Auto Club Europa tarafından hazırlanan ACE Lenkrad dergisi 235/45 ZR18 ebatındaki 11 yaz lastiğini farklı testler aracılığıyla karşılaştırdı. Sıralamanın üst kısımları yalnızca en pahalı lastiklerden oluşmuyor.

tarafındanYayınlanma Tarihi: Haziran 17, 2021Categories: Lastik testleri836 kelime4.3 dakika okuma
ACE Lenkrad, Pirelli’nin İtalya’daki
ACE Lenkrad, Pirelli’nin İtalya’daki test merkezinde 18 inçlik yaz lastiklerini karşılaştırdı. © ACE Lenkrad

Bağımsız bir kuruluş tarafından gerçekleştirilen bir karşılaştırma

ACE Lenkrad, 620.000 üyesi ile Almanya’nın en büyük ikinci otomobil kulübü Auto Club Europa’nın resmi dergisi niteliğinde. En son sayısında dergi, 235/45 ZR18 ebatında aşağıdaki 11 yaz lastiğini karşılaştırdı:

ACE Lenkrad bu testlerin bağımsız kuruluş GTÜ tarafından gerçekleştirilmesini sağladı. 280 beygirlik 2 adet Volkswagen Passat ile Pirelli’nin İtalya’da bulunan test merkezinde bir araya geldiler. Nihai sıralama birbirinden farklı öneme sahip 4 kategorinin birleşiminden oluşuyor. Kuru zemindeki testler nihai notun %32’sini teşkil ederken, ıslak zemin testlerinin payı %42. “Çevresel” testlerin rolü %16 iken fiyat son puanın %11’ini oluşturuyor.

ACE_Lenkrad_test
© ACE Lenkrad

Fiyat her şey demek değil

Hem kuru hem de ıslak zeminde karşılaştırmanın en uzun frenleme mesafelerinden birine sahip olan Vredestein Ultrac Satin beklentileri karşılamaktan uzak kaldı. Farklı yüzeylerdeki sürüş testlerinde arayı bir miktar kapatsa da bu lastiğin ortaya koyduğu sonuçlar gayet yüksek fiyatını (634 €) affettiremiyor.

Semperit Speed-Life 2 ise kıl payı ile onu geride bırakıyor: Kuru zeminde bir miktar daha kısa frenleme mesafesi sunuyor ve fiyatı biraz daha makul (ancak yine de yüksek: 562 €). Bu lastik karşılaştırmanın en düşük yuvarlanma direnci ve suda kızaklama testlerindeki en iyi ikinci sonuçlar ile ön plana çıkıyor. 

Üretim döngüsünün sonuna gelen ve yerini Primary 4’e bırakmış olan Michelin Primacy 3 nispeten orta seviye sonuçlar ortaya koymakla beraber en pahalı lastik konumunda (4 lastik için 774 €). Gürültü ve yakıt tüketimi testlerinde iyi bir performans sergilese de kuru ve ıslak zeminde sürüş alanında pek etkili olamıyor. Buna rağmen ACE Lenkrad lastiğin sunduğu sürüş konforunun altını çiziyor.

Aynı özellikleri bir miktar daha düşük bir fiyat ile (702 €) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3’de de görüyoruz ancak suda kızaklama direnci alanındaki performans özellikleri nispeten daha iyi.

Pirelli P Zero hem frenleme hem de sürüş açısından kuru zemindeki en iyi performans niteliklerine sahip. Islak zeminde hem düz çizgide hem de virajda güzel bir sürüş temin ederek iyi performans özellikleri sunsa da ıslak zemindeki en büyük frenleme mesafesini yine P Zero’da görüyoruz. 4 lastik için 730 € seviyesindeki yüksek fiyatı bu karşılaştırmada daha yukarı çıkmasını engelliyor.

Teknik açıdan ıslak zeminde daha düşük bir seviyede olan Maxxis Premitra 5 kuru zeminde, özellikle de sürüş testlerinde elde ettiği çok iyi sonuçlar ile kendini kanıtlıyor. Ayrıca 4 lastik için 362 €’luk fiyatı ile tüm rakiplerine meydan okuyor. Ona en yakın referans lastik 80 € daha pahalı. 

740 € ile en pahalı ikinci lastik Continental PremiumContact 6’da bunun tam tersine şahit oluyoruz. Frenleme mesafesi alanında karşılaştırmanın en iyi ikinci derecesini kaydeden ve hem kuru hem de ıslak zeminde son derece iyi bir lastik olduğunu gösteren bu ürün fiyatının hakkını teknik açıdan verebiliyor. Bu modelde bulunan tek kusur suda kızaklama direnci testlerindeki performansı ve ortalamanın biraz üzerindeki gürültüsü. 

Son derece sessiz Hankook Ventus S1 Evo2 aynı zamanda ıslak zeminde en çabuk frenleyen lastik. Yalnızca ortalamanın biraz üzerindeki yuvarlanma direnci elde ettiği genel sonuçları zedeliyor.

Podyumda aynı basamağı paylaşan Nokian zLine ve Kumho Ecsta PS71 kuru zeminde neredeyse aynı performans özelliklerine sahip ve gayet iyi bir sonuç ortaya koyuyorlar. Kumho’nun lastiği bu yüzeyde  iyi bir suda kızaklama direnci ile en iyi sonuçları sergiliyor. Kuru zeminde bu lastik ortalamanın üzerinde kalmayı başarırken Nokian zLine kuru zemindeki etkileyici sonuçları ile ilk sıralarda kendisine yer buluyor. Yakıt tüketimi açısından zLine karşılaştırmanın en yüksek yuvarlanma direncine sahip olan Kumho Ecsta PS71’den daha verimli.

Karşılaştırmanın büyük galibi Falken Azenis FK510 ıslak zemindeki en iyi lastiklerden biri ve özellikle bu yüzeydeki en kısa frenleme mesafesi ile göz dolduruyor. Suda kızaklama direnci testinden de alnının akıyla çıkıyor. Kuru zemindeki frenleme mesafesi pek kısa olmasa da kuru zemindeki sürüş testlerinde birinci olarak bu açığı kapatıyor. 4 lastik için 554 €’luk makul fiyatı ise ortalamanın üzerindeki teknik performans özelliklerini bir kademe daha yukarı taşıyor.

Lastik Derece
Falken Azenis FK510 1
Kumho
Ecsta PS71
2
Nokian zLine 3
Hankook Ventus S1 evo2 4
Continental PremiumContact 6 5
Maxxis Premitra 5 6
Pirelli P Zero 7
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 8
Michelin Primacy 3 9
Semperit Speed-Life 2 10
Vredestein Ultrac Satin 11

Bu makaleyi istediğiniz yerde paylaşın!

İlginizi çekebilecek makaleler:

  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku
  • Makaleyi oku