oturduğu yuvarlanma gürültüsü sayesinde bir miktar kendisini toparlıyor. Bu lastik aynı zamanda karşılaştırmadaki diğer lastiklerin çoğundan en az yarı yarıya daha düşük olan fiyatıyla en ucuz model konumunda.

“Çekinceyle tavsiye edilen” Kumho Ecsta PS71 en büyük kaybı ıslak zeminde yaşıyor. Islak zemin üzerinde hantal bir sürüşe ve uzun bir frenleme mesafesine sahip olan lastik suda kızaklama performansı sayesinde kendini affettiriyor. Bu model aynı zamanda karşılaştırmadaki en iyi yuvarlanma direncini sahip olan lastik.

Bridgestone Potenza S001 de ıslak zeminde rakiplerinin gerisinde kalarak genel performans değerlendirmesini düşürüyor. Bu tür zeminlerde 100 km/saat’lik bir hızdan durma noktasına 51,7 metre mesafede ulaşarak ıslak zeminde en uzun frenleme mesafesine sahip olan ikinci lastik oluyor.

“Örnek alınası” 5 lastikten 4’ü podyumda boy gösteriyor

Continental SportContact 6 hem kuru hem de ıslak zeminde dengeli performans özellikleri sergiliyor. Sessiz ve virajlarda kararlı bir sürüş temin eden bu lastik karşılaştırmadaki en yüksek yuvarlanma direnci yüzünden sıralamanın zirvesine tırmanamıyor.

İkinci sırada 1 değil, 2 değil, 3 farklı lastiği yan yana görüyoruz. Vredestein Ultrac Vorti R kuru zeminde sürüş sıralamasında ezici üstünlük sağlıyor ve bu zemindeki en kısa ikinci frenleme mesafesini sergiliyor (36,6 m). Her ne kadar suda kızaklama alanında bir nebze zorluk yaşatsa da ıslak zemin üzerinde de etkili bir frenleme performansı sunuyor. Bu özelliği Hankook Ventus S1 Evo K107 modelinde de görüyoruz. Bu lastik nemli ve kuru yollardaki iyi performans nitelikleri sayesinde gayet dengeli bir deneyim sağlıyor ve sportif açıdan dinamik bir sürüş sunuyor. Hankook’un bu lastiği “örnek alınası” lastikler arasında en ucuzu. Bir önceki nesilden olmasına rağmen (Hankook’un lastiği gibi) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, AutoBild’e göre testlerden alnının akıyla çıkıyor. Dergi lastiğin virajlardaki tutunma performansının ve ıslak zemindeki frenleme kabiliyetinin altını çiziyor. Islak zeminde, 100 km/saat’lik hızda, 46,7 metrelik bir frenleme mesafesi ortaya koyarak bu kategoride ikinciliği yakalıyor.

Bu karşılaştırmanın büyük galibi Michelin Pilot Sport 4S, tüm zeminlerde son derece iyi performanslar elde ediyor. Kuru zeminde 35,9 m gibi bir frenleme mesafesiyle birinciliği, sürüş deneyimi açısından gösterdiği performans sayesinde ise yine bu zeminde ikinciliği elde ediyor. Michelin’in bu modeli 45,2 metre mesafeyle ıslak zeminde de en iyi frenleme performansına sahip olduğunu gösteriyor. Kuru zeminde üstünde en iyi sürüş özelliklerine sahip lastik yine bu model. Suda kızaklama testinde de görece başarılı. AutoBild, vasat konfor seviyesi, yüksek yuvarlanma gürültüsü ve son derece yüksek fiyatına rağmen PS4S’nin sunduğu hassas sürüş ve iyi tepki hızı ile övgüye değer bir lastik olduğunu belirtiyor.

AutoBild’in spor testi Michelin PS4 S
© Auto Bild
Lastik modeli 100 km/saat’lik bir hızda kuru zeminde frenleme 100 km/saat’lik bir hızda ıslak zeminde frenleme Final derecesi
Michelin Pilot Sport 4S 35,9 m (1) 45,2 m (1) 1
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 36,9 m (4) 46,7 m (2) 2
Hankook Ventus S1 Evo K107 37,6 m (5) 47,3 m (3) 2
Vredestein Ultrac Vorti R 36,6 m (2) 49,5 m (5) 2
Continental SportContact 6 36,8 m (3) 48,6 m (4) 5
Bridgestone Potenza S001 38,7 m (7) 51,7 m (7) 6
Kumho Ecsta PS71 38 m (6) 51,4 m (6) 7
Nankang Noble Sport NS-20 39,9 m (8) 56,4 m (8) 8

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku