İngiltere'de yayımlanan Evo dergisi ultra yüksek performans lastikleri karşılaştırması için 9 lastiği karşılaştırdı. Tüm lastikler testlerden alınlarının akıyla çıktılar ama her lastik tabi ki aynı performansı sergilemedi.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri1000 kelime5.1 dakika okuma
Evo'nun yüksek performans lasitkleri testinin galibi Michelin PS4
© iStock

9 ultra yüksek performans lastiği profesyoneller tarafından test edildi

İngiliz Evo dergisi dokuz Ultra Yüksek Performans lastiği seçti ve bunları frenleme, suda kızaklama, kuru ve ıslak zeminde sürüş, yuvarlanma direnci ve yolda sürüş hissi testlerinden geçirdi. Evo tarafından seçilen lastikler şunlar:

  • Bridgestone Turanza T001 Evo
  • Continental PremiumContact 6
  • Dunlop Sport Maxx RT2
  • Falken Azenis FK510
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
  • Hankook Ventus S1 evo2
  • Michelin Pilot Sport 4
  • Pirelli P Zero PZ4
  • Toyo Proxes Sport

İngiliz dergi bu lastikleri bayilerden 225/40 R18 92 Y boyutunda (18 inçteki en yaygın boyut) satın aldı ve daha sonra bunları lastik üreticisi Continental’ın Almanya, Hamburg’da bulunan Contidrom sahasına getirdi. Ardından 2017 model bir Volkswagen Golf GTI’ye monte edildiler.

Tahmin edilebilecek bir sıralama ama şaşırtıcı sonuçlar da mevcut

9. sırada Toyo Proxes Sport rakiplerinin bir adım gerisinde kalıyor. Kuşkusuz bu lastik değerlendirmeleye alınanlar arasındaki en ucuzu; ancak evo’nun pilotları pist üzerinde (kuru ve ıslak) şahit oldukları zayıf sürüş özelliklerinin ve yoldaki yuvarlanma gürültüsünün altını çiziyorlar. Kuru zeminde 100 km/saat’lik bir hızdayken sergilediği 38,8 metrelik frenleme mesafesi ve nemli zeminde 80 km/saat’lik bir hızdayken sergilediği 33,2 metrelik frenleme mesafesi ile testteki en kötü frenleme performansı da bu lastikte.

Onun hemen önünde 8. sırada yer alan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 de evo’yu bir miktar hayal kırıklığına uğratmış. Kuru zeminde frenleme (100 km/saat’lik bir hızda 36,1 metre) ve suda kızaklama alanlarında çok iyi performans özellikleri sergilemiş olsa da ıslak zeminde bu reaktifliğini koruyamamış.

Sıralamada 7.’liğe oturan Hankook Ventus S1 evo2 testlerden herhangi birinde rakiplerini geride bırakmış değil ama bu testlerin hiç birinde gerilerde de kalmıyor. Buna karşılık Evo dergisinin pilotları özellikle sürüş konforu ve yuvarlanma gürültüsü alanlarında yolda iyi sürüş özellikleri gözlemlediklerini belirtiyor.

Hankook’u burun farkıyla geride bırakarak 6.’lığı hak eden lastik ise Bridgestone Turanza T001 ve özellikle ıslak zemindeki sürüş özellikleri ile dikkat çekiyor. Diğer testlerde de başarı sergiliyor ancak yuvarlanma direnci alanındaki 2.’liği övgüye layık.  Tek olumsuz yönleri farklı sürüş yüzeylerine uyum sağlama becerisi ve kuru zeminde 100 km/saat’lik bir hızdan durma noktasına 36.7 metrede ulaşarak sergilediği frenleme performansı.

5. sıradaki Dunlop Sport Maxx RT2, Evo pilotlarında çelişkili bir izlenim bıraktı. Kuru zeminde en hızlı lastikler arasında yer alırken ıslak zeminde zayıf bir yanal kavrama sergiliyor ve en yavaş sürüş sağlayan lastikler grubuna dâhil oluyor. Her şeye rağmen İngiliz lastik üreticisi suda kızaklama testinde en yüksek puanlardan birini yakalıyor. Yolda nispeten vasat bir sürüş sunsa da nihayetinde gayet konforlu ve düşük gürültülü bir deneyim sunuyor. Bu lastik, teste katılan ürünler arasında en düşük yuvarlanma direncine sahip.

Sıralamanın ilk üçlüsü tarafından geride bırakılan ve 4. sıraya oturan Falken Azenis FK510 test organizatörlerini şaşırttı. Seçenekler arasında en ağırı, yolda konfor açısından en zayıf lastiklerden biri ve en yüksek yuvarlanma direnci de bu üründe. Olumsuz yönleri bunlar. Bunun dışında söz konusu lastik hem kuru hem de ıslak zeminde çok iyi performans özellikleri sergiliyor. Islak zeminde 80 km/saat’lik bir hızdan durma noktasına 30,9 metrede ulaşarak testin en iyi 3.’sü olarak karşımıza çıkıyor. Evo’nun pilotları ayrıca lastiğin pist üzerindeki hızını övüyor ve bir taraftan son derece hassas bir sürüş sunarken diğer taraftan gayet güzel bir sürüş hissi temin ettiğinin altını çiziyor.

Podyuma çıkan prestijli lastikler

Continental PremiumContact 6 genel anlamdaki çok güzel performans özellikleri ile podyumda boy göstermeyi başarıyor. Bu lastik özellikle ıslak zeminde yüksek performans ortaya koyuyor ve her açıdan eşit olmasa da pist üzerindeki hız testlerinde 3.’lüğü tutturuyor. Kuru zemindeki performansı ise bunun tam tersi: Evo pilotlarına göre bu ortamda en yavaş lastiklerden biri ama aynı zamanda çok daha güvenilir bir deneyim sunuyor. Frenleme açısından kuru zeminde 100 km/saat’lik bir hızda durma noktasına 36,1 metrede ulaşarak bu alanda 3.’lüğü, ıslak zeminde 80 km/saat’lik bir hızda durma noktasına 30,7 metrede ulaşarak bu alanda 2’nciliği yakalıyor.  Sessiz yuvarlanması ve virajlardaki hassas performansı sayesinde yoldaki sürüş konforu açısından 2’nciliğe layık görülüyor.

2. sıradaki Pirelli P Zero PZ4 kuru ve ıslak pistte en hızlı sürüşü ortaya koyarak güç gösterisi yapıyor. Evo pilotları bu lastiğin viraj ortasında ve viraj çıkışında iyi bir tutunma sergilediğini vurguluyor. Suda kızaklama alanında elde ettiği zayıf değerlere rağmen Pirelli’nin önde gelen lastiği güçlü bir izlenim yaratıyor. Kuru zeminde 100 km/saat’lik bir hızdan durma noktasına 35,3 metrede ulaşmasıyla en kısa frenleme mesafesi de bu lastikte. Evo dergisine göre sıralamanın şampiyonunu devirmesine engel olan tek konu sürüş deneyimindeki ufak pürüzler.

O şampiyona gelecek olursak, sıralamanın zirvesinde Michelin Pilot Sport 4’ü görüyoruz. Evo dergisi tarafından gerçekleştirilen karşılaştırmanın 1.’si olan bu lastik test pilotlarını tam anlamıyla şaşırttı. Islak zeminde 29,8 metrede, kuru zeminde 35,4 metrede durma noktasına ulaşabildi. Pist üzerindeki sürüş özelliği testlerinde ezici üstünlük sağladı ve sürüş zamanı açısından 2.’liği yakaladı. Kısaca bir nevi Grand Slam gerçekleştiren PS4, evo tarafından “tam anlamıyla olağanüstü bir lastik” olarak tanımlanıyor.

Evo tarafından gerçekleştirilen testin kapsamlı sonuçlarına göz atmak için derginin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz (İngilizce).

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku