Aynı aksta veya ön ile arka akslar arasında birbirinden farklı lastiklerin takılması aracınızın sürüş özellikleri üzerinde ciddi sonuçlar doğurabilir. Yasanın müsaade ettiği uygulamalar ile size tavsiye ettiğimiz ve kaçınmanızı önerdiğimiz şekilde şekillerini aşağıda bulabilirsiniz.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 15, 2021Categories: Mevzuat530 kelime2.7 dakika okuma
Farklı ebattaki lastiklerin takılmasına dair yanıtlar
Farklı ebattaki lastiklerin takılmasına dair yanıtlar © istockphoto.com

Aynı aksta farklı lastikler kullanmak

Aynı desen: Aracınızın muayeneden sorunsuz geçmesini istiyorsanız aynı aks üzerinde bulunan lastiklerin birbiriyle tamamen aynı olması gerekiyor (marka, model, ebat…). Ayrıca lastiklerin diş derinlikleri birbirine denk olmalı.

Kaplama lastik: Daha çok ticari araçlarda rastladığımız kaplama lastik ile ilgili olarak; kaplama işlemi aynı marka tarafından gerçekleştirildiği sürece aynı aks üzerine orijinalinde farklı marka iki lastik takılması mümkün. Ayrıca orijinal markaları aynı olması şartıyla ve yeniden kaplama işleminin lastik üreticisi tarafından gerçekleştirilmesi durumunda aynı aks üzerinde yeniden kaplanmış bir lastik ile yeniden kaplama işleminden geçmemiş bir lastiği beraber kullanabilirsiniz.”Güvenli bir sürüş için aynı aks üzerinde birbirinin aynısı lastikler kullanmanızı ve lastiklerin diş derinliklerini düzenli bir şekilde kontrol etmenizi tavsiye ediyoruz”

2 aks (ön ve arka) arasında farklı lastikler kullanmak

Farklı marka lastikler takmak

Yönetmelik, aracınızın üreticisi tarafından önerilen ebatlara sahip olmaları ve aynı aks üzerinde birbirinin aynı lastiklerin takılı olması şartıyla, aracınızın ön ve arka akslarında farklı marka veya modelde lastik kullanılmasına müsaade ediyor. Buna karşılık farklı yapılara sahip lastiklerin öne ve arkaya takılması; örneğin ön aksa radyal lastik takarken, arka aksa diyagonal lastiğin takılması yönetmelik gereği yasaktır.”Aracınızın her iki aksta da eşit bir kavrama kabiliyetine sahip olması ve bu sayede güvenli bir sürüş gerçekleştirmeniz için, aracınızın üreticisi tarafından onaylandığı durumlar haricinde, kullandığınız 4 lastiğin de birbirinin aynı olmasını tavsiye ediyoruz.”

Farklı ebatlarda lastik takmak

Ön ve arka akslara Fabrika çıkışında çift ebatlı bir lastik takımı ile donatılmamış olan araçlarda (ön ve arka akslarda farklı ebatlarda lastik) iki aksa birbirinden farklı ebatlarda lastik takmak için mutlaka araç üreticisinin onay vermiş olması gerekir. Ancak bu durumda araç muayenesinden geçerken rapor üzerine bir kusur işlenecektir ve aracın ikinci bir kontrolden geçmesi gerekecektir.

Aracımın üreticisi tarafından onaylanmış lastik ebatlarını bul“Eğer aracınız fabrika çıkışında çift ebatlı bir lastik takımı kullanmıyorsa ve aracınızın üreticisi tarafından herhangi bir onay verilmemiş ise, bu tür bir uygulamaya gitmenizi tavsiye etmiyoruz. Bu tür bir uygulama aracınızın sürüş performansını düşürerek güvenliğinizi tehlikeye atabilir.”

4×4’lere özel duruma dikkat

Eğer dört çeker bir araca sahipseniz (4×4), dört lastiğinizin de birbiriyle aynı olması gerekmektedir (marka, model, ebat, yük ve hız endeksleri) ve lastikleri değiştirmek istediğinizde hepsini aynı anda değiştirmelisiniz. Bu gereklilik 4 lastiğin de aynı çap değerine ve diş derinliğine sahip olma ihtiyacından kaynaklanmaktadır. Eğer bu kuralın dışına çıkarsanız tahrik sisteminin belirli parçalarında erken bozulma meydana gelebilir ve aracınızın performans özelliklerinde düşüş gerçekleşebilir.

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku