Auto Bild dergisi, BMW X1 gibi SUV araçlar için 225/55 R17 formatındaki 10 lastiği test etti ve kıyasladı. Alman dergisi, bazen daha yüksek fiyatlı olsalar dahi kaliteli lastikler seçmemizi istiyor.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri914 kelime4.7 dakika okuma
SUV için kış lastiği testi: Auto Bild, BMW X1 aracında lastik kıyaslaması gerçekleştiriyor
© Auto Bild

Premium mu standart kalite mi? Seçmek gerek

Pazar arzının ve araç çeşitliliğinin zenginliği nedeniyle, Auto Bild lastik testlerini artırıyor.  Bu defa, Alman dergi, SUV araçlar için 225/55 R17 formatındaki 10 adet kış lastiğini seçti. Test için BMW X1 araç kullanılsa da bu lastik ebadı Land Rover Freelander, Mini Countryman, Seat Ateca, Skoda Karoq gibi diğer küçük boy SUV ve crossover araçlar için de uygun.

Test edilen 10 lastik arasında, teste alışkın markaların yanı sıra, daha az bilinen ve düşük maliyetli iki lastik modeli de bulunuyor:

Cazip fiyatlı lastiklere dikkat

Auto Bild, bazı lastiklerin tassarufta bulunmanızı sağlasa da uzun vadede zarara uğratabileceklerine dikkat çekiyor.  Örneğin Duraturn Mozzo Winter, kıyaslamadaki diğer lastiklere göre %63 daha düşük fiyata sahip. Kelepir ürünün bedeli peşin ödenir. Nitekim, Alman dergi tarafından haklı bir soru yöneltiliyor; “Yalnızca 100 kilometre kullanımın sonunda, hayal kırıklığına uğratan performanslarına rağmen yeni lastiklerini sökmeyi kim ister ki?”

Oldukça yüksek gam bir araç olarak kalan BMW X1’e takılan bu lastikler, ıslak zeminde en üstün performansa sahip lastiğe göre 15 metre daha fren mesafesine sahip. Aynı durum kuru zemin için de geçerli. Ancak karda kendini kabul ettiriyor. Syron Everest 1 Plus ıslak zeminde bir nebze daha üstün performans gösterse de genel olarak daha iyi değil. Yağışlı havalardaki savrulma eğilimi, vasat yol tutuş kapasitesi nedeniyle Auto Bild tarafından “tavsiye edilmeyen” mansiyonunu alıyor. Karşılaştırma kapsamın, Auto Bild tarafından test edilen 245/45 R18 ebadındaki 20 kış lastiğinden hiçbiri bu kadar kötü bir mansiyon almadı.

Maxxis Premitra Snow WP6 da aynı fiyata sahip.  Ancak önceki lastiklerin aksine, tatmin edici performanslar sergilemesi sayesinde “yeterli performans” mansiyonunu elde ediyor. Islak zeminde en iyilerin biraz uzağında kalsa da suda kızaklama direnci ile arayı kapatıyor, hatta kendini gösteriyor. Kuru zeminde istikrarlı, karlı zeminde de kısa fren mesafesine sahip.

SUV için kış lastiği testi: Auto Bild, lastiklerin ıslak zeminde yol tutuş kapasitelerini kıyasladı
© Auto Bild

Uniroyal MS plus 77, bilhassa karda biraz daha üstün performans sergilemesine rağmen aynı genel değerlendirme mansiyonunu elde ediyor. Islak ve kuru zeminde biraz daha uzun fren mesafesine sahip olması, yağışlı havalarda hafif savrulma eğilimi nedeniyle daha iyi bir derece alamıyor.

Toyo Observe S944, Uniroyal ile aynı genel notu almış olsa da daha yüksek bir mansiyon olan “iyi” mansiyonunu elde ediyor. Auto Bild tarafından bu lastiğin gerek karlı gerekse ıslak zeminde, kış koşullarında dengeli performansının, bilhassa da kızaklama direnci açısından yüksek emniyet seviyesinin altı çiziliyor. Biraz gecikmeli direksiyon hakimiyeti ve ıslak zeminde savrulma davranışı bu lastiğin genel performansını biraz olumsuz etkiliyor.

Dunlop Winter Sport 5, zamana yenik düşmeye başlıyor gibi görünüyor. Nitekim, testin neticesinde kızaklama direnci ve ıslak zeminde dinamik yol tutuşu açısından çok iyi performans sergilemesi nedeniyle karda en iyi lastik seçilse de kuru zemindeki fren mesafesi nedeniyle en iyiler arasında yer alamıyor. Alman dergisine göre, yine de iyi bir lastik olarak kalmaya devam ediyor.

Birbirine denk 4 lastik

“Alanında en iyi” lastikler kategorisinde, Auto Bild’e göre fiyatı yüksek olsa da hakkını veren 4 lastik buluyoruz. Cazip fiyatlı lastikler karlı zeminde yeterli performans sunsalar da asıl üstünlük değerlendirmesi ıslak zemindeki performanslara bağlı… 

Vredestein Wintrac Pro ve Michelin Alpin 6 lastikler, birbirlerine benzer ve denk performansları ile üçüncülüğü paylaşıyorlar. Vredestein,  ıslak zeminde dinamik, ayrıca yüksek kızaklama direnci ile emniyetli bir sürüş sunuyor. Islak zemindeki çok kısa fren mesafesi, tek gerçek zayıf yanı olan biraz yüksek yuvarlanma direncine rağmen onu iyi bir lastik yapıyor. Michelin lastik, her koşulda dengeli ve hassas bir sürüşe ve ıslak koşullarda en iyi yan kılavuz sistemine sahip. Auto Bild tarafından yalnızca diğer lastiklerin hepsinden daha yüksek fiyatlı olmasına dikkat çekiliyor.

Bridgestone Blizzak LM005, 18 inçlik büyük kış lastiği testi ve sportif kış lastiği testinin ardından, bir kez daha Auto Bild testinin en iyi iki lastiği arasında yer alıyor.. Bu testte de Alman dergi Bridgestone Blizzak LM005 lastikten memnun. Direksiyon hassasiyeti, kısa fren mesafeleri ve dinamik yol tutuşu ile tüm test koşullarında ikna edici performans sergileyen çok yönlü bir lastik.

Ancak, her test kategorisinde en iyiler arasında yer alan Goodyear UltraGrip Performance + lastik arkasında kaldı. Auto Bild, her koşulda hassas ve dinamik performans sergileyen bu lastiğin, kuru zemindeki performansları ile ikna olsa da yine de kuru zeminde bir yaz lastiğininkine yakın tutumunu eleştiriyor. 

Küçük SUV araçlar için en iyi 5 kış lastiği +
1 – Goodyear UltraGrip Performance + Her kategoride en iyi  
2 – Bridgestone Blizzak LM005 Çok yönlü, sürüş hassasiyeti, emniyet  
3 = Michelin Alpin 6 Kar, ıslak zemin Fiyat
3 = Vredestein Wintrac Pro Islak zemin Yakıt tüketimi
5 – Dunlop Winter Sport 5 Kar, suda kızaklama Kuru zeminde frenleme

Teste ilişkin bilgilerin tamamını, Auto Bild sitesinde Almanca dilinde bulabilirsiniz.

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku