10 adet yüksek performans lastiği ile gerçekleştirdiğimiz karşılaştırma sonucunda pilotun tecrübe ettiği sürüş deneyimi ve test şartları açısından lastikten lastiğe performans farklılıklarının söz konusu olduğunu gözlemledik. Focus ST ile gerçekleştirilen testler sırasında zirveye tırmanan lastik büyük ihtimalle birçok kişi için şaşırtıcı olacaktır.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri522 kelime2.8 dakika okuma
Magny-Cours pistinde 10 lastik sınavdan geçiyor
Karşılaştırma çalışması her lastik arasında kavrama, frenleme, aşınma ve sürüş açısından önemli farklılıkların tespit edilmesini sağladı – Copyright © rezulteo

Tahmin edildiği gibi sürüş hissiyatı, kronometre zamanı, piste tutunma kabiliyeti, frenleme ve aşınma kriterleri açısından her lastik arasında ciddi farklar olduğunu gördük. Sportif bir sürüş sırasında yaşayacağınız deneyim üzerinde seçmiş olduğunuz lastiğin markasının son derece önemli bir etkisi bulunmaktadır. Focus ST model aracımızda Yokohama Advan Sport V105test pilotlarımız arasında oy birliği ile favori durumda. Her alanda yüz güldüren bir performans sergilemesinin yanı sıra lastikler arasında en pahalısı da değil. Keyif verici, yüksek performanslı ve oldukça homojen olmasıyla en çok güven veren Michelin dahi Yokohama’nın hemen arkasından geliyor. Üçüncü sırayı alan Goodyear ise oldukça iyi bir sürüş deneyimi yaşatmasına ve kuru zeminde rakibinden daha iyi frenleme sağlamasına rağmen nispeten daha fazla aşınıyor. Hankook ise podyuma dördüncü olarak çıkıyor. Ancak temiz ve kolay sürüş özellikleri ve alışılmışın dışındaki görünümü ile iyi bir uzlaşım olarak göze çarpıyor. Vredestein’ın ise aynı puanı elde ederek dördüncülüğü Hankook ile paylaşması nispeten daha düşük fiyatı nedeniyle sürpriz yaratıyor. Pistte son derece hızlı olan bu lastik kendisinden %20 daha pahalı olan bazı birinci sınıf lastikleri geride bırakıyor.

Final sıralama tablosu
© rezulteo

Vredestein’ın hemen arkasında ciddi bir kusur teşkil etmeyen Bridgestone yer alıyor. Ancak bu lastiğin zirveye oynadığı da söylenemez. Onun arkasından ise bazı konularda hayal kırıklığı yaratan Pirelli ve Continental geliyor. Toyo ise frenleme testinde vasat sonuçlar elde etmesi ve belirgin bir karaktere sahip olmaması nedeniyle son sıralarda kalıyor. Nexen ise listenin en sonunda yer alıyor. En ucuz lastik açık farkla bu olsa dakısa kullanım ömrü ve kimi zaman garip tepkiler vermesi nedeniyle tavsiye edilmemektedir.

Magny-Cours pistinde sürüş
© rezulteo

Karşılaştırmamız çerçevesindeki testleri yalnızca kuru zeminde gerçekleştirmeyi tercih ettik. Test ıslak pistte gerçekleştiriliyor olsaydı sonuçlar özellikle birinci sınıf sıfatını zorlukla kazanmış markalar için oldukça farklı olurdu. Bazı lastik imalatçılarının spor lastiklerinin geliştirilmesi ve verimlilik koşullarının belirlenmesi sırasında birbirinden farklı seçimler yaptığı açıktır. Ancak kuru zemin bütün bu rakip markaları üstünlük sıralamasına sokmak için harika bir olanak sunuyor. Bunun yanı sıra özellikle direksiyondaki sürüş hissi ve düzenli aşınma gibi konuların test aracına göre değişebileceği düşünülebilir. Ancak en azından önden çekişli kompakt bir spor araca sahipseniz pistte veya kuru yolda hangi lastiklerin sizin için en yüksek performansı sağlayacağını artık biliyorsunuz.

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku