Alman otomobil dergisi Gute Fahrt 17 ile 19 inçlik jantlara yönelik 225/40 R18 ebatındaki 10 yaz lastiğini ve diğer ebatlardaki 2 adet lastiği testten geçirdi.
Eşine az rastlanır bir test
12 lastik bir Volkswagen Golf üzerinde test edildi. Gute Fahrt’ın yeni lastik karşılaştırması ilk bakışta klasik bir lastik değerlendirmesine benziyor. Fakat 2019 sezonuna yönelik bu test çerçevesinde Alman dergi alışılmışın dışına çıkmaya karar verdi. Karşılaştırmadaki lastiklerden 10 tanesi 225/40 R18 ebatında olsa da Pirelli P Zero ailesine ait 2 ek lastik 225/45 R17 ve 225/35 35 R19 ebatlarına sahip. Dergi bu yeni yaklaşım ile farklı çaplara sahip lastiklerin aynı şartlar altında ortaya koyduğu performansı değerlendirmeyi amaçlıyor.
- Apollo Aspire XP
- Bridgestone Turanza T005
- Continental PremiumContact 6
- Dunlop SportMaxx RT2
- Falken Azenis FK510
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
- Hankook Ventus S1 evo2
- Nokian PowerProof
- Pirelli P Zero PZ4
- Pirelli P Zero (R17)
- Pirelli P Zero (R19)
- Vredestein Ultrac Vorti
Gute Fahrt’ın testleri kısa frenleme mesafelerine ve ıslak zemindeki performans özelliklerine odaklanıyor ve lastiklerin pist üzerindeki hızını karşılaştırmaya gerek duymadan sundukları konfor hissini ön plana koyuyor.
Sınıfta kalan yok
Gute Fahrt tarafından gerçekleştirilen çok sayıda teste rağmen lastiklerin hiçbiri ciddi bir zafiyet göstermiyor.
19 inç ebatında test edilen Pirelli P Zero kuru zemindeki en etkili sürüşü ve virajda direksiyon hareketlerine en hızlı tepkiyi sunuyor. Buna karşılık zayıf sürüş konforu ve düşük suda kızaklama direnci nedeniyle bu lastik çok yüksek fiyatına rağmen karşılaştırmanın en düşük notunu ediniyor. Yine de Alman dergi tarafından “iyi” nitelemesi bu lastiğe yakıştırılıyor.
Benzer tespitler aynı sıralamaya giren Vredestein Ultrac Vorti ve Falken Azenis FK510 lastikleri için de yapılıyor. Bu modellerden ilki hem kuru hem de ıslak zeminde etkili bir sürüş temin ediyor. Fakat yüksek yuvarlanma direnci, düşük konforu ve ıslak zemindeki uzun frenleme mesafeleri sıralamada daha yukarı çıkmasını engelliyor. Bu zayıf noktaların bir kısmını Falken lastiğinde de görüyoruz. Bu model aynı zamanda ıslak zeminde hafif bir aşırı dümenleme eğilimine sahip. Buna karşılık nemli zeminde kısa frenleme mesafeleri sunmayı başarıyor.
Apollo Aspire XP yüksek bir konfora ve düşük bir yuvarlanma direncine sahip. Sürüş alanındaki iyi performans nitelikleri testteki zeminlerde ortaya koyduğu uzun frenleme mesafelerini bir nebze telafi ediyor.
Bridgestone Turanza T005 ve Pirelli P Zero PZ4 (225/40 R18) lastiklerini sıralamada 7. pozisyonda görüyoruz. Bridgestone’nin lastiği yüksek konfor seviyesi ve düşük yuvarlanma direnci sayesinde iyi bir sonuç ortaya koyuyor. Ancak karşılaştırmanın en iyi lastiklerine oranla uzun olan frenleme mesafeleri nedeniyle puanı kırılıyor. Pirelli P Zero PZ4’de durum bunun tam tersi ve bu lastik kuru zeminde en kısa frenleme mesafelerini, ıslak zeminde ise en iyi 2. sonucu elde ediyor. Yine de ıslak zemindeki iyi sürüş niteliklerine rağmen özellikle virajlarda düşük bir suda kızaklama direnci sergiliyor.
6 lastik tamamen tavsiye ediliyor
Geçen sene Portekiz’de test etme fırsatını bulduğumuz yeni Nokian PowerProof özellikle ıslak zeminde gücünü gösteriyor. Kısa frenleme mesafeleri ve suda kızaklama direnci sürüş alanında sıralamada yükselmesini sağlıyor. Fakat Alman dergiye göre bu performans nitelikleri için konfordan belirli bir miktarda feragat edilmiş. Benzer özellikleri aynı zamanda son derece uygun bir fiyata sahip olan Hankook Ventus S1 evo2 lastiğinde görüyoruz.
Dunlop SportMaxx RT2 suda kızaklamaya karşı en dirençli model olarak göze çarpıyor. Yüksek konforu ve kısa frenleme mesafeleri Gute Fahrt’ı etkilemiş gibi görünüyor ve nispeten iyi bir kalite-fiyat oranı sunan bu lastik için herhangi bir zayıf nokta not düşülmüyor.
225/45 R17 ebatındaki Pirelli P Zero ıslak zemindeki genel sürüş performansı sayesinde karşılaştırmada podyuma çıkmayı başarıyor. Hem kuru hem de ıslak zeminde gayet kısa frenleme mesafeleri ile iyi bir konfor seviyesi sergiliyor. Biraz yüksek yuvarlanma direnci ve kuru zeminde yeterli sayılabilecek sürüşü nedeniyle bu lastiği daha üst sıralarda göremiyoruz.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric yakın zamanda başka testlerde sunduğu iyi sonuçları bir kez daha yineliyor. Islak zemindeki frenleme testlerinde en etkili lastik olduğunu gösteriyor ve suda kızaklamaya karşı iyi bir direnç temin ediyor. Tüm yüzey tiplerindeki iyi sürüş özelliğine leke düşüren tek yönü ıslak zemindeki son derece hafif aşırı dümenleme eğilimi.
Gute Fahrt’a göre 2019’un en iyi yaz lastiği Continental PremiumContact 6. Alman dergiye göre hem kuru hem de ıslak zeminde harikulade bir sürüş niteliği ve son derece kısa frenleme mesafeleri ile en başarılı performans dengesi bu lastikte. Bu modelin tek eksisi ortalamanın yalnızca bir miktar üzerindeki yuvarlanma direnci. Fakat bu durum sıralamada zirveye oturmasına engel olmuyor.
Lastik | Sıralama | Tespitler |
Continental PremiumContact 6 | 1 | Dengeli ve yüksek performans özellikleri |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | 2 | Islak zeminde kısa frenleme, aşırı dümenleme eğilimi |
Pirelli P Zero (17”) | 3 | En konforlu sürüş |
Dunlop SportMaxx RT2 | 4 | İyi suda kızaklama direnci |
Hankook Ventus S1 evo2 | 5= | Gayet dengeli bir lastik |
Nokian PowerProof | 5= | Islak zeminde çok iyi sürüş, vasat konfor |
Pirelli P Zero PZ4 | 7= | Kuru zeminde çok iyi, düşük suda kızaklama direnci |
Bridgestone Turanza T005 | 7= | Biraz uzun frenleme, iyi sürüş |
Apollo Aspire XP | 9 | Biraz uzun frenleme, düşük yuvarlanma direnci |
Falken Azenis FK510 | 10= | Islak zeminde kısa frenleme, ıslak zeminde yetersiz dümenleme |
Vredestein Ultrac Vorti | 10= | Islak zeminde uzun frenleme, iyi sürüş |
Pirelli P Zero (19”) | 12 | Düşük konfor, hızlı direksiyon tepkisi |