En iyi lastikleri en iyi fiyatlara bulun

Lastikle ilgili aradığınız her şey burada

Goodyear Eagle F1 Supersport: rezulteo testi

2019, spor lastikleri için verimli bir yıl olmaya devam ediyor. Sürekli yeni gelişmelerin yaşandığı bu sektörde Goodyear, Supersport ismini verdiği ve piyasada 3 ayrı çeşitte sunacağı Eagle F1’in yeni sürümüyle, yine dikkatleri üzerine çekti.

Goodyear Eagle F1 Supersport: rezulteo testi

Goodyear’ın yeni UUYP lastikleri Eagle F1 Supersport, R ve RS; rezulteo tarafından İspanya’daki Ascari pistinde test edildi © Goodyear

Bu sektördeki seçeneklerin son aylarda çoğalması, spor otomobil tutkunlarını memnun ediyor. Goodyear’ın son yaptığı ürün tanıtımları, spor, ultra yüksek performans ve yarı slick lastiklerin piyasada başlı başına bir pazar oluşturduğunun en açık örneği.

Nitekim kısa bir süre önce piyasaya çıkarılan Eagle F1 Asymmetric 5 lastiğine Eagle F1 Supersport, Supersport R ve Supersport RS modelleri eşlik ediyor.

Bu seriyi başka bir markanın ürünleri ile karşılaştıracak olursak yukarıda belirtilen üç model, sırasıyla Michelin Pilot Sport 4 S, Sport Cup 2 ve Sport Cup 2 R lastiklerine karşılık geliyor.

Goodyear eagle f1 supersport lastikleri profil

© rezulteo

Hedef: Yol ve pist

Son yıllarda spor otomobil piyasasında büyük bir dönüşüm yaşandı. Hem otomobillerin gücünün artması hem de lastik üreticilerinin, piyasanın her alanında performans savaşına girmesi, lastikler üzerinde yeni gereksinimler doğurdu.

Bunların başında ise yaygınlaşan turbo motorlar geliyor. Bu motorların güç ve tork aktarım kapasitesi, lastiklere hasar verebilecek düzeylere ulaşıyor. Ayrıca otomobillerin ağırlaşan şasileri ve estetik kaygılar da otomobil üreticilerini daha büyük jant çaplarına yönelmeye itiyor.

Tabii ki en üst düzey performans arayışını da unutmamak gerekiyor. Honda, Porsche, Renault, Lamborghini gibi birçok marka, araçlarına ait performans seviyelerini, pist üzerindeki tur zamanları ile destekliyor. Bilindiği gibi, lastiklerin de tur zamanları üzerinde ciddi bir etkisi var.

Goodyear eagle f1 supersport yanak

© Goodyear

Eagle F1 ailesinin de bu kadar kalabalık olması, piyasada yaşanan bu değişimlerin bir yansıması.

Goodyear eagle f1 supersport test Ferrari

© Goodyear

Eagle F1 Supersport: Yoğun olarak yolda kullanım

Supersport, genellikle yolda kullanıma yönelik olsa da Asymmetric 5’den çok farklı bir lastik. Supersport, spor kullanım açısından gerçekten bir üst seviyede ve pist kullanımına da imkan tanıyor. UUYP (Ultra ultra yüksek performans) lastiği olarak sınıflandırılması, bunu net bir şekilde gösteriyor.

Bu yeni lastiğin niteliklerini göstermek için Goodyear, bizi İspanya’daki Ascari pistine davet etti. Burada, çevikliği ile tanıdığımız Alpine A110 (252 beygir) ve Ferrari 488 GTB (670 beygir) araçlarına takılı lastikleri denedik.

Ferrari 488 GTB Goodyear Ascari

© rezulteo

Denemeye ayrılan parkur, lastiklerin sahip olduğu nitelikleri ve kullanım kolaylığını ön plana koyacak şekilde, özel olarak seçilmiş. Goodyear, yarış dünyasındaki deneyimi sayesinde tepkili, hassas ve gerçekten sportif sürüş hissi sunan bir lastik geliştirmeyi amaçlamış. Bu doğrultuda lastik üretici, çok amaçlı kullanım sağlayan eşsiz bir hamur bileşimini ve hem sportif bir sürüş hissi hem de ıslak zeminde kavrama sağlayan hamur bloklarını meydana getirmiş.

Omuz alanları ve lastik yapısı, hassas sürüş, denge ve genel olarak performans sağlayacak şekilde tasarlanmış ve güçlendirilmiş.

Goodyear eagle f1 supersport r yanak

© Goodyear

Eagle F1 Supersport R: Yol/pist karma kullanım

R, Supersport’un radikal bir versiyonu niteliğinde. Bir başka deyişle, performans açısından daha ileri gidiyor ve dolayısıyla çok amaçlı kullanımdan bir miktar feragat etme pahasına, pist sürüşü için daha uygun bir seçenek.

Bu amaçla, reçine içeren ve optimum tutunma için özel olarak tasarlanmış bir hamura ve özenle geliştirilmiş bir sırt kalıbına sahip. Temas alanı da, zemin üzerinde mümkün olan en iyi tutunmayı sağlayacak şekilde geliştirilmiş.

Goodyear eagle f1 supersport rs porsche test

© Goodyear

Porsche GT3 RS'e (520 beygir) takılı bu lastiği, Ascari Pisti’nin en iniş çıkışlı ve teknik kısmında deneme fırsatını bulduk. Söz konusu lastiğin, 911 ile mükemmel uyumu bizi bir hayli etkiledi. Lastikteki sürüş hassasiyeti, yanal kavrama ve hareket kabiliyeti çok üst düzeye çıkarılmış.

Supersport R ile gerçekleştirdiğimiz pist turları sırasında bu lastik, yarı slick pazarında gayet ciddi bir rakip olacağını ve kategorinin üst sıralarında yer alacağını ortaya koydu.

Eagle F1 Supersport RS: Karma ve pist üzerinde kullanım

RS modeli, serinin en ekstrem lastiği olarak öne çıkıyor. Yolda kullanım onayına sahip olmasına rağmen, daha çok pist sürüşüne yönelik radikal bir yarı slick lastik. Radikal sürüş stiline yatkın ve çok amaçlı kullanıma sınırlı şekilde imkan veren bu lastiğin esas kullanım alanı kuru zemin.

Sınırlı ebatta satışa sunulacak olan RS, piyasadaki en yüksek performanslı otomobilleri hedefliyor.

RS, R modeline göre daha yüksek performans düzeyleri sunması için geliştirilen hamur bileşimi ve sırt tasarımı sayesinde gerçek bir slick lastiğe yaklaşıyor.

Bu lastiği deneme fırsatımız olmadı ama Porsche’nin, 911 GT2 RS ve GT3 RS modellerinde bu lastiği onaylamış olması, tek başına ciddi bir argüman.

Kimlere yönelik? Nasıl bir kullanım için?

Goodyear Eagle F1 Supersport, 18 ile 21 inç çaplarında, günümüzün spor araçlarında (Porsche, Mercedes AMG, vs.) yaygın olan 37 ebatta mevcut.

Supersport R, hâlihazırda 18 ile 21 inç arasındaki 10 ölçüde mevcut ve BMW M4 CS ve Seat Leon Cupra R gibi otomobillere yönelik.

Supersport RS, yalnızca 20 ve 21 inç ebatlarında mevcut.

Goodyear porsche 911 GT3RS test

© rezulteo

BENZER KONULAR

Tyre Reviews 2019 Ultra Yüksek Performans lastikleri karşılaştırması: Goodyear Eagle F1 SuperSport ilk defa test edildi

Tyre Reviews sitesi, 8 farklı ultra yüksek performans lastiğini bir BMW M2 üzerinde test etti ve karşılaştırdı. Bu lastikler arasında özellikle yeni Goodyear Eagle F1 SuperSport lastiğinin rakipleri karşısında ne tür bir performans ortaya koyacağını merakla izledik.

2019 rezulteo testi: Michelin aşınmış lastik güvenliği konusunda kararlı

Michelin, yasal aşınma sınırına kadar dayanıklılığını koruyan lastikler geliştirme gerekliliğinin önemini göstermek için bizi Viyana’ya davet etti. Bu alandaki yasal gerekliliklerin yakın zamanda değişmesi beklenirken Fransız üretici, yetkililerin, ıslak zeminde, aşınmış lastik güvenliğine yönelik düşüncelerini de destekliyor.

Auto Bild’in dört mevsim SUV lastik testi: 2019’un en iyi dört mevsim SUV lastikleri

Alman Auto Bild dergisi, 7 dört mevsim lastiğini yaz ve kış lastikleri ile aynı şartlar altında denedi ve karşılaştırdı. Alman dergi, SUV’lar için 235/55 R19 ebadını seçti.

Alman otomobil sürücüleri derneğinin 2019 için en iyi yaz lastikleri testi

Alman otomobil sürücüleri derneğinin dergisi ACE Lenkrad, 2019 için gerçekleştirdiği en yeni yaz lastiği testini okuyucularına sundu. Bu sene 205/55 R16 ebadındaki 9 lastik karşılaştırıldı.