AutoBild farklı niteliklere sahip dört mevsim lastiklerini birbiriyle karşılaştırdı. Almanya menşeli dergi yeni lastikler ile farklı aşınma seviyesine sahip lastikleri testten geçirerek detaylı bir çalışmaya imza attı.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 18, 2021Categories: Lastik testleri514 kelime2.7 dakika okuma
Autobild test dört mevsim aşınma
Birçok lastik farklı aşınma seviyelerinde test edildi – Copyright © Autobild

Lastikler ne zaman değiştirilmeli?

AutoBild’in yanıt aradığı soru buydu. “Movin’ On” isimli sürdürülebilir hareketlilik üzerine organize ettiği büyük konferans sırasında Michelin planlı eskitme konseptine karşı çıkıyordu. Bu ünlü Alman dergi de piyasadaki durumu mercek altına almaya karar verdi. Yasaların 1,6 mm’ye kadar müsaade göstermesine rağmen birçok lastik imalatçısı kış mevsiminde lastik üzerindeki hamur kalınlığı 4 mm’ye ulaştığında lastiklerin değiştirilmesini tavsiye ediyor. AutoBild’in test ekibi “Satın aldığım bir ürünü neden kullanım ömrünün 4’de 3’ünde değiştirmem gerekiyor?” sorusunu sordu. Bu çerçevede hangisi daha iyi ve daha uzun performans sergiliyor anlamak amacıyla yeni lastikler ile aşınmış lastikler arasındaki farklılıkları kontrol etmeye karar verdiler.

Lastikler yeni olarak, 4 mm ve 2 mm’lik kalınlıklar ile test edildi

6 farklı lastik bu üç farklı aşınma seviyesinde test edildi (yeni, 4 mm ve 2 mm’lik hamur kalınlıkları):

  • Goodyear Vector 4Seasons Gen-2
  • Hankook Kinergy 4S
  • Michelin CrossClimate +
  • Nokian Weatherproof
  • Pirelli Cinturato All Season
  • Vredestein Quatrac 5

AutoBild’in testine yetişemeyen Continental ve onun AllSeasonContact lastiği bu teste dahil olamadı. Ama bu lastiği yine aynı derginin eylül sonunda çıkardığı büyük karşılaştırmada görmekteydik. Teste tabi tutulan 6 lastik Avrupa’da karşılaşılmakta olan farklı mevsimlere ve sürüş koşullarına karşılık gelen bir dizi teste tabi tutuldu.

Bu testin sonucu AutoBild için şüpheye yer bırakmıyor. Test katılımcıları arasından yalnızca 2 lastik aşınmış durumdayken optimal güvenlik garanti edebiliyor: Michelin CrossClimate + ve Goodyear Vector 4Seasons Gen-2.

Copyright © Autobild

Yasal aşınma sınırına 50.100 kilometrelik bir kullanım ömründen sonra ulaşan CrossClimate +, en uzun kullanım ömrüne sahip olan ve aşınmaya rağmen en iyi performans özellikleri sergileyen lastik olarak öne çıkıyor. Bu testin tartışmasız galibi olan bu lastik uzun vadede yalnızca suda kızaklama direnci alanındaki performansında ciddi bir düşüş yaşıyor. Dikkatleri üzerine çeken bir diğer lastik olan Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 de piyasadaki en uzun kullanım ömürlerinden birini sergiliyor.

Diğer dört lastik bu iki lidere oranla en az 10.000 kilometre daha kısa bir kullanım ömrüne sahip. Fakat AutoBild’in bu testinde kafaları daha da fazla karıştıran nokta lastiklerin özellikle kar ve ıslak zemin üzerinde 4 mm’lik bir hamur kalınlığından itibaren deneyimlediği ciddi performans düşüşü.

Nokian Weatherproof bunun mükemmel bir örneği. Yeni kullanım sırasında her türlü sürüş şartında çok güzel bir performans sergileyen bu lastiğin performans özellikleri 4 mm’den itibaren tüm gücünü kaybediyor. Durum 2 mm’den itibaren daha da ciddi. AutoBild’in gönlünü kazanmaktan son derece uzak olan bu niteliği yüzünden lastik sıralamanın sonuna yer alıyor.

Testi ve detaylı sonuçlarını (Almanca) AutoBild’in sitesine okuyabilirsiniz.

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku