En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Volkswagen ID.R, Nürburgring pistinde Bridgestone lastikleri ile elektrikli araç rekorunu kırdı

Volkswagen ID.R, dünya elektrikli araçlar kategorisinde, Nürburgring pistinin Kuzey Halkası kesitine ait tur zamanını kırdı. Lastik üreticisi Bridgestone ile ortaklaşa yapılan bu sıra dışı performans, hareketlilik dünyasında hayat bulan küresel değişimin de açık bir göstergesi.

Volkswagen IDR Nurburgring

© Volkswagen

Açık arayla rekor

6’05’’336: Bu tur zamanı Alman üreticinin ID.R isimli %100 elektrikli prototipinin Nürburgring pistinde gerçekleştirdiği inanılmaz performansa karşılık geliyor. Şu ana kadar bu rekor 6’45’’90’luk etkileyici bir tur zamanı ile Çinli Nio markasına ve onun EP9 modeline aitti.

Aradaki fark son derece büyük ama ID.R, yolda kullanım onayına sahip olan Çinli rakibinin aksine şimdilik yollarda sürüş gerçekleştirme amacı taşımıyor. Buna rağmen ortaya koyulan performans düzeyi hayran bırakıyor. Bunu hem aracın teknik özellikleri hem de lastikleri için söylemek mümkün. Elektrikli motoru, 680 beygire denk bir gücü dört tekere aktarıyor. Bataryalar ve pilot ile birlikte 1100 kilo bir ağırlığa sahip olduğu belirtilen bu araç 20,83 kilometrelik pisti kat etmek için ucu ucuna yeterli olan bir otonomiye sahip. Tabi ki aracın aerodinamik yapısı buna göre optimize edilmiş ve lastikler Bridgestone’nin sorumluluğuna emanet edilmiş.

Japon üretimi bu lastikler doğal olarak markanın Potenza lastikleri baz alınarak geliştirildi. Slick lastikler elektrikli motorun oluşturduğu devasa tork gücünü zemine iletmek ve bu pistin sıra dışı zorluklarına göğüs germek gibi zor bir görevi başarıyla yerine getiriyor.

Bridgestone’ye göre bu iş birliği ulaşım araçlarında sürdürülebilir gelişim ihtiyacını ciddiye aldıklarının bir sembolü niteliğinde. Zira bu türden bir organizasyon, binek araçlara ve onların lastiklerine dair çok sayıda ilerleme ve keşfin önünü açıyor. Buna özellikle hammadde kullanımı ve optimal enerji verimi arayışı alanlarına tanıklık ediyoruz.

Volkswagen için bir sonraki etap, Porsche 919 Hybrid Evo’nun rekorunu kırmak ama 5’19’’55’lik bir tur zamanı ile aşılması gereken çıta çok daha yüksek…

Pilot Romain Dumas tarafından gerçekleştirilen bu rekora ait videoya göz atın:

BENZER KONULAR

Goodyear, Endurance ve Le Mans 24 Saat Yarışlarına geri dönüyor

Amerikalı lastik üreticisi Goodyear, 2019/2020 sezonundan itibaren FIA WEC’in Endurance yarışlarına geri döneceğini ilan etti. Ve bu çerçevede yeni bir lastik serisi geliştirdi.

Bridgestone lastikleri ile donatılan Renault Megane RS Trophy-R, Nürburgring’de rekor kırdı

Renault, otomobil tarihinin en yüksek performanslı kompakt otomobili olarak görülen Megane RS Trophy-R’yi tanıttı. Araç, Nürburgring pistinde elde ettiği inanılmaz tur zamanı ile performansını kanıtladı. Yapılan birçok değişiklik arasında, araca takılan Bridgestone Potenza S007'ler de yer alıyor.

Falken lastikleri, yeni Porsche Macan’da kullanılıyor

Japon lastik üretici Falken, Azenis FK510 SUV’lerin Porsche Macan’da fabrika çıkış lastiği olacağını açıkladı.

Ferrari 488 Pista için özel Michelin Pilot Sport Cup 2 R

Rekor üzerine rekor kıran Michelin'in yarı slick lastiği Pilot Sport Cup 2 R, Ferrari 488 Pista’da orijinal ekipman oluyor. Bu sıra dışı araç modeli için Michelin, özel bir lastik geliştirdi.