Rezulteo
En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastik karşılaştırıcımız, en iyi lastikleri en iyi fiyata bulmanızı sağlar

rezulteo’nun Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 testi

Goodyear, dört lastikten oluşan yeni bir ürün ailesini piyasaya sürerek spor lastik dünyasında ses getiren bir hamleye imza attı. Bu seride hiç kuşkusuz en popüler seçenek olacak Asymmetric 5’i parlak bir gelecek bekliyor.

Goodyear eagle f1 asymmetric 5 testi

Goodyear, Eagle F1 Asymmetric 5’in aralarında bulunduğu yeni lastiklerini test etmemiz için bizi İspanya’daki Ascari pistine davet etti © Goodyear

Büyük ebatlı lastik (17 inç ve üzeri) piyasasının ciddi bir yükselişte olduğunun farkında olan Goodyear, baştan sona yeniden tasarlanan bir spor lastik ailesini piyasaya sunuyor. Bu modellerin en büyük temsilcisi ise Asymmetric 5 olacak.

Goodyear, lastiklerini artık her dört senede bir yenileyeceğini açıklamıştı. Markanın sembollerinden biri haline gelen Eagle F1 Asymmetric için bu süre daha da kısa tutulacak gibi görünüyor zira üçüncü nesil  Asymmetric testine biz 2016’da katılmıştık.

Goodyear eagle f1 asymmetric 5 yanak

© Goodyear

Uğursuzluk çağrıştırdığı için (kimi Asya ülkelerinde 4 sayısının uğursuzluk getirdiği inancı var) Asymmetric 4 modeli atlanarak F1 Asymmetric’in yeni sürümü 5 olarak numaralandırıldı. Asymmetric 5 de Asymmetric serisinin bugüne dek nam salmış niteliklerini sürdürmeye kararlı.

Nitekim “ASM3” ıslak zeminde güvenlik ve performansa odaklanan nitelikleri ile ön plana çıkıyordu. Bu teknik yönelim, kısa kariyeri boyunca katıldığı test ve karşılaştırmalarda çok sayıda övgü kazanmasını sağladı.

Dolayısıyla ASM5’in bu mirası teslim alması ve özellikle de Goodyear için yeni nesil spor lastiklerinin önünü açması bekleniyor. Asymmetric’e Supersport, Supersport R ve Supersport RS de eşlik ediyor. ASM5, gündelik sürüşe imkan tanıyarak en geniş kullanım olanağını sağlarken RS modeli, daha uç ve ekseri pist kullanımına yönelik bir lastik.

Eagle f1 goodyear ailesi

© Goodyear 

Teknolojik ilerlemeler

Asymmetric 5, olabildiğince geniş bit kitlenin hem kuru hem de ıslak zemindeki ihtiyaçlarına yanıt verebilmek için geniş bir kullanım amacı sunmayı amaçlıyor.

Bu doğrultuda söz konusu yeni lastik, her türlü sıcaklıkta sürüş sağlayan yeni bir hamur bileşimi kullanıyor. Bu teknoloji, lastiğin sunduğu kavrama kabiliyetini yükseltmeyi amaçlıyor. Lastik sırtı da her durumda ve özellikle de frenleme sırasında zemin üzerinde optimal temas alanı oluşturacak şekilde geliştirilmiş.

Ayrıca spor lastik nitelemesini hak eden tüm ürünlerde olduğu gibi, lastiğin yapısına özel bir önem gösterilmiş. Buradaki amaç ise hem sürüş hissini hem de lastiğin tepki hızını ve hassasiyetini bir üst seviyeye taşımak. Goodyear’a göre bu alanda ciddi ilerlemeler elde edilmiş.

Gerçek sürüş şartlarında test

Goodyear, bu yeni lastiğin performans niteliklerini değerlendirebilmemiz için hızlı bir test gerçekleştirmemize olanak sağladı. Lastik çok amaçlı olduğunu hemen belli ediyor ve performans özelliklerini daima kademeli ve öngörülebilir direksiyon tepkileriyle ortaya koyuyor. Kolay ve güvenli bir sürüş sunan model, bu ilk test sırasında piyasa lideri konumuna yakışan bir deneyim sundu. Karşılaştırmalarda adından söz ettireceği kesin. Rakiplerinin, bu meydan okuma karşısında kolları sıvaması gerekecek.

Ascari pist testi goodyear asymmetric 5

© Goodyear

Kimler için? Nasıl bir kullanıma yönelik?

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, 2019’un sonuna doğru 195 ile 315 arasındaki genişliklerde ve 25 ile 60 arasındaki yüksekliklerde, 17 ile 21 inç arasında değişen 61 farklı ebatta satışa sunulacak. Temel olarak sedanlarda, kompakt otomobillerde ve spor araçlarda kullanımı hedefleniyor. Tempolu bir kullanıma imkan veren lastik, gündelik bir kullanım için de uygun.

BENZER KONULAR

2020 yaz lastik testi: SUV ve 4X4 araçlara yönelik en iyi lastikler

Alman otomobil dergisi Auto Bild, 255/55 R18 ebadındaki 10 SUV ve 4x4 lastiği karşılaştırdı. 2020’nin en iyisi olamak için 10 SUV ve 4X4 lastiği; kuru, ıslak, çakıllı, kum, toprak... gibi çeşitli zeminlerde birbiriyle yarıştı.

Auto Motor und Sport’un yaz lastik testi: Spor sedanara yönelik, 2020’nin en iyi yüksek performans lastikleri

Almanya’da yayımlanan Auto Motor und Sport dergisi, spor sedanlara yönelik 225/45 R18 ebadındaki 11 yüksek performans lastiği karşılaştırdı. 2020’nin en iyi yüksek performans lastik testinin nihai sıralamasında ilk 3 yine değişmedi.

2020’nin en iyi 20 yaz performans lastiği: Auto Zeitung’un lastik karşılaştırması

Alman otomobil dergisi Auto Zeitung, 2020’nin en iyi yüksek performans yaz lastiğini tayin etmek için, 225/50 R17 ebadında 20 yüksek performans yaz lastiği değerlendirmeye aldı. Yeni BMW 3 Serisi’nin test aracı olduğu 2020 yaz lastik testinin en göze çarpan sonucu; Yüksek sürüş deneyiminin yolu, pahalı lastikten geçiyor.

Yaz lastik testi: Auto Bild, sedanlara yönelik 2020’nin en iyi 20 performans lastiğini inceledi

Auto Bild, 245/45 R18 100 Y ebadındaki 50 yüksek performans yaz lastiği, ön elemeli fren testlerine soktu. Bu testleri aşan 20 lastik, nihai karşılaştırmada birbiriyle yarıştı. Bir kez daha, büyük markalar, karşılaştırmanın üst sıralarında yer alıyor. 2020 performans lastik testinin tek büyük sürpriziyse ön elemeli frenleme testlerini aşamayan Pirelli P Zero’dan geldi.