Yokohama, kısa bir süre önce iki yeni ürünün lansmanını gerçekleştirdi. Bunlardan biri W.drive V905 isimli kış lastiği, diğeri ise çetin kış şartlarına yönelik çivili ağır kış lastiği iceGuard iG55. Yokohama, İsveç'in kuzeyinde bulunan test ve geliştirme pisti üzerinde, yani Kuzey Kutup Dairesi'ne çok yakın bir bölgede bizlere bu lastikleri test etme imkanı sağladı. Elde ettiğimiz sonuçları açıklamaya V905 ile başlayacağız.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 15, 2021Categories: Lastik testleri759 kelime4 dakika okuma
Yokohama W.drive V905
Rezulteo, yeni Yokohama W.drive V905 lastiğini kutup şartlarında test etti! – Copyright © rezulteo

W.drive V905: Teknolojik açıdan dopdolu bir kış lastiği

W.drive V905Yokohama markasının kış lastikleri gamına yeni eklenen gözde ürünlerden biri. Orta sınıf sedanlara, sedanlara ve SUV tipi araçlara yönelik bu lastik 15 ile 18 inç arasındaki boyutlarda mevcuttur.

Yokohama’nın bu lastiğin geliştirilmesi sırasında üzerinde durduğu hususlar aşağıdaki performans özelliklerini kapsıyor: 

  • Kar üzerinde kontrol edilebilirlik
  • Kar ve ıslak zemin üzerinde frenleme mesafeleri
  • Enerji verimliliği

Bir önceki modeli W.drive V902B lastiğine oranla V905’in genel olarak daha iyi sürüş özellikleri sunması adına bu faktörlerin ön plana alınması son derece mantıklı.

Yokohama W.drive V905 kanallar
© rezulteo

Tabi ki lastiğin bütün yönleri üzerinde özenle çalışılmış. Fakat hamur bileşimine ayrı bir dikkat gösterilmiş olup bu çalışmanın etkisi her türlü sürüş şartında hissediliyor. Yokohama mühendisleri portakal yağı içeren bir hamur bileşiminde karar kılmışlardır. Bu hamur bileşimi yuvarlanma direnci seviyesinden ödün vermeksizin bir kış lastiğinin ihtiyacı olan esnekliği temin eder.

Yönlü lastik sırtı, yol üzerinde istenen rijiditeyi sağlayacak 2 ve 3 boyutlu kılcal kanallardan ve diğer teknik çözümlerden oluşuyorZikzak şeklindeki kanallar ve değişken açılı kanallar kar üzerindeki sürüş performansını arttırıyor ve tahliyeyi kolaylaştırıyor.

Test

Bir Audi’nin direksiyonuna geçiyoruz

Yokohama Kış testi 2014 Audi
© rezulteo

Genel performans seviyeleri açısından Yokohama bu yeni ürününün harika sonuçlar verdiğini belirtiyor; özellikle karlı zemin üzerinde… Bu iddiayı kanıtlamak isteyen Japon firması söz konusu lastiği taze karla kaplı bir yüzeyde test etmemizi önerdi

Serbest sürüş konseptine sahip bu test sırasında W.drive V905‘i iki farklı araç türünde (biri önden çekişli, diğeri arkadan itişli) test etme ve bir önceki modeli ile karşılaştırma şansını yakaladık.

Lastiği değerlendirmeye Audi A4 Break TDi (önden çekişli) ile başladık. Test için kullanılan pist orta seviyede hızlara izin veren hafif virajlı kısımların yanı sıra teknik sürüş gerektiren bölümlere de sahip. Lastiğin verdiği sürüş hissi harika olmakla beraber asıl potansiyelini bir önceki modeli olan W.Drive V902B ile karşılaştırıldığında ortaya koyuyor. Başta yanal tutunma alanında olmak üzere kaydedilen ilerlemeler gözle görülür ölçüde. V905, karlı pistte şahane bir denge sergilemenin yanı sıra tam bir güvenlik içerisinde yüksek hızda sürüşe olanak sağlıyor. Önceki nesil lastik ile yapılan karşılaştırma sonucunda eski modeldeki abartılı yetersiz dümenleme (ön lastik takımının kayması) ve aşırı dümenleme (arka lastik takımının kayması) özelliklerinin de azaltıldığı gözlemleniyor.

Hızlı alınan virajlarda V905, kategori lideri bir lastik gibi sedana taze kar üzerinde kontrollü bir dönüş kapasitesi kazandırıyor. Otomobil oynak veya eğlenceli bir sürüş temin etmiyor ancak kusursuz bir aktif güvenlik seviyesi sunuyor.

https://youtu.be/Zmj0cwF99us

BMW’nin direksiyonuna geçiyoruz

Yokohama Kış testi BMW
© rezulteo

Sıra bu lastiği arkadan itişli bir araçta denemeye geliyor. Önceki model ile yapılan karşılaştırmada avantaj, mantıklı olarak yine yeni lastikten yana. Ancak bu sefer aradaki fark daha belirgin.

Test için kullanımımıza açılan hızlı pist üzerinde sürüş destek sistemleri devre dışı bırakıldığı andan itibaren BMW 1 Serisi ile harika driftler atabiliyoruz. Sürüş her yönüyle akıcı ve tam bir kontrol altında. Özellikle de lastiklerin sunduğu hareket kabiliyeti kusursuz.

Bu yeni model ile yapılan karşılaştırma neticesinde V902B’nin oldukça gerilerde kaldığı söylenebilir. V902B ile alınan tur zamanı daha yavaş olmasa da arka lastik takımındaki kaymaları ve savrulmaları kontrol etmek üzere sürekli olarak direksiyon düzeltmesi yapmak gerekiyor.

Bu konfigürasyonda W.drive V905 sportif sürüş çerçevesinde hem son derece güvenli hem de zevkli ve tatmin edici bir performans sergiliyor.

Yokohama Kış testi 2014 BMW
© rezulteo

Lastiğin temin ettiği bu harika izlenimi kategorinin liderleri karşısında da koruyup koruyamayacağını görmek için gelecekteki testleri iple çekiyoruz.

https://youtu.be/zwTOiImutAk

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku