Rezulteo
En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastik karşılaştırıcımız, en iyi lastikleri en iyi fiyata bulmanızı sağlar

2020 yaz lastik testi: SUV ve 4X4 araçlara yönelik en iyi lastikler

Alman otomobil dergisi Auto Bild, 255/55 R18 ebadındaki 10 SUV ve 4x4 lastiği karşılaştırdı. 2020’nin en iyisi olamak için 10 SUV ve 4X4 lastiği; kuru, ıslak, çakıllı, kum, toprak... gibi çeşitli zeminlerde birbiriyle yarıştı.

Test pneu été 4x4 et SUV : Auto Bild fait un comparatif de pneus pour 4x4 sur la BMW X5

© Auto Bild - Anuscha Sonntag

10 lastik çeşitli yüzeylerde denendi

Sportif sedanlara yönelik 50 yaz lastiği içeren kapsamlı karşılaştırmasının ardından bu kez Auto Bild, daha mütevazi ancak yine detaylı bir karşılaştırmayı, yaz lastik önerisi arayışındaki okuyucularına sunuyor. Alman dergi, SUV ve 4x4’lere yönelik 2020’nin en iyi yaz lastiğini tayin etmek için karşılaştırmasına 10 yaz lastiğini dahil etti. Test için seçilen ebat; BMW X5, Mercedes GLE, Audi Q7 ve Volkswagen Touareg gibi araçlarda kullanılıyor.

 Bu karşılaştırmada Alman dergi, 4x4’lerin sıklıkla kullandığı 3 yüzeye odaklandı: Lastikler, kuru, ıslak  zemin ve arazi koşullarında test edildi.

Auto Bild’e göre 2020 yılının en iyi 4x4 ve SUV lastikleri hangileri?

En iyi 4x4 ve SUV lastikleri hangileri?

                              +

                                          -

1 - Michelin Pilot Sport 4 SUV (örnek lastik)

Hemen hemen her alanda en iyi lastik

Fiyat

2 - Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV (örnek lastik)

Kısa frenleme mesafesi ve yolda sportif sürüş özellikleri

Yakıt tüketimi

3 - Vredestein Ultrac Satin (örnek lastik)

En iyi fiyat/performans oranı ve yakıt tüketimi

Çakıl üzerinde kavrama

4 - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV (iyi lastik)

Dinamik yol tutuşu ve yönlendirme hassasiyeti

Çimde kullanım

5 - Pirelli Scorpion Verde (iyi lastik)

Yolda dengeli, güvenli ve konforlu sürüş

Arazi kullanımı

6 - Barum Bravuris 5HM (tatmin edici lastik)

Arazide çekiş ve yakıt tüketimi

Kuru zeminde yetersiz dümenleme eğilimi ve ıslak zeminde frenleme

6 - Maxxis Victra Sport VS5 SUV (tatmin edici lastik)

Suda kızaklama direnci ve kuru zeminde yol tutuşu

Islak zeminde frenleme ve yön hassasiyeti

8 - Cooper Zeon 4XS Spor (tatmin edici lastik)

Kuru zeminde yol tutuşu ve kum ile çakıl üzerinde tutunma

Islak zeminde frenleme ve suda kızaklama direnci

8 - Nokian Powerproof SUV (tatmin edici lastik)

Suda kızaklama direnci ve yakıt tüketimi

Islak zeminde frenleme ve arazi sürüşü

10 - Lexani LX-Thirty (tavsiye edilmeyen lastik)

Fiyat

Frenleme ve yetersiz dümenleme eğilimi

Kaliteli lastik pahalı lastik midir?

Bu karşılaştırmada da Michelin, 2020 yaz lastik testinin en pahalı modeli. Genelde Michelin marka lastiklerin satış fiyatı, sundukları kaliteyle orantılı oluyor. Bu son testte de bu durum değişmiyor. Michelin Pilot Sport 4 SUV, açık arayla en performanslı lastik olarak öne çıkıyor. Auto Bild, Michelin Pilot Sport 4 SUV'ü açık ara 2020’nin en iyi yaz lastiği seçiyor. Michelin’in ardından, karşılaştırmanın podyumunda Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV ve Vredestein Ultrac Satin lastiklerini görüyoruz. Dunlop Sport Maxx RT 2’ün sportif sürüş özellikleri övgü toplasa da bu durum, yakıt tüketimini bir miktar artırıyor. Vredestein ise Alman dergiye göre, özellikle dengeli performans özellikleri ve düşük yuvarlanma direnci ile 2020 4x4 yaz lastik testinin en iyi fiyat/performans oranını sergiliyor.

Comparatif pneus été pour 4x4 et SUV : Auto Bild fait le test des pneus sur BMW X5 dans la boue

© Auto Bild - Anuscha Sonntag

Pirelli Scorpion Verde ve Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV lastikleri de dergi tarafından “iyi lastik” olarak nitelendiriliyor. Ancak her iki model de arazi kullanımında sorun yaşayabiliyor. Her iki lastik de daha eski lastik nesline ait olduğundan, gelecekte piyasaya sürülecek bu lastiklerin yeni sürümleri, bu eksikleri giderecektir.

Karşılaştırmanın son sırasında, Güney Koreli Nexen grubuna ait Lexani markasının lastiğini görüyoruz. Lexani LX-Thirty, ıslak zeminde çok uzun frenleme mesafesiyle (Michelin Pilot Sport 4 SUV’le arasında 22 metre var), karşılaştırmanın “tavsiye edilmeyen” tek lastiği oluyor.

BENZER KONULAR

Auto Motor und Sport’un yaz lastik testi: Spor sedanara yönelik, 2020’nin en iyi yüksek performans lastikleri

Almanya’da yayımlanan Auto Motor und Sport dergisi, spor sedanlara yönelik 225/45 R18 ebadındaki 11 yüksek performans lastiği karşılaştırdı. 2020’nin en iyi yüksek performans lastik testinin nihai sıralamasında ilk 3 yine değişmedi.

2020’nin en iyi 20 yaz performans lastiği: Auto Zeitung’un lastik karşılaştırması

Alman otomobil dergisi Auto Zeitung, 2020’nin en iyi yüksek performans yaz lastiğini tayin etmek için, 225/50 R17 ebadında 20 yüksek performans yaz lastiği değerlendirmeye aldı. Yeni BMW 3 Serisi’nin test aracı olduğu 2020 yaz lastik testinin en göze çarpan sonucu; Yüksek sürüş deneyiminin yolu, pahalı lastikten geçiyor.

Yaz lastik testi: Auto Bild, sedanlara yönelik 2020’nin en iyi 20 performans lastiğini inceledi

Auto Bild, 245/45 R18 100 Y ebadındaki 50 yüksek performans yaz lastiği, ön elemeli fren testlerine soktu. Bu testleri aşan 20 lastik, nihai karşılaştırmada birbiriyle yarıştı. Bir kez daha, büyük markalar, karşılaştırmanın üst sıralarında yer alıyor. 2020 performans lastik testinin tek büyük sürpriziyse ön elemeli frenleme testlerini aşamayan Pirelli P Zero’dan geldi.

ACE Lenkrad’ın 2020 yaz lastik testi: Orta sınıfın en iyi fiyat performans modelleri

Lastik testleri birbirini takip ederken Alman Otomobil Kulübü ACE, bu sene bir ilke imza atarak premium lastik markalarını içermeyen ve yalnızca orta sınıf lastik modellerinin yer aldığı 2020 yaz lastik karşılaştırmasını yayınladı. Audi Q2 SUV 'un test aracı olarak kullanıldığı lastik karşılaştırmasında, 2020’nin en iyi yaz lastiği olmak için, 215/55 R17 ebadında 9 orta sınıf lastik modeli birbiriyle yarıştı.